• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Kåär

Neeej fyyyy vad joooobbiiiigt!!!

Jag har gått upp 0,9 hg den senaste veckan. Jag skyller på mina föräldrar. Jag spenderade en långhelg hos dem och de slutar ju aldrig ge en mat. Deesutom är min pappa bagare, då är det ju kört.

Nu är det bara att bita ihop och gå tillbaka till den vanliga dieten igen. Förmodligen lite tristare än annars för nu fick jag lite panik.

• smultronet

jag vill ju gå ner i vikt ifall ni inte tror det när jag säger, att nyss köpte vi en varsin tip top, och den fanns inte på dom första 2 ställerna, den verkar vara väldigt populärt.
    Jag har 126 kcal kvar efter tip topen, så det känns som en bra dag.

kan man verkligen bli beroende? eller är det bara hjärnan som gör att man ska ha? förstår ni vad jag menar?

• Kåär

Ett beroende är kroppsligt inte mentalt.

Du är säkert, lika som jag, lite sockerberoende. Det blir man om man inte äter som man ska och blodsockret sjunker. Då behöver man inte äta mellan målen. Det är det jag försöker göra. Med undantag för förra veckan. Det är faktiskt ganska lätt att inte köpa choklad, det har jag inte gjort på över 3 veckor nu. Då äter man ju det inte heller.

• Carma

känner inte till tiptopen. Är det glass?

• Kåär

Jag menar tvärtom, då blir måste man äta mellan målen.

• Kåär

Japp det är glass. Jag tror att det också fanns en tidning för ett tag sedan som innehöll topless-tjejer. Jag har antagit att det inte är den de köper flera ggr i dagen.

• KickanF

Tip top har jag nog aldrig ätit, men min grej är chokladbollar (dvs gamla hederliga chokladbollar). Älskar såna. Som stark tvåa ligger nog kex-choklad. Båda har dock choklad gemensamt. Min sambo tror inte att man kan bli beroende av choklad, men jag börjar tro att jag är det. Känns som om jag måste ha nåt choklad varje dag.

• KickanF

gamla hederliga negerbollar skulle det stå. Nu säger jag gonatt.

• Mrs. Robinson

- What are thooooose called??

-Those are called......Wienerbrod!

Ur Sunes sommar, en av de roligaste svenska filmerna som nagonsin gjorts

• smultronet

Hej!

I går åt jag var 3:e timme, men fick endå sånt sug efter tip top innan kl 21:00, så jag kollade på Desperate Housewives, och åt en tip top

tycker att det är konstigt att man får sug efter att man endå ätit mellan målen.

Svar på tråden 1kg i veckan...