• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud
    Jag dör........!!!!
    Jag röstar nog på ett får tror jag snarare än påven

Då skulle du ha sett mig när jag provade slöja...Lika skoj ungefär. Min kompis skrek av skratt o vrålade "ta bort den, ta bort den"
  • brud nyår05

Ja det är inte lätt ..man blir utklädd OCH utskrattad
    Men det är väl tur att man provar innan vigseln så man inte står där i kyrkgången och alla asgarvar... mindre kul.

• Hallen brud

Ja, hur som haver så blir det bra när det väl e på riktigt.
    Är övertygad om att du blir jättevacker i din påve/får cape

Och jag ska INTE ha slöja

Kramis

• hearts

Hallen brud: Vi ska gifta oss i Lillhärdals kyrka i Härjedalen. Tror att jag nästan är den enda härjedalingen här.

Kikar in en sväng i morgon.

God natt

• Klok?

Här har det hänt saker vill jag lova

Kul att jag satt ett namn på en bröllopsdetalj ja hur många ska gifta sig i "fluffjacka" nu då (leeer). Det måste ju givetvis finnas något logiskt namn på tyget?! Det såg väl ut ungefär som långhårsskorna, ni vet långt, vitt och fluffigt.

Jag tycker ni ska kolla Anjos, dom var jättebra!

• Hallen brud

Hej alla brudar!

Jag tycker att vi startar en omröstning för vad "fluffjackan" ska heta
    Själv undrar jag vilka långhåriga kor du pratar om? Är det några speciella jämtlandskossor jag har missat?

Igår hade jag pappa med fru på middag och vi satt och diskuterade psalmer samt lyssnade på Ingångsmarschen som vi har valt "Petterson-Bergers - Sommarsång". Pappa börjar bli nervös nu för att leda in mig i kyrkan...
    Han undrade om man skulle skrida in som ett luciatåg eller om man skulle gå som vanligt...
    Jag röstar för att gå vanligt, men ni kan väl tycka till om ni hellre tycker att pappsen ska skrida in

Kramis

• Klok?
    Kära Hallenbrud, tack för ett gott skratt!! Om du läser så står det långhårsSKOR, minns du dom som var väldigt populära i mitten på 80-talet? Jag hade ett par vita fina som inte var så fina längre efter 1 dag i stallet! Och nej några speciella långhåriga kor här i Jämtland finns det inte

Ja för att återgå till ordningen så kan väl fluffjackan få heta Jämtländsk långhårsKOjacka?!!!

Eftersom jag har en väldigt konstig, rå och ironiserande humor så är risken att du kära Hallenbrud kommer få "äta upp" långhårsKORna länge

Kram på dig!
  • Hallen brud
    Jag dör av skratt jag med Klok!
    När jag nu läser en gång till så inser jag ju vad jag ställt till med
    Min humor e lika som din så jag e helt beredd på att äta upp...så länge du vill!!

Tyckte att jag hade bättre koll på jämtland än att det skulle ha dykt upp en ny ko ras på senare tid

Följdaktligen röstar jag oxå på att jackan får heta "jämtländsk långhårsKOjacka".
    Capen e ju redan klar! "Påve cape".

Och sen följer ju röstningen på huruvida pappa ska skrida, strutta eller gå in i kyrkan

Kramis allihop och igen...
  • Hallen brud

Var e ni allihopa...?

Jag saknar er...
    Ingen o prata med på kvällskvisten

Blev ni så tagna av mina långhåriga kor

Kramis
    Hallenbrud

• brud nyår05

Ja du tog oss alla på sängen med en ny ko ras.
    Jo tack här i Ström e allt väl. Hemtenta har jag ju, men på fredag är det sommarlov!!!! ...men jag ska ju jobba hela sommaren
    Vad gör ni andra, jobbar, pluggar eller vad?

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2