• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sandra_A

Bimbulle

Bor i Malmö och har redan bokat kyrka fast vi inte ska gifta oss förrän i december 2006. Inga problem här inte!

• Sandra_A

Glöm det, är nog lite yrvaken, har ju redan svarat på detta! Hihi!

• Sandra_A

Sunshine, anna lokatt:

Alltid svårt när folk frågar, men alla vet ju hur mkt det kostar med bröllop, så egentligen tror jag ingen tar illa upp för att inte just de får komma.
    Jag och min sambo har planerat att inte bjuda någon som vi inte båda har en relation till (känner). Vi har således några brudpar som vi har varit hos som vi troligen inte kommer att bjuda. Men visst är det svårt... Man vill ju helst kunna bjuda hela världen!

• Puh76

Idag är det ett år tills det är dax...jiiipppiii!!!

• micropop

Ett år kvar för mig också! Äääääntligen! Kan någon lova att det blir sånt här väder nästa år också??? ;) Lagom varmt, soligt men några moln på himlen. Lite väl blåsigt kanske, men annars perfekt!

Puh76
    Kanske har frågat tidigare, men var gifter ni er?

• Puh76

Micropop: Det är ok...vi gifter oss i Limhamns kyrka i Malmö.

Ni då?

• micropop

Puh76
    Vi gifter oss i sthlm, men vi har inte riktigt bestämt oss var ännu. Borgerligt blir det iaf, och gärna utomhus om vädret låter oss ;) Kul med någon som har samma datum!

• lokatt

coolcat:
    jo visst. bara att öva. jag vet redan en av mina morbröder som kommer att ha mkt svårt att släppa att vi inte kommer att bjuda honom. han har haft lite svårt att ta att jag hade en "stor" födelsedagsfest dit han inte var bjuden. ehm, liksom, varför? jag bjöd vänner. inte släkt. (eller jo, men då räknas de inte som släkt utan vänner först)
    men visst är det f****n att man ska behöva känna sig skurkig för att man inte vill ruinera sig, och för att folk försöker bjuda in sig själva/sin nya respektive et c. jobbigt...

Sandra_A:
    kanske tar de inte illa vid sig, inte alla iaf, men det är svårt att veta. den som frågade mig svarade på min förklaring om vigseln men tyvärr inte festen att "jaha, så då får man gå hem efteråt" typ... svårt att veta om det är allvarligt menat, och om h*n verkligen anser att vi står varandra så nära att det vore självklart med en inbjudan... *huvudvärk*

• lokatt

Puh76 & micropop:
    grattis! börjar det kännas stressigt än då?

idag är det bara 211 dagar kvar till vårt bröllop!

• Puh76

micropop: Ja det är det..vi kan ju följas åt. Har ni planerat mycket än?

anna lokatt:Tack..nä inte så stressigt än men det kommer väl.

• micropop

anna lokatt:
    Tackar! Nja, inte stressigt direkt, mera otåligt ;) Har nog hittat en ny lokal idag, ska räkna om vi har råd. Håll tummarna!

puh76:
    Nej, vi har inte planerat så mycket ännu, det är mest en massa tankar kring hur vi vill ha det. Vi har en prelbokad lokal, men har som sagt hittat en ny... Pratar en del om gästlista och så, men vi har myyyycket kvar. Bra, för då har man något kul att planera och fixa med under året! Hur långt har ni kommit?

• Puh76

micropop: Vi har inte heller kommit så långt.
    Vi har bokat kyrkan och preliminärbokat en lokal. Det är allt.

Sen har jag hittat ring men har inte köpt den än.

• Maya K

anna lokatt:
    hur går det med bröllopsplanerna???

Själv har jag inte funderat så mkt på det... Fick ett ja av min lilla syster igår om att hon vill vara tärna.. nu har jag två tärnor.. stora syster och lilla syster..
    Kyrka och lokal är bokat... toastmaster frågad, fotograf ordnad osv osv.. jag har iof ganska mkt klart i huvudet..

• lokatt

Maya K:
    just nu händer inte så mkt... tar det lite piano, typ. ska försöka boka in en tid med festlokalens husfar rätt snart för genomgång - nu när vi vet att vi ska vara där har vi lite andra frågor än när vi ev skulle vara där (och vårat datum var uppbokat) ... sedan så vill jag väldigt gärna ha mer exakta kostnader, personaluppgifter osv. känns som att man vill veta om det blir x kr eller x + 50 kr pp i god tid innan...
    annars så är det bara två saker att koncentrera sig på just nu. den första är designen på pappersvarorna - jag har utkast på allt i photoshop, men bör installera typ pagemaker och göra det "ordentligt". den andra är *surprise, surprise* ... klänningen. jag har konstaterat att jag köpte klänning _alldeles_ för tidigt. iom att jag då inte hade börjat gå ner ordentligt efter plutten än så köpte jag en storlek jag ansåg att jag skulle kunna komma i utan att bli halvt anorektiskt. nu när kilona har börjat trilla så visar det sig att jag var underoptimistisk... jag provade klänningen i förrgår, och den sitter perfekt nu (bortsett från att den är alldeles för lång) vilket inte alls var meningen. klänningen ska sitta perfekt om ca 3 månader, då jag räknar med att vara i "rätt" form igen. och som den sitter nu så kommer den att vara allldeles för stor då, ev tom icke insyningsbart stor...
    jag måste mao bestämma mig ganska så snart vad jag ska ta mig till med klänningsproblemet - jag vet att jag har sagt det förut, men nu är det allvar ju...

annars så har jag faktiskt inte så mkt kvar, bortsett från att boka sådant jag inte får boka förrän framåt november och ha planeringsmöten. ja, och så sitta på bt och prata om hur det går så klart!

själv då?

• lokatt

och idag är det bara 210 dagar kvar till vårt bröllop!

• brud0606

Nu är det bara 322 dagar kvar och snart åker jag på semester till Norrland och fortsätter mitt bröllops snack med föräldrarna som ska betala kalaset.

• Maya K

anna lokatt:
    hmmm.. klänningen.. ja.. jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med min!!!! vi får se.. kanske får in lite extra pengar i augusti så jag kanske köper den!!! eller så blir det att hyra en.. jag vet iaf vilken jag vill ha!

• Sunshine Girl

343 dagar kvar :D

HEJ alla!
    Vi har ett litet avbrott i vår semester pga att m2b måste åka till tyskland över dagen på måndag *suck* men inte mycket att göra åt. Här är bilden på min i mitt tycke ursöta brudväska groups.msn.com/Sunshinespage/skor.msnw&PhotoID=58
    Imorgon ska det bli dags att boka tid hos fotgrafen för möte samt även boka tid för hår/smink till dagen D :)

åhh de där jobbiga frågorna! Låter bra med övningen men fy vad jobbigt fasar för när det blir min tur :(

MÅSTE bara berätta, i torsdags så fick vi plötsligt en hel del sms från våra vänner i Malaysia.. deras motsvarighet för vår radiokanal "lugna favoriter" ( i sthlm i alla fall ;) ) hade nämnt vårt bröllop! Önskade sina nära vänner "bla bla" ett stort grattis och lycka till då de ska gifta sig i Sverige juni 2006!
    Superkul!! Kan tillägga att min ena tärna är gift med "radio killen" och han bestämde sig för att överraska oss med att annonsera ut bröllopet - mycket uppskattat! Vi båda blev alldeles rörda.

Anna, din klänning ganska trevligt dilemma måste jag säga!! Samtidigt så kände du ju att älsklingen och plutten var mer finklädda än vad du skulle ha varit så... Sälj klänningen och handla en ny :D :D :D

Jag ska bege mig till en butik i Gamla Stan på måndag och börja kika efter en korsett, tror det kommer att passa perfekt till "min" klänning. Sen ska jag förmodligen också kika och kanske handla slöja :D
    Ojsa, många smileysar blev det - sorry

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2