• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Shakti:
    stackare! men tänk så här, hade det inte varit tristare att _inte_ börja på ett sommarjobb? hade jag tyckt iaf. fast jag sitter å andra sidan & längtar lite efter att det ska bli dags för mig att börja jobba extra under sommaren (vet, har aldrig påstått att jag är normal )

på övriga fronten är det numera bara 249 dagar kvar till vårt bröllop! *yay*

• Sunshine Girl

Goooood morgon Brudar!

Nu är det 382 dagar kvar :D

Vilken underbar helg som vi haft trots sk*tvädret som var!
    Bara mys-pys, i lördags eftersom det regnade heeeeeeeeeeeela dagen så blev det en picknic i det gröna = en inomhus picknic med gröna plantor längst filtkanten och en "sommrig" pastasallad med lite rött vin *mums*
    I söndags så var det också myspysigt, då blev det till att besöka kyrkan och lyssna på deras kör samt fota lite. Eftermiddagen avslutades med kör konsert i Oscarskyrkan ( kände oss såååå kulturella ) där "vår" solist sjöng och sen igår så njöt vi - i kylan, när vi var ut med blivande svågerns båt.

Hur har er helg varit?
    Trevlig/God/Glad National dag i efterskott :)

Är lika förvirrad som alltid.. Berättade jag att bandet är bokat?

• lokatt

god morgon Sunshine!
    helgen har varit ok, trots att så väl lördag som söndag regnade bort (och fredagen hotade att göra det) - gratismusik i stan hjälpte... har inte varit direkt kulturella, men däremot fått ta igen lite sömn! välbehövligt.
    annars så har det inte hänt så mkt, bortsett från det jag skrivit ovan om lgh... bröllopsfixande/framfart = 0. kan leva med det - fördelen m att ha gott om tid på sig.

• Sunshine Girl

anna, det glömde jag ju säga - GRATTIS TILL LGH'EN BREDVID :D :D :D

Vad underbart att behöva slippa flytta! Vi flyttade i februari från vår lilla 2a till en mkt större 3a :D - underbart men usch vad fullt det blir fort

Min älskling åker iväg idag på en tj.resa - vi hoppades att den senaste han gjorde i maj skulle bli den sista för sommaren men ack så fel vo hade. Nu blir han bara borta i 10 dagar så det känns i alla fall ok

När blir det dags för dig att börja jobba igen? (ler fortfarande när jag tänker på dialogen vi hade ang din chef och allas semestrar )

Något annat mer BT relaterat.. Visst är det så kul med alla 2006:are som har poppat upp sista tiden!! Vi var inte direkt många här i januari-februari :D

• lokatt

Sunshine:
    jo, det är jätteskönt! vi har pratat lite löst om att skulle vi kanske inte antyda lite fint att OM hon skulle få för sig att flytta så... och så springer jag på henne & nya sambon i trappen - då håller det på att flytta ut! men har inte sålt lgh än!!! och nu fick vi ett bra pris också, lägre än bankens mäklare gissade på, så det är ju en investering så också. känns väldigt bra, särskilt om vi nu skaffar ett barn till (pratar om det, i så fall startar vi försöken på bröllopsnatten! )
    men bara för det slutar det väl med att vi måste lämna stan pga jobb, nu när boendet löst sig så perfekt... (pessimist, vem, JAAAG??? näh, menar du)

jag börjar mina extrapass veckan efter midsommar, och jobbar 6 veckor (tyvärr, hade velat jobba mer) - chefen ringde till slut upp & morrade... blir några extra slantar på bröllopskontot dock, vilket är det viktigaste.
    annars så jobbar jag redan mina vanliga pass (minus 1/v) och tja, det funkar. trist, iom att det strular ofta, men har haft det värre. om inte annat så gör det ju att jag håller på att få tillbaka min kondis i topp igen!

• emmael

Hallå brudarna!
    Kul att höra att ni har haft en skön helg trots trist väder. Här har det också varit kul. Vi har haft grillfester (grillat på en balkong, suttit inne) med två stora gäng på mitt jobb. Det var skojigt men nu är jag tröööööööööött! Det är slitigt att vara ansvarig...
    Jag har förresten uppdaterat vår hemsida med lite bilder från Kroatienresan, om ni vill se. Sol sol sol... Inte utan att man skulle vilja bo där nere i juni, så som det verkar vara tradition att vädret är här hemma.
    www.student.lu.se/~psy98ema/
    Annars händer det inte jättemycket med planeringen här hemma. Tänkte provbaka tårtan snart, det är väl det.
    Grattis till lgh, Anna!
    Idag är det bara 410 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

anna, inte är du en pessimist inte
    Känslan när allt känns för bra för att vara sant är underbar men skrämmande så jag förstår dina tankar :)

emmael,vilka fina bilder - det syns verkligen att ni hade det underbart!

• Sunshine Girl

Åhhhh vad läckert!! Kollade precis posten och vår bokningsbekräftelse har nu kommit för middagen och festen :D :D :D

• lokatt

Sunshine:
    jo då, definitivt pessimist. du vet vad de säger, "optimisten tror att vi lever i den bästa av världar - pessimisten är rädd för det"...
    nej, men, grejer är att jag har en tendens att se rätt krasst på saker. det har blivit bättre den senaste tiden, säg 1,5 - 2 år, men jag tror fortfarande på att det brukar kunna gå käpprätt åt... utan större problem.
    samtidigt, om vi måste lämna stan så blir det ju för att jag fått ett jobb jag itne kan tacka nej till, och det är ju inte helt fel det heller...

dags att ta kvällskoppen thé och sedan krypa ner i sängen med min söta nybadade plutt. fästmannen får hålla sig på soffan! ha en bra kväll allihop!

• Gable

Bara 361 dagar kvar! Det går fort

Och så snodde jag inlägg nr 600

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2