• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lillasvala

WOW!!!!!
    Vilken tråd!

Tack för tipset.

Först var det tänkt att vi skulle gifta oss i maj 2006.. men då jag ringde och skulle boka kyrkan så fick man inte använda den på sommaren före midsommar. Eftersom det blir för kallt att vara där.
    Så vi fick snabbt ändra datum till 5 augusti. Kyrkan är bokad och klar. Tjoho!
    Det som är synd är att det som "bara var 11 månader kvar" blev typ 14! =(

Kram på er!

• lokatt

glömde ju! igår var det exakt 8 månader kvar!
    och idag är det bara 244 dagar kvar till vårt bröllop!

hade vigselmardrömmar i morse igen - blä. ifall ngt av det från min dröm hände skulle jag hoppa över festen, det är en sak som är säker.
    sedan visar det sig att vi bokat in vårt bröllop under os! iofs bara andra dagen, och det verkar som att den som kommer att sakna ngt mest är jag (konståkningen), men... typiskt.

Sunshine:
    låter finemang med ny säng. själv har jag tydligen lyckats få igång min älskling på ikeas runda säng (läcker, men inte så praktisk är jag rädd) och han tittar numera på mig med hundögon. *suck* vad göra, vad göra? tur att de är så söta, de små liven.

lillasvala:
    varmt välkommen!

• lillasvala

anna lokatt: Stort tack!
    Grattis till att det är MINDRE än 8 månader kvar!

• emmael

Hej hej.
    Välkommen lillsvala! Hur långt har du kommit?
    Vi var på IKEA igår och hittade vinglas för 1 kr styck, så vi lade beslag på 108 st. När vi hade kommit hem upptäckte vi att de bara hade tagit betalt för 6 st. Då var det för sent att åka tillbaka, och för långt också. Så nu har vi betalat 5½ öre / st för vinglas, som vi tänkte skriva gästernas namn på. Kul!

• lokatt

emmael:
    du/ni verkar ha riktig ekonomisk rull nu! först förlovningsresan (ni var för den delen så gulliga på bilderna) och sedan femöresglas... hm. undrar om du ska få gå och skriva in oss allihopa på lotto nästa gång det är storvinst...?

lillasvala:
    mhm, känns skönt. känns som lagom tid kvar för det som ska göras - och slippa stress!
    när & var är ert bröllop?

• emmael

Anna: ja, kanske det :D
    Det verkar dock som det mest är i samband med bröllopet som det går bra ekonomiskt, i övrigt är det ganska knapert. Flytt kostar... men men, om ett drygt år är vi inte studenter längre, och man kan i alla fall drömma om ett välbetalt jobb :D

• emmael

Tack förresten, Anna. Sönderbränt gulliga... ;) Svårt att hålla sig från solen efter vintern.
    Rund säng förresten, då kan ni lägga ungar runt om er och själva ligga i mitten. Jag tycker att det låter jättebra :D

• lokatt

emmael:
    barn på kanten är inte aktuellt än på ett tag - tyvärr. plutten har inte fattat att marken gör ont om man kryper över sängkanten... fast man kanske kan sätta upp ngn form av kant, typ som runt en boxningsring... *tänka tänka* kan vara idé att utforska.

• Sunshine Girl

lillasvala - välkommen till oss! :D

Anna, en rund säng behöver nödvändigtvis inte vara så opraktisk.. Om du tänker på Plutten så blir det ju ingen skillnad. "problemet" som jag kan tänka mig är nog mera möbleringen men en rund säng tycker jag låter väldigt mojsigt

Vi kanske blir med hus snart också om vi har "tur" och vinner budgivningen.. *hoppas,hoppas*

Idag är det 377 dagar kvar :D

• lokatt

Sunshine:
    nja, jo... det jag ser är ju först möbleringen - en bit ut från väggen är kanske inte världens hit när sovrummet också rymmer 3 bokhyllor, 2 byråer & 1 skrivbord. sedan har vi lakanen, men bredare säng=nya lakan iaf så. jag tycker också att det skulle vara skönt att kunna komplettera med en "kant" framöver, om vi så önskar - en rund säng lär man ju knappast kunna _köpa_ en till... och slutligen oroar jag mig för att vi om några år ska tycka att den är skitfånig.
    (att det blir dubbelt så dyrt med en rund madrass som en "vanlig" finns självklart med i bilden det också)
    men men. löser sig säkert det också.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2