• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Tolin

Det gör naturligtvis inget att du är kvar men sade inte du hejdå förra veckan?

• smultronet

hihi jo det gjorde jag, men arbetslös som jag är, kan jag inte hålla mig undan

Kämpar du med din vikt?

• Tolin

Okej, BT är svårt att vänja sig av med.

Är lyckligt lottad när det gäller vikten, men jag är för nyfiken för att låta bli att gå in och titta på trådar ändå.

Lycka till!

• smultronet

Ja det e ju det.

okej, kul att du är nöjd med vikten

• HippieJo

Jag skulle gärna vilja gå ner 0,5-1 kg i vecka, det vore ultimat... Vill gå ner 5 kg allt som allt. Hur gör du smutronet? Tips och råd?

• Kåär

Jag går för tillfället inte ner, och för att vara helt ärlig så försöker jag inte heller speciellt mycket. Jag börjar dock få lite panik för att jag aldrig sätter igång så om du berättar hur en typisk vecka ser ut för dig så kan jag hänga på med mina egna tips.
    Jag skulle nog vilja gå ner 5-7 kilo.

• ängsklocka

Jag är i full gång med att gå ner i vikt. Jag gick med i Viktklubben för precis 3 veckor sedan och har nu gått ner 3,6 kg.
    Första veckan gick jag ner 1.9 kg, andra bara 0.3 kg och den 3:e 1,4.
    Hade en som synes en svacka vecka 2, trots att jag inte slarvade någonting..men men, sånt får man väl räkna med! Neråt går det iaf

• smultronet

HippieJo!

Jag är medlem i viktklubben, har varit det snart i 2 månader, gick bra i början, men sen vart det massa onyttigheter, och gick upp igen.
    men nu är jag igång igen
    -0,9kg sen i måndags, jag ska äta högst1330 kcal om dagen, då ska jag gå ner 1kg i veckan. fast man kan gå ner mer om man tränar och motionerar, fast även gå ner 0,5kg, fast jag hoppas på 1 kg i veckan,

Jag äter mest kycklinfgile, wok, sallad. m.m.

Kåär!

när jag är duktig så äter jag gröt lågkaloriäppelmos och becelmjölk till frukost.

lunch: wok, kycklingfile, fullkornspasta, kryddor,

kvällsmat samma som frukost, kanske ett ägg.

sen frukt till mellis, så ser en bra vecka ut, i bland äter jag nöttfärssås, fullkornpasta, broccoli.

nu fyller jag år på söndag, och i dag har jag bakat vaniljbullar, som jag smakade, men lite fusk i helgen blir det, men sen blir det stenhårt.

ängsklocka!

åhh det går ju bra för dig
    hur mycket ska/vill du gå ner

• K.C

bakar man vanlijbullar måste man faktiskt få smaka... mmmm!!!

• ängsklocka

Smultronet:

Ja det har gått bra än så länge, men väntar på ett bakslag. Kan ju inte gå så här lätt
    Känner igen det där med mycket kycklingfilé, när jag inte har barnen hemma så blr det väldigt mycket sånt. Sen en till sak som jag börjat äta , fullkornspasta, istället för vanlig pasta. Måste erkänna att jag aldrig ätit det förrut
    Klart att det blir lite fusk vid speciella tillfällen, men det gör ju inte så mycket så länge det inte blir en vana...hmmm, oj så förnuftig jag låter då
    Jag får oxå äte 1300 kcal om dagen.
    Jag har satt som mål att gå ner hela 12 kg, Du då?

Håller med KC,
    Klart man måste smaka då. Tur för mig att jag inte bakar så ofta

Svar på tråden 1kg i veckan...