• smultronet

1kg i veckan...

Hej alla viktkämpare

-1kg i veckan är en bra viktnedgång, och den här tråden tänkte jag att vi som går ner 1kg i veckan kan peppa varandra.

Skriva in varje måndag om man lyckts gått ner 1kg i veckan.

Jag äter bra och motionerar, jag är även med i viktklubben.

visst har man sinna uppehåll eller unnar sig i bland när man fyller/andras födelsedagar/fester m.m.

fast det är ju bara att fortsätta efter den dagen eller hur

nu kör vi på(varjefall jag)

• Svar på tråden 1kg i veckan...
  • Cybermamman

??? jag förstår inte... vad har jag gjort för fel?? Jag gör ju inget annat än peppar och försöker hitta lösningar?

• Swiss!

smultronet: var det något jag sa? tycker själv att det är kul med olika tester och ville bara dela med mig av dem.

• smultronet

Nej absolut inte, tycker inte att ni har gjort något fel,
    men jag sitter här så mycket, bara knappar in sidan så fort jag sätter mig vid datorn, när jag istället borde gå promenader osv, men sen kommer man aldrig ut på några promenader, är det ingen utav er som bor i västerås? det e tråkigt att gå själv,
    och jag känner mig så deppig i dag, jag är ju fortfarande arbetslös, och har det jobbigt på den biten....
    och är ennu mer deppad att jag är fet till sommaren, som jag lovade mig förra sommaren att aldrig vara igen. suck å suck

• Cybermamman

Ok, då förstår jag precis. Det är lätt att fastna framför datorn precis som du säger. Det blir ungefär som med tiptopen :D. Bor alldeles för långt från dig. Svårt att finna någon glädje och inspiration när det är så tungt. Hoppas du kan hitta någon att gå ut med, jag tycker inte heller att det är kul att gå ensam.

• Swiss!

smultronet: angående jobb, har du testat på vården? det är lätt att få jobb som timvikarie inom äldre-eller-handikappomsorgen även om du inte har utbildning. ta kontakt med enhetschefen i det område där du bor (eller i flera områden) och säg att du är intresserad av arbete. även om det inte är ditt drömjobb så kan det vara något att göra tills du får ditt drömjobb! i vården behövs alltid folk och det är ett meningsfullt och varierande arbete. det är mitt bästa tips, ska själv jobba inom hemtjänsten i sommar:)

• Mia-76

Smultronet: Jag såg på Viktklubben att en tjej i Västerås sökte promenad/träningskompis, kanske nåt för dig? För visst är du med där? Inlägget var gjort i dag av en tjej som kallar sig Tess.

• smultronet

på måndag börjar jag att ta min bantning på allvar!

hur går det för er andra?

• KickanF

Smultronet:
    Jag har börjat idag trots att det är fredagen den 13:e, men nr 13 är min tursiffra så det ska gå !!:D
    Har gjort upp en meny som jag ska äta som totalt ger 1000 kcal/dag också har jag varit ute o gått en lång runda trots att jag fortf har ont efter min bröstop.

Men jag kan erkänna att det retar mig att jag inte har nått min målvikt nu, något som jag skulle ha gjort typ redan i julas.... KÄndes som om man vällde ut i solstolen, fet o blek. Men sommaren är lång o någon gång i juli ska jag ligga där brun, smal o fräsch. Har ju bara 7 kg, o det är eg. inte mkt även om det känns som 100 kg just nu.

Men jag SKA

• KickanF

SKA KÄMPA PÅ, skulle det stå !
    Det kommer att bli bättre dag för dag.
    Man får ta en dag i taget, ett hekto om dagen är ju ändå bra.

• Swiss!

smultronet: såg du mitt inlägg om jobb? nu vet ju inte jag något om din jobb-historia, men det ändå vara ett tänkvärt tips! trevlig helg:)

Svar på tråden 1kg i veckan...