• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Kåär

Åh herregud. Jag känner verkligen inte för att äta tråkig mat, som jag tycker att det är. Jag har funderat på att bara äta hälften så mycket av samma mat som jag normalt äter.
    Samt så har jag funderat på att börja gå hem från jobbet (1,5h) igen, det gjorde jag förra året och det kändes riktigt bra efteråt.
    Jag antar att det hjälper åtmistone lite att göra det 5 ggr i veckan.

Dricker du inget vin heller Smultronet? Det skulle jag nog ha svårast att avstå från.

• ängsklocka

Kåär:
    Kan tillägga att förrutom kycklingen, som jag äter mer av nu än förrut så äter jag precis samma mat nu som innan, nästan iaf..inte nån pizza ännu iaf. Åker jag till Mc Donalds med barnen så tänker jag iofs på vad jag köper, då brukar jag strunta i stripsen och ta sidesallad istället.. Men jag äter mindre nu än tidigare, tar halva tallriken med grönsaker. Det gör ju att det bara blir en halv tallrik över för "maten" och riktigt mätt blir jag oxå ...Trodde aldrig att jag skulle klara att gå ner nånting eftersom jag egentligen är en riktig godisråtta

• Kåär

Då är vi nog lite lika ängsklocka. Jag skulle kunna tänka mig att äta lite mindre men inte nyttigare. Jag äter inte pizza eller mcDonaldsmat i vanliga fall men jag älskar ost, bröd, choklad, vin och drinkar speciellt på våren och sommaren. Så det vill jag inte riktigt ge upp eftersom jag blir så lycklig av det.

Jag får helt enkelt bara äta och dricka lite mindre och motionera mera. Men det är bra trist att behöva tänka på det.

Det krävs en sådan här tråd för att hålla motivationen uppe.
    Något förresten jag har slutat med helt (förutom i drinkar) är kolsyrade drycker typ cola. Inte bara för vikten utan också för tänderna. Nu när jag inte har druckit det på länge känns det nästan som att tänderna värker efter jag har druckit det och jag måste borsta dem direkt. Säkert bara inbillning men det känns ändå skönt att ha droppat en grej.

• ängsklocka

Kåär:
    Jag måste erkänna att jag varit nästan beroende av cola, men det har jag slutat med, är jag sugen på dricka så köper jag sprite zero. Den är det bara 1 kcal/dl...mindre än cola light. Har ju iofs inte druckit så mycket sånt heller sen jag satte igång. Hmmm...e det verkligen JAG som sitter här och pratar om kalorier
    När jag ändå håller på så kan jag oxå avslöja att jag äter mitt "lördagsgodis" ändå, men jag köper bara 1 hg och det har jag varit nöjd med...
    Min yngsta son är lite mallig nu när han får köpa mer godis än mig.
    Mamma du har bara 5 kr i veckopeng säger han
    Är oxå noga med att inte slarva med min promenad på lördagen. Går istort sett mint 45 min varje dag.

kanske blev lite rörigt det här

• smultronet

Kåär!

Nej inget vin dricker jag, dricker vin väldigt sällan, rött vin tycker jag inte om alls.
    men choklad älskar jag, eller har gjort det i varjefall, men nu har det gått så långt, att jag har börjat tröttnat på det, och marabou choklad var min stora passion, men nu tycker jag bara att det smakar fett, inget gott alls.
    så det känns bra.

fast nu har magnumstruten blivit en favorit, och om jag inte får äta lösgodis på helgen blir jag tjurig på något sätt, måste vänja mig av det.

ängsklocka!

jag har ganska stor övervikt, men till att börja med 18kg på 18veckor, man kan ju bara ta 18kg som mest.

nu ska jag snart sova.

god natt på er!

• ängsklocka

smultronet:
    Och jag 12 kg på 12 veckor, går det bra så kanske det blir lite till.

Jag bävar inför sommarens varma dagar, såg att min stora glassfavorit kommer tillbaka i maj, Tip top. tur att det finns Solero orange fresh att ta till i stället så kanske det är lite lättare att låta bli dom som är ännu onyttigare..

Alla kommer vi säkert att få motgångar och även bakslag. Men nu kan vi ju iaf peppa varandra, eller hur tjejer!!!

• Kåär

Idag har jag kommit ett par steg närmare min idealvikt. Först gick jag på en två-timmars promenad. På vägen hem gick jag in i en bokhandel och beställde Body For Life (får den om ca en vecka) och sedan gick jag in i matbutiken och köpte sådan där pulverdryck som ska ersätta en måltid. Idag ska jag prova den och se hur den smakar. Går den ner tänkte jag ersätta min lunch med den.

• smultronet

Hej!

ängsklocka!

Jag ska allt som allt gå ner 40kg.
    förra sommaren vägde jag 60kg, och då var jag nästan nöjd, ska ner till 55kg. jag är 1,65cm.

Kåär!
    ÅH vad duktig du är
    vet hur stolt man känner sig, när man varit duktig

• smultronet

alltså jag vägde 60kg sommaren 2003,
    och i dag väger jag 95kg

• Kåär

Smultronet

Njae, jag vet inte om jag är SÅ duktig. Jag har ju inte satt igång än. Men nu har jag åtmistone spenderat lite pengar på processen så då kan ju åtmistone det sporra mig lite. Jag avskyr att spendera pengar på saker jag inte använder.
    Min målvikt är också 55kg. Jag vägde 50kg för ett och ett halvt år sedan och nu väger jag 60-61. Jag vill inte förtsätta att gå upp, det är mest det jag är rädd för.
    När jag vägde 50kg tyckte jag att jag var lite för smal så jag vill inte tillbaka dit. 55kg är helt lagom.
    Hur lång är du smultronet? Jag är 168cm.

Svar på tråden 1kg i veckan...