• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • musli30

Nu har jag köpt klänning! Hittade en på utförsäljning hos atelje grönlunds, i och med att man numera drar större storlekar ett tag framöver (med tanke på utklämd bebis) så var det inte lätt att hitta något men den jag hittade var söt och enkel som jag ville samt crèmefärgad!
    Får snoka vidare i tårt-träsket tror jag...
    Ha det brudar!

• brud nyår05

musli30: vad är det för sorts klänning du har köpt? Jag hade bestämt mig för en klänning där, men då jag kom dit så var den såld

• Hallen brud

Hej tjejer,

Eeyore:
    Vilken fantastisk dag ni fick! Jag längtar sååå efter min nu men det är inte så långt kvar

Spenderade midsommar i Jämtland/Hallen och fick stå med fleecetröja och tumvantar
    Sen ringde mina vänner i Stockholm och rapporterade 26 grader och sol... Grrr!
    Nåväl, midsommar firandet var bara en parentes då vi egentligen var uppe för lite bröllopsbestyr.
    Vi tittade på festlokalen, pratade med fotografen och träffade kantorn.

Det var jobbigt! Att träffa kantorn alltså... Han började spela stroferna från vår ingångsmarsch "Sommarsång" av Peterson-Berger och jag började gråta direkt...
    M2b stod också med tårar i ögonen så vi vet inte riktigt hur det ska gå. Men vackert var det!

Kramis till er alla
    Hallenbrud

• Åre bruden 07

Ansluter mig till tråden..

Kommer från skåne men vi ska gifta oss i åre förhoppningsvis i början av 06 annars blir det nog inte förräns 07 Vi får se hur mkt vi hinner spara ihop nu ngr månader framöver....

• Hallen brud

Hej Åre bruden,

Välkommen till tråden!
    Ja det där med ekonomi e alltid svårt men att planera kostar ju inget
    Hur kommer det sig att ni ska gifta er i Åre?
    Jag är från Stockholm men min blivande är från Jämtland.

Håller tummarna för att du blir gift nästa år

Kramis

• Åre bruden 07

Hallen brud
    Jag har alltid drömt ett vinterbröllop med massa snö (men här nere har vi typ snö högst två gånger per år) Och så är min blivande från Åre så då passa det ju perfekt

Jo vi får evrkligen hoppas på att de blir bröllop nästa år, de ser rätt ljust ut,har fått veta att hans vänner lagar maten o gör tårtan åt oss istället för present, min blivande jobbar som kock o de gör hans vänenr med (EN kostnad mindre).. O min kusin (som ej har så mkt pengar) är florist o har en handelsträdgård med frukter o sånt o hon blev överlycklig när ja sa ja skulle gifta mig, men hon va bekymmrad över kostnaden men sen erbjöd hon sig o göra alla blommor o blomarrangemangen o stå för frukten.. så det kanske ordnar sig ändå

• Hallen brud

Hej igen,

Åre brud 07

Ah, vinterbröllop!! Lite av vad jag hade önskat mig oxå men nu blir det i sommar i alla fall.
    Lyckos dig! Då kan ju du ha en sån där LånghårsKO jacka som vi har skrivit mycket om här förut... (råder dig att bläddra bakåt några sidor för rolig läsning)
    Ingen vet vad den heter, kanske vet du?

Kramis allihop!

• Åre bruden 07

Ni kanske menar rävpäls? *ler*

jag ska i alla fall ha denna klänningen ungefär men med en annan ringning Ska ha rävpäls eller fuskpäls runt ringningen o ärmarna o kanten nertill o sen en cape med päls runt om oxå... Capen ska även en ev brudnäbb ha likadan

Klänningen

www.bridesave.com/images/gowns/jb9247m.jpg

capen
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&category=3260&item=5375522911&rd=1&ssPageName=WD1V

• Åre bruden 07

Sen kommer ja ha en sån här bröllopsbukett ungefär dock inte de blommorna

www.bernzonsblommor.nu/view_image.asp&p2=Muff&p3=En%20vintermuff%20med%20päls%20och%20viat%20orkideeer,ranunkel,%20kryssantemum%20och%20murgröna

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2