Dagen började hos frisören kl 9, håret blev precis som jag hade tänkt mig, är såååååå nöjd med Martin på Studio 9. Sedan var det sminkning, mer hårfixning, lunch och påklädning. Lämnade salongen 14.35, det blev lite bråttom ut till Marieby men vi hann
Träffade Magnus för första gången den dagen fem i tre i kyrkan, han började gråta när han såg mig, naturligtvis kunde inte heller jag hålla tårarna borta. Allt var så fint i kyrkan men jag kommer inte ihåg något av vad prästen sa, minns bara när vår kompis sjöng, våra löften och Magnus syster som läste en text.
Det blåste ganska mycket i lördags men vi hade ändå tur att solen kom fram när vi var i kyrkan och höll sig sedan framme större delen av dagen.
Vi fotograferade oss först på en äng vid Marieby kyrka och sedan åkte vi till Jamtli och tog mer bilder där. Hade anlitat en fotograf från ÖP, superbra. Betalade 1000 kr för det och då fick vi alla 480 bilder på cd-skiva så vi kan göra vad vi vill med dem.
Festen var i Lignells sal på Jamtli, 60 gäster. Vi hade gjort mycket av maten själv, Ica kvantum fixade potatisgratäng (kan varmt rekommenderas, supergod var den) och sedan hade vi gjort vitvinsmarinerad fläskfile med sås, rosenbröd och sallad, skagentoast till förrätt. Vi körde en kombinerad efterrätt/tårta, en rosbakelse från Tages på frösön.
Allt var helt perfekt, Magnus bror med sambo var Toastmaster/madame och de gjorde ett superjobb. Mycket fina tal och Magnus syskon hade skrivit flera sånger om oss som de sjöng under middagen. Sedan hade vi anlitat Martin Kjellerstedt som DJ/trubadur/underhållare och han var superbra på att hålla igång festen. Vi lämnade festen vid halv tre och sedan fortsatte några gäster festa till kl 4. Hade bokat en svit på Radisson Sas, superhärligt. Sedan på söndagen hade vi lunch och presentöppning hos Magnus föräldrar med alla släktingar. Det enda som var tråkigt på hela helgen var att tiden gick alldeles för fort. Så passa på att njuta.