• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • emmael

Det låter bra.
    Både vår kyrka och vår festlokal är långt ute på landet. Vi räknar kallt med att nästan alla åker bil, så de kan forsla sig själva mellan kyrka och fest. Sedan erbjuds de övernattning istället. Hoppas att det kommer fungera.

• Sunshine Girl

emmael, det tycker jag låter som en utmärkt lösning framför allt så lär de vilja ha bilen dagen efter också :)

• emmael

Gooodmorgon brudar!
    Idag är det 408 dagar kvar till vårt bröllop!
    Jag har glömt ta pollentablett idag så det kliar i näsa och ögon. Pollen är ett gissel.

• lokatt

gooood morning bridezillas!

idag är det bara 247 dagar kvar till vårt bröllop!

och jag är lagom mosig efter att ha varit på massage *aj, oj, ynk* _måste_ lära mig att slappna av mer...

• lokatt

idag är det bara 246 dagar kvar till vårt bröllop!

sunshine:
    jo, låter som att jag & din älskling kan ha vissa likheter.
    men vet du, jag tycker inte alltid att det är så illa att vara pessimist - eller som jag oftast hävdar; "realist". de gånger jag inte varit det alls... tja, det är då det har gått åt skogen totalt.

i övrigt fick vi besked från banken idag att vårt lån, för lgh, är beviljat och det är bara att ringa när pengarna ska föras över... nu sitter jag bara och undrar ifall jag ska kolla om vi kan utöka med 5000 kr - och investera i en ny säng. 120 cm är lite väl smalt med plutten utfläkt i mitten...

• Sweety

Igår var det "bara" 1 år kvar till bröllopet (10 juni 2006). Detta firade jag och min blivande med att gå ut och äta.

• emmael

Idag är det bara 406 dagar kvar till vårt bröllop. Tiden går fort när man har roligt!
    Anna: ja 120 cm låter lite väl lite. Jag och fästmannen trivs bra i våra 160. Jätteskönt!
    Idag skiner solen, och jag ska till nya lägenheten med strykbräda och strykjärn för att sätta upp gardiner så det är klart innan flytten. Ha det så bra alla!

• lokatt

emmael:
    jo, när det bara är vi två så funkar det bra m 120 - vi kryper ändå intill. men om fästmannen tagit ner plutten i sängen medan jag är ute & jobbar får inte jag plats när jag kommer hem... finns m a o två alternativ: sitta vaken & vänta eller däcka på soffan. ingetdera är så där 100... vi talar också om 160 - längtansfullt!

• Sunshine Girl

378 dagar kvar :D
    Och idag känner jag mig kärare än någonsin.. Min "prins" är *som vanligt* på tj.resa men skickade idag över "de 3 raderna" som ska in på vår hemsida under "om oss" biten - aaaaaah, tjejer - är vi inte lyckliga som hittat rätt så säg :)
    Vad min älskling inte vet ännu är att jag blev inspirerad av anna lokatt när det gäller byta säng... Jag har överraskat honom med att köpa en ny säng åt oss en Hästen säng och är överlycklig!! NYpris är ca 70000kr!! Men vem f*n har råd med det?? Jag fick köpa den på avbetalning av min bror för 15000 :D :D :D Som min käre storebror sa.. Han är allergisk mot häst taglet och vet att lillasyster tänkt på en ny säng - är inte bröder bra!? :D
    Sen så kom jag även idag i mina "gamla" svarta tygbyxor yaaaaay livet leker!!!!!

Ha en fortsatt underbar helg!

• brud0606

Nu är det bara 356dagar kvar..

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2