• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud

Hej hej

Oh så skoj att de gamla LånghårsKOjacke diskussionen fick liv igen!

Vilken fantastisk klänning Årebruden, det är nästan så att jag skjuter upp brölliset i augusti för att få ha cape och "bukett´-muff". Häftigt! hade jag inte sett förut. JAG VILL OCKSÅ HA!

Heter det "bukett-muff"?

Nädå, jag är fantastiskt lycklig över min vackra klänning som tyvärr inte finns på bild... Morr.

Kramis alla

• Hallen brud

Förresten... Bild 1 är nog min bild av en LånghårsKOjacka

Kramis igen

• Åre bruden 07

cissilla

Jag vet faktiskt inte om det heter "bukett-muff" Jag har alltid haft typ den bilden av mitt bröllop o har pratat med en del florister som bara fnyst åt mig när ja försökt förklara hur jag vill ha de,men nu har ja en bild på den, så ja blev helt överlycklig när jag hitta den

Ja visst är det en härlig klänning?
    Kommer ev ha ngn isblå detalj på släpet..

O ska se om ja på ngt sätt kan ordna en vit islandshäst som ja ska komma ridande på i damsadel till kyrkan... men får se, det e bara som jag vill o min blivande vet inget om det än

• Brunkullan

Åre bruden 07:
    Vilken häftig klänning och bukett!! Det är lite "tuffare" stil än vad jag tänker ha!!
    För mig blir det klänning med ärmar i chiffong tror jag samt en enkel bukett i rött och vitt! Men någon sorts "pälscape" tänker jag ha.....

Så himla roligt att få se bilder på allas brudklänningar!!

• Åre bruden 07

Brunkullan

Tackar Är rätt nöjd själv men med klänningen komemr det bli lite ändringar som sagt men jag har nästan hittat allt för o göra ett bröllop ja drömt om sen jag var väldigt liten

• Elinia

Eventuellt ska vi gifta oss i Jämtland. Läste om skojset om päls. Men jag har faktiskt en tanke om att använda min fd mormors rävpäls på mitt bröllopet. Blåräv nästan ny. Gillar den.
    Helt fel eller?

• Åre bruden 07

Elinia

Nej det tycker jag int blir helfel, men det kanske känns lite fel med päls om det är ett sommarbröllop så ja antar ni ska gifta er på vintern

• cissilla

:) små ler med tanker på päls på sommaren,
    håller faktiskt med Åre bruden 07, hur man själv vill ha dagen bestämmer man själv, det är då det känns bra.

• Klok?

HEJ, här har det hänt saker ser jag. Nu måste jag "lägga mig i lite".

Åre bruden: Islänningar är nog inget problem alls i Åre, det finns turridning med islänning där uppe.

Elinia: Mormors päls låter helt rätt och vadå fel på sommaren hittills har det nog varit behov av päls

Hallen brud: Hur är det med dig? Hoppas allt går som smort, du ska liksom snart gifta dig, det är inte så långt kvar nu. Börjar du bli nervös?

Jag och min man pratade om bröllopet härom kvällen och han känner precis som jag. Det var så mycket som hände där i maj (och hela året före) så bröllopet kom liksom bort i allt, det var bara en händelse i alla andra så vi funderar på att göra en bröllopsfest på 1-årsdagen för att fira.

Jag tackar min lyckliga stjärna för min man mest varje dag, han är såå underbar, tänker nästan alltid på samma vis som jag och vi är tvillingsjälar vilket visar sig mer och mer.

Sköt om er nu alla blivande brudar och på med solglasögonen för nu ska sommaren komma!

Kram på er alla

• Åre bruden 07

Ja exakt,det ena bröllopet är inte det andra likt O tur e det...

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2