emmael:
grejen är att vår vicevärd då är en av de som bott här sedan husen byggdes. han känner m andra ord alla, och iom att han av & till under 10 - 15 år suttit i styrelsen så har han en del att säga till om fastän han inte ska ha det. övertalning kallas det...
sedan så visst, ska gå på ordföranden igen - när jagh lugnat mig nog för att kunna ha ett sansat samtal. fråga om vi verkligen missförstått varandra så totalt. så får vi se. jag vet att föreningen har en väldigt restriktiv hållning vad gäller andrahandsuthyrning, men det var ju därför vi frågade INNAN. och fick höra att det skulle vara ok, med tanke på omständigheterna, och den begränsade tiden. grejen är ju bara att har vår vv lagt sig i ordentligt kan han nog få folk att rösta mot oss, vilket gör det hela... irriterande utav bara he, sas.
vi har iofs ett mkt enkelt alternativ, iom att min fasters exman bor i föreningen brevid & är intresserad av att byta sin trea mot vår tvåa. grejen är att jag hade ju verkligen sett fram emot att en dag ha denna ljuvliga lgh, som skulle kunna bli vardagsrum, 3 sovrum, kök, kontor/gästrum och TVÅ badrum. perfekt alltså, särskilt om vi får ett barn till.
och nu är jag så arg att jag vet inte vad jag ska ta mig till. visst, jag kan lirka & hota, men just nu har den där gubbstrutten! tagit bort all min glädje över det här. extra "kul" blir det iom att vi ifall vi behåller båda måste använda pengar som skulle ha gått till bröllopet till månadsavgiften... gör mig ännu mer förbannad. jag vill inte sitta & korta vår redan häcksaxade gästlista, eller snåla med fotografbilderna pga idioter!
kommer väl att lugna ner mig, till slut, men just nu vill jag bara spy galla över allt & alla och smyga upp fyra i natt och hälla hästskit i hans brevlåda.
(och tyvärr, inneboendegrejen funkar troligen inte heller då, det har skrivits in ngt nytt i stadgarna för att inte man ska kunna göra så)