• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Cybermamman

Mmm jag är allergisk mot mjölk så jag kan inte och jag blir jätteledsen när andra köper glass på sommaren... det är enda gången jag tycker det är riktigt trist att vara allergisk. Men du förstod nog vad jag tänkte på två st om dagen i ett år blir över 12000 kr. Visst ser det hemskt ut när man börjar räkna .

• smultronet

okej, synd att du är allergisk...
    jo det blir ju mycket pengar. phhuuu!!!!
    men jag ska försöka att bara äta en på lördagar eller ingen alls.
    när jag blir det minsta deppad sätter suget i gång, och denna gång är det tip top och inte marabou choklad, nu tycker jag att marabou choklad bara smakar smör.
    fast det var bara i går på förmiddagen jag var depping, annars har det blivit för att jag tyckt det e så gott.

tror du att jag kan gå ner 10kg till 4 juli?
    (om jag skippar tip topen )
    hur mycket vill du gå ner?

• Cybermamman

Om du är riktigt tjurig så kan du det, jag gick ju ner 10 kg på nio veckor. Det var vad vågen visade på morgonen på bröllopsdagen. Men jag har många kilon kvar, 10-15 men jag bestämmer ingenting. Varje kilo känns jätteskönt när det är borta så jag tar det dag för dag och njuter av att kläderna inte sitter så tajt längre. Ta morötter istället för glass på veckorna och så en tiptop på helgen att se fram emot. Bara en!!

• smultronet

oki

okej, grattis till dina -10kg, hur gjorde du för att gå ner dom?

ja få ta morötter istället.

har varit och tränat i dag, och det var så SKÖNT efteråt

• Cybermamman

Jag åt mest Naturdiet på veckorna och ungefär som vanligt på helgerna. Lite trist men det var bra att se fram emot helgen. Det förutsätter ju att man inte frossar då heller utan äter vettigt.

• smultronet

okej!!
    Jag funderar..men bara *funderar* om jag kanske skulle byta ut middagen till naturdiet färdigdryck i slutet på maj...fast jag vet inte, får se hur det går nu men denna vecka

• Cybermamman

Vet du var smultronet, du kan väl köpa en sån istället för glass när du blir sugen. Dom är ju rätt dyra ... men goda !

• Mrs. Robinson

Jag vill inte vara den som ar den, men en tip top innehaller 380 kalorier. Ater man tva om dagen blir det 760 kalorier.

Ater man en tip top om dagen i 7 dagar blir det 2260 kalorier och ater man tva om dagen i 7 dagar blir det 5320 kalorier.

For att ga ner 1 kilo i veckan maste man gora av med 3500 kalorier extra, vare sig det ar genom att begransa sitt intag eller motionera.

Kanske nagot att fundera over....

• smultronet

Mrs. Robinson,
    jo..vet att det blir mycket kcal, därför stog vågen på 0,5kg + sist,
    i dag har jag inte ätit någon tip top *stolt*

• smultronet

jag räknar ju kcal, och i dag kunde jag tagit en tip top och ändå ha kvar kcal. även om jag inte hade tränat,
    fast ingen tip top här inte

känns som en bra dag!

Svar på tråden 1kg i veckan...