Hej alla tjejer!
Om det blev möhippa? Jo det kan ni tro!!! I två dagar...
Kände ju på mig på fredagen att det var något skumt på gång då M2b inte ville åka till landet som han älskar... Men han lyckades övertyga mig att det var lungt och att han bara var trött och ville vara kvar i stan, så jag glömde bort det och vi somnade såsmåningom.
Klockan nio vaknade han och ville upp och göra frukost pigg och glad. Jag ville dock bara soooova.
Kvart i tio bankade det hysteriskt på dörren och jag blev jätterädd och vägrade öppna.
Så det fick han göra
Jag fick en lapp i handen med instruktioner om att packa diverse saker och komma ner i porten om en kvart, varje extra minut gav straffpoäng.
Jag packade hysteriskt samtidigt som jag åt en banan, jag hade ju sovit över frukosten...
Nere i porten stod en av mina vänner och log och strax stod där tolv tjejer inklusive min underbara bästa väninna som bor i Göteborg. Var ju helt säker på att hon var hemma då jag hade pratat med henne sent på fredagen.
Vilken lycka!!! Och vilken skräck
På med ögonbindel och ut på bilfärd som tog mig till Ekerö och Rastaborg där vi fick köra ponnytrav med sulky och allt. Jösses vad kul!
Jag vann inte då min kuse hellre lunkade runt på egen hand men skoj var det!
Efter det var det ögonbindel på igen och så bar det av till Drottningholm där de hade dukat upp picknick med champagne och godsaker.
Där fick jag köra tolvkamp och fick själv utmana mina väninnor i olika knäppa grenar såsom "Irländsk stafett", Arga leken, Galgstafett och Kasta toffel.
Efter en härlig lunch och många skratt var det ögonbindel på igen och en biltur som tog oss till en tunnelbanestation. Där var det fyra av tjejerna som tackade för sig.
Sen fick jag åka tunnelbana som e det VÄRSTA jag vet. Till saken skall sägas att de nu hade klätt om mig till en hiskelig grön/vit prickig klänning alla mode -86 med de största axelvaddar ni har skådat samt skor årgång obeskrivlig och en strids make-up. Nu fick jag inte längre ha tiaran på mig så jag såg mest ut som en uteliggare.
När tunnelbanan kom sa de åt mig att kliva av vid Slussen och så försvann de!!
Hu så folk tittade! Det värsta var nog när en mamma drog till sig sina barn som om hon var rädd att jag skulle göra ett utfall mot dem
Väl vid Slussen klev jag av och de var såklart inte med tåget, de kom en minut senare.
Vi promenerade ner mot vattnet och mot Birka terminalen. Vill du åka båt? frågade bästa väninnan. Jaa? sa jag lite frågande. Jag kunde ju aldrig tänka mig att de skulle ta mig på kryssning oxå! Bra, då åker vi!
Jag fick åka med nya Birka Paradise som var helt fantastisk, har inte åkt på kryssning sedan -94 och då såg inte båtarna ut sådär minsann.
Jag fick duscha och fixa håret samt sminka mig själv tack och lov men klänningen blev jag inte av med
Men nu fick jag ha tiaran och då kändes det bättre. Vi åt god middag och sen var det full fart på dansgolvet och senare på diskot. Under kvällen följde fler frågor med straff om jag svarade fel, så jag har på Birka Paradise bland annat hoppat groda till baren, dansat tango till foxtrot samt övertygat folk om att jag är kunglig i rakt nedstigande led
Vi fick följe med två svensexor samt ett gäng holländare och det var sååå trevlig stämning!
Mycket bus och mycket dans.
Prinsessan kom hemdansande vid halv sex.
Blev sen väckt med buller och bång vid halv nio!!
Frukost och sen låg vi i solen på däck och myste allihop hela dagen. De olika gängen vi haft sällskap med under kvällen dök upp och umgicks med oss i omgångar men mest trogna var holländarna som inte haft så skoj på länge. De tyckte nog att vi var helknäppa
Klockan två hade de bokat massage till mig, oh så skönt efter all dans!
Dagen avslutades i solen med lunch och uppträdande på akterdäck där slutligen holländarna bjöd hela gänget på skumpa som tack för trevligt sällskap.
Klockan fyra var vi så i hamn och där stod M2b och väntade... Oh så skönt att få ramla in i hans famn.
När vi kom hem somnade jag vid sex och kan ärligt säga att jag även idag kände mig rätt mosíg så det är snart läggdags.
Ville bara rapportera om min underbara möhippa - jag är så tacksam över att ha så fina vänner som engagerade sig så i att ordna en så bra hippa!
Det som gjorde det så extra var att alla var kvar även dag två så att man kunde mysa och gå igenom allt som hänt.
Det hela finns på videofilm så det ska bli spännande att se!
Lyckos alla ni som har det kvar!!
Vi hörs snart igen!
Jättekramis från Hallenbrud som fått ett nytt namn av holländarna "Queen Elizabeth 2" förkortas QE2