• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud

Såg ni??

Jag knep 100-inlägget

Kramis

• Eyeore

Kunde bara lägga in en bild, någon som vet hur man kan lägga till fler?? under brudpar och verktyg så sök på swartling.

• Brunkullan

Eyeore:

Vilken fin bild!!!!

Så du har blivit curlingfru nu då......??

• Hallen brud

Eeyore;
    Oh så fantastiskt vackert!!
    Vädret såg ju verkligen ut att vara på er sida också!
    Var det värme oxå?

Vad hände sen? Var hade ni festen? Mat, Catering?
    Hallen brud är såååå nyfiken

Kramis o grattis igen

• cissilla

grattis till vigseln eyeore, jättefin bild.

Hallen brud, vad kul att du fick en rolig möhippa :)

brud nyår05: såg du i Öp idag? det var en annons om ett ställe som heter Atelje Lilia, det ligger på storgatan 80 och det står att dom har störst sortiment i länet på bröllopsklänningar...
    Är det någon som vet något om stället? någon som har varit där?

• Hallen brud

Brud nyår 05;
    Jag tipsar dig om att ringa till Anjos, hon var mycket tillmötesgående och öppnade till och med butiken för oss även när hon egentligen hade stängt.

Hon har faktiskt de lite enklare klänningarna som jag tror att du söker

Kan vara värt det!

Lycka till

• Annorlunda

Grattis Eyeore! Vill höra alla detaljer om bröllopsdagen. Kul när det äntligen börjar hända saker och det inte bara är planering. När man började planera för typ 2 år sedan trodde man ju aldrig att den stora dagen skulle komma.

• Brunkullan

Atelje Lilia ligger på Kyrkgatan 80, inte på Storgatan.......

Vad jag förstår så är det bredvid gamla Systembolaget, och jag ska skynda mig dit och kolla!

Sen vet jag att Anjos också kan tänka sig att köpa in klänningar, om hon inte har den klänning man vill ha, så det kan vara värt att fråga!

• Eyeore

Dagen började hos frisören kl 9, håret blev precis som jag hade tänkt mig, är såååååå nöjd med Martin på Studio 9. Sedan var det sminkning, mer hårfixning, lunch och påklädning. Lämnade salongen 14.35, det blev lite bråttom ut till Marieby men vi hann 

Träffade Magnus för första gången den dagen fem i tre i kyrkan, han började gråta när han såg mig, naturligtvis kunde inte heller jag hålla tårarna borta. Allt var så fint i kyrkan men jag kommer inte ihåg något av vad prästen sa, minns bara när vår kompis sjöng, våra löften och Magnus syster som läste en text.

Det blåste ganska mycket i lördags men vi hade ändå tur att solen kom fram när vi var i kyrkan och höll sig sedan framme större delen av dagen.

Vi fotograferade oss först på en äng vid Marieby kyrka och sedan åkte vi till Jamtli och tog mer bilder där. Hade anlitat en fotograf från ÖP, superbra. Betalade 1000 kr för det och då fick vi alla 480 bilder på cd-skiva så vi kan göra vad vi vill med dem.

Festen var i Lignells sal på Jamtli, 60 gäster. Vi hade gjort mycket av maten själv, Ica kvantum fixade potatisgratäng (kan varmt rekommenderas, supergod var den) och sedan hade vi gjort vitvinsmarinerad fläskfile med sås, rosenbröd och sallad, skagentoast till förrätt. Vi körde en kombinerad efterrätt/tårta, en rosbakelse från Tages på frösön.

Allt var helt perfekt, Magnus bror med sambo var Toastmaster/madame och de gjorde ett superjobb. Mycket fina tal och Magnus syskon hade skrivit flera sånger om oss som de sjöng under middagen. Sedan hade vi anlitat Martin Kjellerstedt som DJ/trubadur/underhållare och han var superbra på att hålla igång festen. Vi lämnade festen vid halv tre och sedan fortsatte några gäster festa till kl 4. Hade bokat en svit på Radisson Sas, superhärligt. Sedan på söndagen hade vi lunch och presentöppning hos Magnus föräldrar med alla släktingar. Det enda som var tråkigt på hela helgen var att tiden gick alldeles för fort. Så passa på att njuta.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2