• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • brud nyår05

Hittade en tråd här som jag kan hoppa på, jag är nämligen också en jämtlandsbrud!
    Klok: Va mysigt det är att läsa om ert bröllop, nu längtar jag jätte mycket mera än förut...om det går

• Hallen brud

Brud nyår 05:
    Hej, grattis och välkommen!
    Vi är inte så många här nu men desto roligare när du kom in också.

Ja, Klok är gift men har ändå den goda smaken att vara inne och hjälpa till

Själv planerar jag för fullt och är nyfiken av naturen så nu vill jag veta var du bor, var ni ska gifta er och allt annat som gäller er planering!
    Det är så mysigt att läsa och byta ideer.

Välkommen än en gång, vi hörs!
    Hallenbrud

• Klok?

Välkommen brud nyår05 till "våran" tråd! Kul med flera

Jag vill också veta lite om dig brud nyår05 så sätt dig vid tangentbordet och skriv!

Jag hade en enkel rak klänning med jacka till, eftersom jag är av den storväxta typen (+ kilon vid barnafödsel) så passade det perfekt med rak stil, den var ner till golvet och längre baktill så det blev som ett släp av klänningen. Jackan var enkel med trumpetärm och broderi längst ner längs med ärmen om ni förstår hur jag menar. Inget rysch pysch eller krusiduller då jag inte är en sådan människa som gillar sånt, går mest i jeans eller joggingbrallor annars.

Vad ska ni ha för klänningar?

Kram på er tills vi "möts" igen

• brud nyår05

Vi bor i Strömsund och ska gifta oss i Strömskyrka på nyårsafton kl 15.00.
    Klänning e ju ett stort bekymmer....
    Jag har provat några men jag har inte kunnat bestämma mig. En dag då jag gnällde som värst över detta till min väninna sa hon - men lilla vän du har väl aldrig gillat rysch och pysch och det som har varit romantiskt!! Du brukar ju vara den som vill sticka ut lite när vi e på krogen, uringade toppar pushade tuttar osv. Då ska det bara klick hos mig! Så är det ju, jag tycker att vita klänningar med släp och hela baletten e jätte fint...på andra!!! Inte konstigt att jag kännt mig så utklädd när jag varit och provat. På fredag ska jag till Agnes Ohlsson en gång till, skam den som ger sig
    Vad tycker ni om den här klänningen, enkel och inget "fjams" www.thebridalshop.com/Forever_Yours/35105.htm

• brud nyår05

Vad ska ni andra ha på er???
    Klok. har du några bilder som vi kan få se?

• Klok?

Visst finns det bilder, men dom är inte officiella förrän äkta maken gått igenom med lupp vilket kan ta ett tag och är högst enerverande eftersom jag är en sån som tycker att kort duger som dom är och duger dom inte så behöver man inte titta på dom.

Stömsund nyårsafton kan bli kallt. Lotta som sydde min klänning hade gjort en nyårsbrudklänning förra året med en jacka i vitt fluff (vet inte vad det heter men typ päls) det blev jättesnyggt sa hon.

Har du kollat på Anjos? Dom hyr också ut kläder. Sen har du ju Grönlunds på samma gata!

Jag är också så där så jag kände att jag skulle vara utklädd men inte i min klänning den blev jag helt enkelt, det var därför jag ville ha en egen uppsydd bl a.

Jag har precis ändrat vår bröllopssida här på BT, kolla om ni vill. Det är ju www.brollopstorget.se/Brudpar/jimmye

Kramizar

• brud nyår05

Om vi har tur eller otur hur man nu vill så kan det vara -30 på vår dag!! Men jag gillar när det biter ordentligt i kinderna. Vi ska väl förhoppningsvis vara inne...
    Den här jackan i vit fluff, hur ser den ut?
    Har varit till Grönlund, där hittade jag klänningen som var med i mitt förra inlägg. Vad tycker du om den? Anjos har jag inte varit till än. Som sagt det blir Agnes på fredag!

• Klok?

Klänningen tycker jag var helt okey, snygg och enkel om man inte tycker om prinsesselocken med krusiduller och dylikt. (vilket inte jag gör då)

Jackan var en midjejacka, riktigt hur den såg ut vet jag inte men en midjejacka rundade slag och raka ärmar i vit päls (sån där päls som är fluffig inte typ får) Ja jag vet att jag är hopplös på tyger och sånt, det är liksom inte inom mitt intresse

• Klok?

Har du varit in på Nixas hemsida och kollat?

• hearts

Grattis Klok och lycka till i framtiden. Några tips till oss ogifta brudar som vi kan tänka på såhär mitt i planeringen?

Va roligt att denna tråden kom till liv igen.

När ska ni andra gifta er?, tyvärr kommer jag inte ihåg det.

Ha det bra
    Kramar Milla.

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2