• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Mrs. Robinson

Skitbra Smultronet! verkligen roligt for dig!

Tror du att det kan ha att gora med att du kom ut ut huset och borjade jobba?

• tattooz

Tattooz har hittat hit! Verkligen kul att följa era framgångar. Har själv många kilo att gå ner till innan jag ska köpa min brudklännig!! Jag måste hålla med om att pulver mm är inte bra. Blir själv ilsken av för lite näring osv. Det som funkar faktiskt är att äta vettigt och att röra på sig. Som Paulin sa i Toppform så stämmer det att om man svälter sig så lägger på sig mer fett när man väl börjar äta!
    Har själv points plus cdrom så jag håller koll på vad jag äter och motionen.
    Tattooz

• ängsklocka

Nu var det länge sen jag skrev nått här.
    Har gått ner 10 kg nu, började i påskas..har 2 kg kvar till mitt första mål.
    Får se om jag nöjer mig med det eller försöker att gå ner 5 till. Nu när man lyckats med dom här kilorna så känns det som att de funkar att fortsätta lite till.

Grattis smultronet

• Lilla päronet

Smultronet:
    Grattis till din viktnedgång!
    Hur lång tid tog det att gå ned dom kilona??

• smultronet

minus 10kg hurra
    nu är det 30kg kvar.

• Swedie

Kämpa på alla viktnedgångare :) Låter som det går toppen för er :)

• KickanF

Grattis Smultronet. Bra jobbat. Då vet du att du kan nu och har kommit en bit på väg. Visst är det en härlig känsla att känna att man faktiskt kan, stort steg för självkänslan.

Själv har jag inte gått ner ett gram ännu. Har dock bara 7 kg, vilket inte borde vara så svårt. Men fr o m imorgon så är det nya tag igen. Skam den som ger sig. Jag har ju lyckat gå ner några ggr innan (men sen "lyckats" gå upp dem igen när jag blivit gravid).

Pepp pepp på mig. ;)

• smultronet

pepp pepp på dig kickanf

• Sussili

smultronet

Vad duktig du är med din viktminskning. Hur gör du?
    Ser att vi har ungefär lika mycket att gå ner. Jag vill ner ca. 30 kg och du har väl inte riktigt lika många kilo kvar.

Jag har kört GI/Atkins/SB sedan i påskas och bara gått ner 3 kg (de 2 första veckorna), så på nästan 4 månader är det totalt -3 kg. Hur kul är det på en skala!?! (min sambo har gått ner 10 kg under samma period)

Nu har jag dock tröttnat på att inget händer och vill leta ny inspiration. Jag promenerar varje måndag- fredag tillsammans med en granne. Vi brukar ta en runda (jag med stavar, hon utan) på mellan 45 och 65 minuter. Har även börjat med 30 minuters morgonpromenader (före frukost). Motionen har jag hållit på med i ca. 3 veckor - ifall någon undrar.

• Sussili

Hej! Nu har jag inte läst här (eller skrivit) på ett tag, men nu vill jag i alla fall tala om att det ÄNTLIGEN har släppt för mig. Den senaste veckan har jag gått ner 1,2 kg så nu har jag totalt minskat 4,4 kg på 17 veckor.

Ni vet ju att jags skrev att jag gick ner 3 kg under mina 2 första veckor och att det sedan stod stilla såååååå läääänge, men nu så.... nu ska väl även jag komma igång. Fast nu kör jag en egen blandning mellan SBD och GI och det funkade väl bättre. Men inget hände förrän jag plockade fram Viktväktar-CD'n och räknade points på min GI-mat. Jag har ju länge misstänkt att jag ätit för lite och det stämde. Jag provade att lägga in på Hälsovakten innan men då hände ingenting. Konstigt är det MEN glad är jag. Nu ska jag ut med grannen och mina stavar på en timmespromenad igen (har slutat med morgonpromenaderna innan vi går ut, men det beror på att min sambo har semester och då känns det inte så kul att gå upp 5.30 (som vi alltid gör annars eftersom han jobbar 10 mil härifrån) för att ta morgonpromenad när jag ändå ska ut med grannen vid 9. Tyvärr har jag redan hunnit äta innan 9-promenaden (så det blir ju ingen morgonpromenad med max fettförbränning) eftersom jag vaknar tidigare och är jättehungrig på morgonen.

• blivande fru Andersson

Jag måste få dela med mig, plockade fram VV häftet och har gått ner 2 kilo på en vecka. Är så jävla nöjd med mig själv

Lycka till ni alla andra nu ska jag fortsätta kämpa. 4,2 kilo till ska bort innan den 13/8

Svar på tråden 1kg i veckan...