• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • KickanF

Smultronet:
    jag väger 61 kg o är ju då 165 cm. NÄr jag träffade min sambo för 4 år sen så vägde jag 55 kg vilket var precis lagom. Sen blev jag gravid, gick upp, födde, gick ner till 56, blev gravid igen efter 2 mån, gick upp, födde, gick ner till 58 kg, .... åkte till Italien juni -04 och lyckades gå upp 2 kg på en vecka. Sen dess har jag jojo-bantat. Tycker att det där med 1 kg i veckan hade varit kanonbra. Då hade jag varit på mållinjen till midsommar. Tänk om man kan hitta motivationen i denna tråden, men det är kanske det som är meningen. !!

• drömfia

hej allihop

tack för alla råd, det bästa är nog att strunta i vågen och kämpa vidare.

• KickanF

Exaktamente Drömfia. Själv ska jag vänta med att väga mig tills jag vet att jag har gått ner ca ett par kg. Den 1/6 typ. Det kommer att ge resultat om man kämpar på och det gör vi ju alla här.

• ängsklocka

Inte ett kilo har man gått ner denna vecka...nu kom väl svackan som jag väntat på... bara att ta nya tag och fortsätta..Egentligen ska jag väl vara nöjd ändå..har ju gått ner 5,4 kg på 6 veckor.

• smultronet

jag har gått upp 5hekto, men det är ju alla TIP TOP man har ätit, har blivit lite för många, men har inget dåligt samvete för det, men nu ska jag bara äta tip top på lördagar och inge gottisaker i veckan, måse göra så, vill ju gå ner, snart är sommaren här,
    jag hinner inte gå ner allt jag vill, men nästa sommar då är mitt mål 55kg. Och då kommer jag må bra utav att kunna ha mindre kläder på mig, kunna bada, kunna träfa folk m.m.

Kämpa på Tjejer!

Kram

• Cybermamman

Det är bra att ha ett långsiktigt mål men ibland kan det vara bra att bara tänka till nästa dag. När man är på väg att stoppa något i munnen kan man tänka: Är jag nöjd med mig själv i morgon om jag äter den här glassen nu? Nej tänkte väl det. Vänta till imorgon och så gör du likadant då... Det är lätt att stoppa i sig när man tänker att man har ett helt år på sig innnan målet ska vara uppnått. Men målet 'Hur nöjd är jag imorgon med det jag gör idag' är lättare att stå ut med. Bara en dag i taget. Men dag läggs till dag och veckor till år *säger mamman präktigt och tittar ner på sina bilringar*

• smultronet

Jag ska försöka ta en dag i taget, men som det nu har varit jättelänge för mig är att jag har tänkt jag MÅSTE gå ner xxkg till sommarfesten, då gick det inte, sen var det jag måste gå ner xxkg till bröllopet (var tärna) men det gick inte, jag var inte nöjd men hittade en kläning, men hade velat vara smalare och vackrare, sen hade jag att jag skulle gå ner ett xxkg till julbord, men det gick inte, så om jag inte har så höga krav på mig, och tänker ett kg i veckan blir bra, men att jag då borde ha gått ner till 55kg sommaren 2006.

• smultronet

Det gick hyfsat bra i går, vart faktiskt en tip top på förmiddagen, och en på kvällen. Dom e ju så goda
    men nu måste jag sluta äta tip top varje dag.
    åt annars bra i går, thaimat, och fulkornpasta nöttfärs med massa nyttiga saker.
    Jag fyller inte i viktklubben så ofta, har tröttnat, men skriver in vikt varje måndag.

hur går det för er andra?

• Cybermamman

Vad kostar en tip top?

• smultronet

Den kostar 17kr
    tänkte du berätta att jag kunde göra annat för dom pengarna?

eller vart du sugen på en

Svar på tråden 1kg i veckan...