• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Klok?

Välkommen jamtlandstaus, vad sägs om Jamtli där finns restaurang och det är väldigt fint både sommar som vinter, annars finns ju Stocketitt och beroende på tid på vintern finns ju Storsjöns is då får ni hela Jämtland som åskådare

Jonnes brud; Grattis! Visst är det svårt att hålla sig härifrån, det går bra i perioder men sen måste man hit och kolla "lite" och lägga sig i, tycka och tänka. Jag har varit gift i drygt 2 månader och är inte avvand från BT än undrar om jag någonsin kommer bli det

• Jämtlandstaus

Jo, jag har funderat på Jamtli Hov, Skulle vara kul att kanske kunna gifta sig i något av husen, om det går. Jag sommarjobbade 6 år i rad på Jamtli, så det känns som hemma :)

Stocketitt känns lite tråkigt, har varit där på några bröllop, man vill vara lite unik..

• je77

Hejsan!
    Jämtlandsstatus: Vi skulle egentligen ha gift oss om mindre än ett år men på grund av vissa omständigheter skjuter vi på det lite. Men nu ska jag komma till kritan vi hade även tänkt ha festen på verkön fr början men fick reda på att de inte tog så många gäster så vi bytte till hov.
    Men när vi var uppe i ÖSD i sommras läste jag att de håller på att bygga ut eller ska bygga ut matsalen på verkön. Så nu är vi i alla fall åter inne på verkön, för det finns ju inget finare ställe som passar just mig!!

• Jämtlandstaus

Åh, om de bygger ut verkön, då kommer jag verkligen att titta på det. nackdelen är ju att de har stängt på vintern :( men kanske kan de övertalas om man abbonerar hela stället.

Fick lite tankar, kanske skulle man gifta sig i tingshuset på jamtli, det är ju jättecharmigt, går att ha brasa i öppna spisen, facklor när man kommer ut, marschaller på väg mot hov..

Vill verkligen ha ett vinterbröllop, men som sagt Verkön skulle vara perfekt!

• Brunkullan

Hej på er!!

Jag var på Verkön i förra veckan, och dom har byggt ut matsalen. Sen om den är färdig invändigt vet jag inte, men i alla fall utvändigt!! Så det kan vara något att fundera på.....

• Åre bruden 07

brud nyår05

nej tyvärr, det stör mig att jag inte kommer på det *suckar*

• brud nyår05

hej igen!!!
    Hittat en fin klänning på ebay cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8175230121&category=63851&tc=photo#ebayphotohosting
    vad tror ni?? Hur fungerar ebay, kan man lita på detta företag? erfarenheter???

• je77

Hejsan!
    Om det är någon mer som planerar festen på Verkön, så ringde jag turistbyrån i Östersund och fick dessa priser på Thomee.
    Turen till verkön tar cirka 1 1/2 timme om jag inte minns helt fel!!

När man hyr båten så betalar man från att den lämnar hamnen i Östersund tills att den är tillbaka priserna är:

1 tim - 3 200kr
    2 tim - 4 700kr
    3 tim - 6 200kr
    4 tim - 7 700kr
    5 tim - 9 200kr
    6 tim - 10 700kr
    7 tim - 12 200kr
    På abonnemang efter kl 19.00 under varadagar, eller under hela hyrperioden på helger utgår ett tillägg 10% på ovanstående priser.
    Priser inkl 6% moms.

• Jämtlandstaus

Är det någon som gift sig/varit på bröllop i rådhuset?

Får man ha hur lång ceremoni som helst?
    Är det fint där?

(har ju varit där, men det var läängesen nu..)

• Åre bruden 07

brud nyår05

Vad fin klänning
    ebay funkar så att du reg dig bjuder o sen vinner du auktionen så betalar du. Vet ej om den säljaren du har hitatt e seriös.. men fråga runt här inne om ngn köpt av de

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2