• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • smultronet

ängsklocka!

Tip top var också en av mina favoriter, det var inte så länge sen jag sa till sambon, att man saknade den glassen, och så får man se att den kommer tillbaka.
    fast 1 tip top har jag lovat mig

Solero orange fresh den var jättegod, speciellt när det är en varm sommardag då läskar den istället för en choklad glass, då man måste köpa läsk/vatten efteråt.

• smultronet

Kåär!

Jag är 165cm,
    tycker att det är en sån lång väg till 55kg,
    men jag ska lyckas med det,
    för jag är verkligen obekväm i den vikten jag är i nu, och jag fattar inte att jag kunde bli så här stor, jag själv tycker att jag var fin när jag vägde 60kg, fast hade lite lite kvar på låren att gå ner, så 55kg skulle vara toppen.
    min övervikt fick jag efter jag hade ätit bara pulverdiet i 3 veckor,och gick sedan upp allt jag gick ner plus mycket mer än innan, och att jag var/är arbetslös, och var deppreimerad, och då åt jag mer än vanligt och en massa onyttigheter, sen till slut var jag tvungen att ha nåt gott varje dag, annars blev jag tjurig och hade en konstig känsla i magen.

men nu har jag insett vad jag hållit på med, och bara förstör för sig själv, javisst man tröstäter och det känns bra för stunden, men sen då...när man blivit så stor, det är inte kul.

• Kåär

Du åt alltså bara pulverdieter? Frukost, lunch och middag?
    Jag har aldrig förut ätit pulverdiet, men ska försöka byta ut lunchen mot det. Hur kände du dig av pulvret? Blir man trött osv? Sjunker blodsockerhalten snabbt eller står man sig i ca 5 timmar?

• smultronet

Kåär!

J det stämmer åt bara pulver i 3 veckor frukost lunch middag, det var inte kul och inte gott, men stog ut eftersom jag vill gå ner i vikt fort, men aldrig mer säger jag bara, så fort jag tänker på det mår jag illa, sorten jag använde vat nature own,
    jag blev trött dom första dagarna, sen blev jag pigg, men orkade ändå inte träna något,
    nja..man står väl sig på 5timmar, men det var jobbigt.

vad är det för pulverdiet du ska byta ut till?
    jag har testat modifast och naturdiet i tetra, dom är mycket godare än det jag drack i 3 veckor, och kan hända att jag byter ut någon gång i bland till det, men helst äter jag bra mat.

• Kåär

Pulvret jag har köpt är Galinea och finns med choklad eller vaniljsmak. Jag bor i Belgien så det finns nog inte samma artiklar som i Sverige.

Jag har nu provat min första pulverlunch och det var inte för illa faktiskt. Känner mig inte mätt dock. Kanske ska ta lite annanas också. Köpte en hel sådan så det är väl bäst att jag sätter igång och knaprar på den.

• Psh

Det bästa är väl att inte byta ut alla maträtter mot drickan för då går du snabbt upp i vikt igen då kroppen inte är van vid mat...
    Bara man äter nyttigt så ska det egentligen inte vara några problem att gå ner i vikt...men är man som jag hellre äter godis och andra sötsaker än lunch så händer inte så mkt tyvärr
    Choklad är min svårhet, kan aldrig ha något hemma utan jag bara måsta äta upp det...oftast har jag hunnit äta upp den innan min sambo har hunnit sätta sig ner i soffan

• smultronet

Kåär!

Gick det bra för dig hela dagen i går?

jag följer inte mina kcal denna vecka, eftersom jag bakar en del, och då smakar man ju också, så man vet att det blivit gott

Ha en bra dag alla!

• Linizzen

Hej!
    Jag ska också satsa på att gå ned 1kg per vecka. har en målvikt på ca 55kg. Väger nu 71.5kg. Har lyckats gå ned 2.5kg. Är inte så jätte mycket, men det går neråt. Kämpa på allihopa. Skriver på måndag ifall jag gått ned. :) Lycka till!

• ängsklocka

smultronet:

Då får vi hjälpas åt att peppa varandra.Starkt gjort att försöka gå ner 40 kg...jag håller tummarna att du fixar det
    Jag har satt som mål att gå ner 12 som jag skrev tidigare, men om jag klarar det så tar jag gärna och försöker 5 kg till Hoppas jag fixar det...12 kg är satt till den 20 juni, få se om jag fixar det *hoppas*

Åh, ja visst är den god..pratade oxå med min sambo om den för inte så länge sen
    så nån tip top kommer det bli, men ska försöka hålla mig till soleron när det ska köpas glass

• Kåär

Smultronet

Jo det gick helt okej igår. Jag promenerade som sagt ett par timmar på morgonen. Provade den där pulverdrycken. Sedan på eftermiddagen så lyckades jag stå emot chokladmuffins som jag hade i frysen och höll mig till middagen.
    Idag drack jag pulvret till lunch igen och jag har redan tröttnat. Jag gillar inte att den känns så slajmig. Finns det någon svensk sådan som inte är det? Jag ska till Sverige om ett par veckor så jag skulle kunna bunkra upp.
    Till mellanmål gjorde jag en smoothie av hallon och naturell yogurt.
    Nu till middag åt jag pasta och köttfärssås. Kanske inte det bästa valet men jag var så sugen på pasta.
    Jag har en känsla av att jag kommer att smyga in i frysen senare och norpa en muffins.

Hur går det själv Smultronet?

Svar på tråden 1kg i veckan...