• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Klok?

Hej igen, kan inte hålla mig härifrån. Hallenbrud hur går det med OSA-datumet och dom du väntade på? Hur går det med kompisen som hade barnen och ingen barnvakt? Fall inte till föga!! Stå på dig!

Kul initiativ Jenny, vi är säkert en hel del här i Jämtland som har/ska gifta sig.

Beträffande Bröllopsfeber så tycker jag också att mamman tar över lite väl mycket, jag skulle inte tycka det var kul om det var så.

Ha det bra alla ni där ute/Kram på er

• Hallen brud

Hej Klok och alla andra tjejer i vackra jämtland!
    Klok;
    Du SKA inte hålla dig härifrån!!! Jag behöver ju dig och dina kloka ord Skönt att få prata av sig ju.
    Vad det gäller OSA så är det åtta dar för sent nu för de "klantskallar" som inte behagat svara. Känner inte att jag orkar engagera mig i att ringa dem men å andra sidan vågar jag ju inte chansa på att de sen kanske bara står där på bröllopet!
    Ska ta tag i det imorgon....

Hon med barnen ska jag ringa till oxå för de lär nog spela på det här tills vi ger oss och det täker jag inte.
    Till saken hör att jag har annonserat efter barnvakter i byn till andra gäster och fick fler än jag tänkt mig, så jag erbjöd henne dessa. Men nä se det var för dyrt... Suck.

Jag har flygvecka denna vecka men är ledig imorgon så då ska jag sätta mig vid telefonen och fixa en massa.
    Nä nu ska uniformen på och jag ska ta mig en tur fram och tillbaka till Antalya. Kommer hem tidigt imorgon bitti.
    Kikar in en sväng när jag har vaknat

Jenny;
    Skulle oxå vilja träffas så om ni skulle träffas och det infaller när jag är uppe så kommer jag givetvis med!

Kramis alla
    Flyghäxan

• Annorlunda

Oj, oj! Kom hem från bröllopsresan nu och det har verkligen hänt mycket här. Man kan kanske inte kalla det för bröllopsresa när man gör den 1 månad innan bröllopet och tillsamman med kompisar, men ändå. Det blir nog den enda resan i alla fall.

Nu har vi bara en månad kvar till bröllopet och jag fick nästan snudd på en ångest attack igår. När man börjat planera så långt innan så fattar man inte att det verkligen börjar att närma sig.

På ett bröllop vi var bjudna på ifjol så osade en av min blivandes bästa kompisar inte. Han hörde aldrig av sig över huvud taget, varken angående svensexa eller bröllop. Han som skulle gifta sig blev naturligtvis oerhört besviken och marskalken oerhört upprörd. När vårt osa-datum gick ut så var det lite komiskt för de enda som inte hade osat var just dessa tre par. Nu har de dock det. ca 70 av 83 bjudna kommer. Känns roligt att så många kommer eftersom hälften bor i Stockholm och inga barn är bjudna. Trodde att folk kanske skulle ha svårt att ta sig iväg så långt utan barn men alla verkar positiva.

Jag jobbar för övrigt som systemutvecklare.

Kram, kram till er

• Hallen brud

Hej Annorlunda och alla andra!
    Annorlunda; vad kul att du e här igen, det var länge sen
    Vilket datum var det nu igen?
    Det händer så mycket här och jag e lagom förvirrad

ja det här med OSA blev knepigt, speciellt som man inte vågar chansa på att de inte står där i allafall...

Det blev lite sent idag, ska ut o flyga imorgon igen (lite skvaller...igår flög jag flera ur Club Goa gänget till Turkiet. De lämnade ju lite att önska som gäster ombord Det var ett j-vla liv rent ut sagt
    Nä, sängdags nu. Tittar in snart igen!

Kramis alla

• Klok?

Hej alla. Hallenbrud du gör mig nyfiken, flyger du alltså flyger eller jobbar du som flygvärdinna? Ditt jobb verkar vara spännande och givande men slitsamt. Ja kändisar i alla ära men dom verkar vara odrägligare än de flesta när dom "festar" loss varför kan man ju undra - kanske dom tycker dom är mer värda än andra?

Här i Jämtland är det ingen sommar än, d v s egentligen är det en svensk sommar, kallt, regn och tråkigt.

Jag ska jobba hela sommaren då jag har fått vik inom Landstinget. Jag räknade med det eftersom jag bytt jobb så det är ingen överraskning direkt.

Ha det så bra och flyg försiktigt!

Kram

• Hallen brud

Hej alla glada

Hoppas att allt är bra med er alla i den undebara svenska sommaren
    Vad e det frågan om? Svinkallt och en massa regn. Nu e ju jag i Stockholm förvisso men som jag förstod på dig Klok så e det inget vidare i jämtland heller.

Men jag misströstar inte, jag har lärt mig att sommaren kommer sent i jämtland och "voila" vad lägligt, vårt bröllop är den 6 augusti

Det här vädret är i och för sig superbra om man nu är i resebranschen som jag! Alla vill utomlands.
    Och som svar på din fråga Klok så är jag flygvärdinna men det är inte hela sanningen. Mitt yrke är flygvärdinna i grund och botten men sedan -98 arbetar jag som instruktör för kabinpersonal och piloter. Jag utbildar i det som kallas nödträning och det innefattar allt från sjukdomsfall, brandsläckning och teamwork.

Världens bästa jobb faktiskt
    Min blivande står just nu och hänger upp gardiner fniss fniss och han behöver hjälp, bäst jag skyndar mig dit!

Vi hörs snart,
    Kramis

• Annorlunda

Det är dax den 9:e Juli och jag vill inte vara med längre. Har fått kalla fötter. Inte just för giftemålet men för ev. möhippa och för festen. Jag är skitnervös. Mest nervös för att jag ska vara nervös tror jag. Det blir ju inte så kul dag om jag ska sitta på toa hela tiden. Är inte ni nervösa? Jag har svårt att sova och andas.

• musli30

Tjo!
    Nu är man här igen! nästan 2 månader kvar till bröllopet och bebisen är utklämd.. jobbar nu på övervikten så jag kan skaffa en brudklänning.. hur dyrt är det att hyra klänning på de olika ställena i stan???? var beställer man billigaste brudtårtan??? det är väl de saker vi har kvar att fixa...
    *kram på er*

• Hallen brud

Hej alla!

Musli 30; grattis till bebisen

Annorlunda; Jag e oxå nervös men inte så mycket för bröllopet utan mer för att jag ska missa något viktigt i planeringen.

Sen e jag SK-T nervig för möhippan. Vi har en konstflygare i arbetskretsen och det känns lite tungt.... Min enda önskan är att slippa hänga upp och ner i ett flygplan även om jag flyger till vardags. Inte upp och ner dock
    Försöker att inte tänka på det....

Annorlunda; Titta på Anjos brud och fest kläder. Trevliga och tillmötesgående med bra priser. Hade kanske inte lika stort utbud som tex Agnes Olsson men bra ändå!

• Klok?

Grattis musli30!! Billigaste bröllopstårtan får du om du beställer enstaka tårtor (jag menar typ 3 prinsesstårtor). Vi gjorde tårtorna själva och köpte genom en snäll bagerska marsipan till lock, allt som allt gick 5 tårtor på 250 kr, dom var dessutom jättegoda!Sedan läste jag någon stans att man kunde räkna halva bitar till bröllopstårtan d v s 12 bitar blir 24 eftersom man sitter och äter mycket och länge.

Hallenbrud; vilket intressant jobb du verkar ha!

Stackars lilla annorlunda vara nervös för att du ska vara nervös

Jag var nervös men på något konstigt sätt försvinner alla "naturbehovssignaler" när man stod i kyrkan så gruva dig inte, allt går bra!

Kram på er alla

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2