• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • brud nyår05

Hallen brud: ta en titt på pappa sidan, du blir förvånad. Vad är det för fel på den där människan. Stackars kvinna som lever m honom.

Själv ska jag sitta m min hemtenta..suck!!! Och sen är det ju desperate housewifes ikväll!!!

• Hallen brud

Hej på er,

GRRRR Jag blir så irriterad. Idag e näst sista dagen för OSA. Har en barndomsvän som tidigt i planeringen gjorde klart att hon inte förstod varför hennes barn (tre st) inte fick komma på bröllopet. Vi bjuder inga barn utom de som ammas...
    Nu ringer hon och tackar ja men med en lite not om att det kanske blir så att de inte kommer om de inte får barnvakt???? Gör man så?
    I nästa andetag frågar hon om det blir bordsplacering på bröllopsfesten.
    När jag svarade ja på den frågan replikerade hon snabbt: Det är det värsta vi vet!

Sååå besviken jag blev, när man egentligen ska bli glad när folk ringer o tackar ja...

Kramis

• brud nyår05

Vilken kompis!!! Säg ifrån medans tider är, tänk om hon står där med tre snoriga ungar på ER dag...grrrrr

• Hallen brud

Ja jag tror nog att hon tror att jag ska falla till föga om de inte hittar barnvakt men se det kommer jag INTE att göra!
    Inga barn och fiskdamm på VÅR dag

Kramis

• Klok?

Hej Hallen brud, visst förstår jag att du blir irriterad det är alltid jobbigt med människor som ska dra fram det negativa. Jag förstår även din kompis som tycker att hon ska få ta med sina barn (har själv levt så att barnen är jag, alltså att jag lever genom barnen och inte har något annat liv, lyckligtvis har jag slutat med det nu och har ett eget liv). Det är ändå eran dag och det måste hon acceptera! Kan hon inte fixa barnvakt så måste hon ju tacka nej. Man kanske ska fixa barnvakt innan man överhuvudtaget tackar ja

Nej strunta i att tänka på det, det är faktiskt din kompis som förlorar i längden.

Ja visst är den här sidan underbar, man kan dryfta allt och det är skönt tycker jag

Så här i efterhand skulle jag nog göra om vårt bröllop - som jag är jättenöjd med - vi tog nog till oss andras behov/önskemål lite för mycket känns det som. Men jag ångrar inget däremot skulle jag kunna tänka mig att ha en bröllopsdagsfest precis som vi vill ha det och inte ta hänsyn till andras behov också. (Allergi, tinnitus, den måste bjudas o s v) Vi har faktiskt diskuterat det att vi kanske ska ha en fest på 1-års dagen eller så

Ha det bra därute och stå på er, det är er dag!

Kram tills vi "syns" igen

• Hallen brud

Halloj tjejer!

Hoppas att allt är bra!
    Brudnyår05; har du sett vilken debatt du har startat? Nu är man inne på skolan och feminism och grejer... Oj oj, allt detta bara för att du ville avreagera dig

Hur som helst så sitter jag och passar tvättstugan samtidigt som jag ska försöka skriva klart middagspresentationen och så tjuvkikar jag på TV samtidigt.... Seriöst

Hoppas att ni alla har det bra!

Kramisar

• Hallen brud

Hej svejs alla!

Sitter och roar mig själv medan mannen ser på fotboll... Det gör inget
    Kan så gärna fördriva tiden en stund på BT
    Hur går det för er alla med planer och så?
    Ja och så Klok förstås, med nya livet som fru.
    Vi fick demoskiva från bandet som ska spela på bröllopet och det kändes bra i magen på en gång. Jag ser "röjjet" framför mig redan.
    Annars knepar jag mest med middagspresentationerna fortfarande och det är så svårt och tar sån tid...

Nåväl, hoppas att höra ifrån er snart igen!
    Kramis

• Klok?

Hej Hallenbrud och alla ni andra. Livet som fru är väl egentligen inte olikt livet som sambo förutom att det kommer brev med annat namn på, varje gång hajjar jag till och det är väldigt svårt när jag ska ringa och presenterar mig, då märks det verkligen.

Såg på en annan tråd att långhårsKOjackan heter fuskpälsbolero på finare språk, finns även länkar där man kan kika på dom, jackorna alltså inte långhårskorna

Ha det bra med era planeringar. Förresten har ni sett bröllopsfeber på kanal 5? Vad tycker ni?

• Hallen brud

Hej Klok och alla andra!

Måste kännas mysko med nytt efternamn Tänkte på när man ska på läkarbesök eller någonstans där de ska ropa upp ens namn... kommer man att reagera? Eller får de ropa tre gånger innan man fattat att det är mig de menar

Planeringen går sakta framåt, men idag ska jag cykla till min underbara mamma som är organisationsproffs och få lite hjälp med vad som ska göras. Skönt!

Fuskpälsbolero.... Hu vilket tråkigt namn! Heja heja LånghårsKOjacka

Såg en stund på Bröllopsfeber igår och jag tycker hon mamman e helt hysteriskt rolig. Verkar som om hon tror att det e hennes bröllis

Klok, vad skönt att du fortfarande tittar in ibland. Känns tryggt på nåt vis.
    Kram till er alla

• jennyberg

Har gjort ett upprop under bt-träffar men gör efter inrådan ett upprop här oxå! Östersundsbrudar, vi måste ju vara några stycken, vore det inte kul att träffas? Fika och byta tips! Äta glass i badhusparken t.ex.
    Jag kör en snabb presentation: Heter Jenny, är 30 år, har två pojkar på 3 och 1 år. Gifter mig med deras far på midsommarafton i rådhuset.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2