• Hallen brud

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2

Hej tjejer!
    Klok, Cisilla, Ruter dam, Hearts och alla ni andra. Hoppas att ni hittar hit, de hade ju stängt vår gamla tråd så jag öppnar en ny
    För er som eventuellt kommer in som nya så snackar alla vi som ska eller har gift oss i Jämtland eller Härjedalen och delar med oss av den stora dagen.

Idag vill jag speciellt skicka en STOR den STÖRSTA faktiskt kramen jag har till Klok som gifter sig imorgon lördag i Berg!
    Stort lycka till och lova att du skriver snart och berättar hur den stora dagen avlöpte med busungar och allt

Kramis kramis kramis och trevlig helg till alla er andra!
    Hallenbrud

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2
  • Hallen brud

Hej!!

Oh så glad jag blir En kompis!!

I Stockholm är allt väl oxå men vi börjar längta upp nu... Men det känns som om ni haft så kallt och här är det ju nästan sommar.
    Vi var på landet i helgen och då var det sommar väder värre

Jag jobbar för fullt just nu. Jag är instruktör på ett flygbolag och utbildar kabinpersonal i allt från att släcka bränder till att öppna och stänga dörrar.
    Hektiskt just nu då vi ska få "iväg" ett gäng som ska flyga över sommaren.
    Sen e det ju en del flyga på det också.

Vad pluggar du?

• brud nyår05

Jag läser socionomprogrammet på mittuniversitetet, jätte roligt faktiskt.
    Släcka bränder i flygplan...hemska tanke om det skulle hända. Jag är nog en riktig landkrabba....feg
    Så du tänker fira din semester i Hallen, eller? (m tanke på ditt namn...)

• Hallen brud

Ja det kan man väl säga. Min morfar är från Hallen och även min blivande man, så det kan gå
    Jag har spenderat alla mina somrar i Hallen mer eller mindre så nu blir det både semester och giftermål på samma gång!

Nja det där med flyget e inte så tokigt om man tänker efter. Det är ju därför vi tränar så hårt - för att förhindra att det händer eller för att ta hand om er OM det skulle hända.
    Kvasipsykologen Hallenbrud hjälper dig gärna att hantera din flygrädsla

Och vad ska du bli när du är klar?

• brud nyår05

Tanken är kurator...jag har läst 2 terminer av sju! pust!!!
    Gå in på tråden pappor och kolla e du gullig..jag är förföljd där

• Hallen brud

Oj jösses vilken häxjakt!!

Vem e den vidriga "Pöjk" kan man undra?
    Står helt och hållet på din sida men jag tror jag undviker att kasta mig in i diskussionen under Pappa-tråden då jag kan bli så in i hoppsans ARG...

Jag ska nog ta tag i kvällsdisken och sen dyka ner i säng. Kul att prata en stund, vi hörs snart igen hoppas jag.

Kramis o gonatt!

• cissilla

Hej igen, jag pluggar och blir klar 10/6 till barnsköterska och skall jobba på sjukhuset i sommar.
    Brud nyår05, vilken "trevlig prick" du har hittat på din andra tråd, snacka om at ta åt sig :(
    Ta inte åt dig, kram

• Klok?

Hej alla, vad det händer saker här. Själv har jag tillbringat söndag natt på akuten efter ett gallstensanfall typ jätte. Jag har haft flera förut men inte som det här. Tänk er att ha värkar (barnafödande) konstant hela tiden fast över bröstkorgen, luften kommer ner till halsen och sen är det stopp, snacka om ångestframkallande. Nu har jag varit hemma från jobbet (Läkarsekreterare på Område Psykiatri, Ösd) måndag och idag tisdag. Funkar det okey med att äta idag så ska jag jobba i morgon. Anfallet släppte inte helt förrän igår kväll vid 17-tiden.

Jag skulle också vilja bli kurator eller så men nu är jag för gammal för att "sadla om" så jag får jobba på med läkarsekr vilket i och för sig är intressant och man lär sig mycket.

Släcka bränder i flygplan, har aldrig ens tänkt att det finns en utbildning när man får lära sig det du beskriver Hallen brud, men om jag tänker efter så behövs det ju så klart! Tänk att man lär sig något nytt varje dag.

Ha det nu så bra därute och ta det lugnt, kram på er

• Klok?

brud nyår 05 du är inte ensam. Jag har en pappa till mina barn som är något man inte ens får skriva här. Han har inte träffat sina barn på 1 månad nu. jag har flyttat från byn där vi båda bodde och den ligger ungefär 16 mil från Östersund, han vägrar att fara hit och hämta barnen för det är "mamma som har flyttat och då får hon köra". Sedan att vi har ett beslut från Tingsrätten att barnen ska bo hos mig och han har umgängesrätt det skiter han i, han säger att beslutet bara gällde när jag bodde i byn. Ja men hallå, hur dum och inavlad får man bli. Visserligen är beslutet interremistiskt och vi kommer gå upp i Tinget troligtvis till hösten men det är ju det som gäller i alla fall, det beslut som finns nu.

Jag ska inte skriva mer om det här nu för jag känner att jag blir så förbannad men som sagt brud nyår05 du är absolut inte ensam och skit i vad som skrivs på pappatråden (nu skummade jag bara för jag blir så förbannad).

Kramar

• brud nyår05

Hej alla!
    Hur är läget???

• Hallen brud

Hej alla,

Brud nyår 05 har du hämtat dig från den stora diskussionen i den andra tråden?

Här slänger vi oss mellan ämnen ska jag säga men det är ju det som är så härligt med BT
    Var annars kan man få ihop LånghårsKOR, påve cape, var vi arbetar, familjeproblem och allt annat som hör livet till?
    Mysigt tycker jag

Sitter just nu och försöker få ihop middagspresentationen, så jag tittar in lite då och då under kvällen.

Kramis på er alla

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 2