• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

God morgon Bridezillas!
    375 dagar kvar..

OJ, tror min m2b ska få läsa ditt inlägg om inbjudningarna anna... Han tycker nmäligen att vi ska göra dem själva *urk* jag är nog den minst pyssliga person som jag känner!!!
    Å andra sidan så gav han ett förslag om att vi fixar det elektroniskt och sen lämnar in det till en butik som skriver ut det... Det skulle ju kanske kunna funka.....
    Alt 1 låter knepigt - mycket knepigt!!
    Alt 2, men förseglingen bortsett från lack, hur skulle det se ut med ett "klistermärke" kanske med era initialer på?
    alt 3, låter faktiskt som bästa alternativet speciellt med genomskinliga kuvert!
    Anna, om du ska börja tänka på vad som är vanligt och vad som är mindre vanligt så kommer du att bli tokig! Se det så här javisst det kanske är vanligt att få en inbjudan med kuvert men det hör ju inte till vardagligheterna att få en inbjudan till ert bröllop..... eller hur

• Puh76

Är det fler än jag som ska gifta sig 15 juli 06????

Vore kul att prata med nån och se hur det går med planering mm.

• lokatt

Sunshine:
    du menar, tokigare? jo, jag vet. det är väl bara det att jag såg ett så snyggt exempel på skurna inbjudningar, som jag har lite svårt att släppa. fast det känns som att jag nog inte kommer att orka med det - jag är för petig. kan hör amin egen röst, liksom, "nej nej, vad håller du på med? den där viklinjen är en halv procent sned!!!". har någon gång rivit upp motsvarande 15 timmars arbete för att sticka om ett framstycke till en kofta 4! gånger - där fanns minimala grejer som ingen annan såg... försöker att inte ha samma inställning till bröllopsgrejerna, så får vi se hur _det_ lyckas.

och hm, känns som att jag får mina egna ord i retur. vanlighets-träsk ist f midsommarträsk...

men jag tror helt klart på att utforma inbjudningarna i tex page maker eller quark - beorende på pc el mac - och så lämna till tryckeri, om det nu känns ekonomiskt överkomligt. annars kan man bli vansinnig. du har väl läst servett-tråden? varning, varning...

(och vadå, inte höra till vanligheterna att bli inbjuden till vårt bröllop? vi tänkte göra det här ungefär var tredje år nu - så fort vi känner behovet av mer presenter )

• Sunshine Girl

anna - tackar nu fick du mig igen att skratta högt :)

ok.. tokigARE och jajamensan du fick dina ord i retur.. kunde inte låta bli

Jag har absolut läst servett tråden och log inombords över att jag aaaaaaldrig skulle komma på tanken :D

Å andra sidan.. det finns ju hur fina färdiga kort som helst hos t ex caligraphen..
    Attans... fick lite jobb.. återkommer..

• Sunshine Girl

ååååååh blev precis inbjuden på bröllop var inget jobbsamtal som jag trodde :D :D

I augusti.. åh så svårt att inte få berätta att det blir vår tur nästa år :D

• lokatt

men du, i augusti... tills dess ska väl din älskling har fått tummen ur? han hade väl inte så lång tid på sig? (passa dig, det kanske blir ett riktigt minnesvärt frieri - "ja du, du har ju redan bokat kyrka & planerat fest, så vad säger du? ska ta & gifta oss?" )

• Sunshine Girl

*skrattar högt* ja du anna.. hans "deadline" går ut den 1 juli
    Men oavsett så ska vi inte berätta det här hemma föräns vi skickar ut inbjudningarna :D :D

• emmael

Tjejer tjejer, ni är för härliga! :D
    Hinner inte skriva mycket mer än detjust nu, m2b sitter och väntar så vi kan gå och handla.
    Men Anna - jag tror att man kan använda vax istället för lack, och det ska vara mer hållbart. Jag har för mig att det finns på papprika.se Jag har nämligen också tänkt mig ett kort med två veck som förseglas, så man slipper kuvert. Satt och pysslade när posten kom, och gissa vad det fanns där. Inbjudan till ett annat bröllop i oktober. AHA; det är därför den kompisen inte har ringt för att höra om förlovningen och våra planer, hon hade inte kunnat hålla sig.
    Oj, det blev visst rätt långt ändå. :D

• lokatt

emmael:
    ha så trevligt med din FÄSTMAN
    har också hört om vax, men både + & -, så jag är tveksam. man kanske kan sy ihop dem...?

Sunshine:
    och du ska kunna hålla tyst hur då? genom att monsterterra bt eller?

och jo: idag är det bara 242 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

Anna - DET kan du LITA på :D :D :D :D
    Det är ju samma sak som jag gör nu hahahaha

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2