• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    jo, på tal om hus... min pappa har varit hemma i helgen. och försöker helt klart övertala mig att det är en dum idé att bygga ihop lägenheterna (fast inte att köpa den andra) och att vi självklart ska ha ett hus istället. han avskräcktes inte ens av att det isf skulle vara han som fick ordna allt som gick fel första åren... karlar.

• Sunshine Girl

anna, kan inte låta bli att småskratta ibland.. din älskling påminner mig om mig själv så mkt och du påminner verkligen om min prins med jämna mellanrum :D

En kant till sängen tror jag nog går att fixa på ikea men som du sa tänk om ni ångrar er om några år och då bara har runda lakan... så knasigt det skulle bli ;)
    Förresten ni alla 2006or, hur många gäster kommer ni att bjuda?
    Vi kommer att bjuda in ca 100
    Vi är just nu lite i valet och kvalet vad gäller vår toastis.. Han var även vår toastis på vår större fest förra året med lika många gäster och klarade av det galant, nu undrar min prins om vi inte kanske ska ha 2 stycken... Men, kan inte det bli rörigt då?
    Sen undrar jag hur ni har gjort med svaren - vad jag menar är vem tar emot svaren är det ni eller någon annan?
    Jag tror nog att jag själv vill ta emot svaren - kontrollfreak och Bridezilla i ett... :D

• Sunshine Girl

anna, jag är benägen att hålla med din far
    å andra sidan så är jag nu så fokuserad på att bo i villa så.. *fniss* jag ser inget annat alternativ direkt. Min m2b behöver få hålla på och fixa och fixa och fixa OCH fixa... sen vill han ju ha ett garage där han även kan ha en lite verkstad och fixa (igen) med hojen osv..
    Jag vill ha mitt stora kök och mysiga trädgård :D

• lokatt

Sunshine:
    ja, usch ja! tänk om vi skulle vara tvungna att köpa nya lakan igen om ett par år! kan ju aldrig gå gör sig. nej, då får det bli skilsmässa - det syns nog inte att det varit runda i en enkelsäng!

vi kommer att vara ca 80 personer - det är vad budgeten tål (som det ser ut nu då). i nuläget har vi 75 personer på gästlistan, med möjligen en tillkommande - farbrors (senaste) nya flickvän. plus occ två har vi då "utrymme" för två till, plus ev avhoppsplatser att fylla. men så många mer blir det inte ens om vi vinenr på lotto när emmael lämnar in kupongen ( ) - lokalen rymmer inte så många fler.
    vår toastmaster har tänkt ha en assistent, en god vän till oss alla. kan nog vara bra tror jag. de kommer (nog, har inte frågat än) att dubblera som kyrkomarskalkar, om vi inte får några snilleblixtar innan det är dags. och jag tror nog att bara de pratar igenom allt sinsemellan och är klara över gränser & arbetsområden så ska det säkert gå lika smidigt med två som med en - iaf att döma av vad jag har sett på olika sittningar.
    svaren kommer - med högsta trolighet - att gå till min mamma. kan vara skönt för alla gäster att kunna ställa frågor utan att behöva känna sig generade inför oss. sedan funderar jag på att lägga upp en epostadress bara för detta, men det kan bli mer trassel än bra - i fall nu mamsen ska vara med i bilden. och visst, känns väl lite så där att man vill ha koll på allt. men jag träffar henne ganska ofta och pratas vid ett par g/v, så hon får avrapportera helt enkelt. jag tror nog det kan vara skönt att slippa lite.

sedan, Sunshine, måste bara få fråga: vad då lik din prins? manlig & frånvarande eller? 'kej då, erkänner väl... attsingen, avslöjad...

• Sunshine Girl

anna - :D :D :D jag säger bara "praktisk och realist" vad säger du då?

Du har helt klart en poäng det där med frågorna som kan komma.. Hmm ska kanske be en nära väninna ta hand om den biten (hon är även VÄL medveten om mitt kontrollbehov ;) )samt att hon gärna vill som hon sa hjälpa till på något sätt. Hon kommer att läsa upp en dikt i kyrkan och eftersom hon då kommer att ha mitt 5 månader lilla gudbarn att ta hand om så kanske det inte blir förmycket ändå? Vad säger du som har erfarenheten av pluttisar? Är det ok eller kan det bli stressigt?
    En assistent till toastisen jaa det borde nog underlätta *kluven*
    Vad gör kyrkovärdar förresten? Är det de som delar ut program/ris/rosblad och visar gästerna till rätta?

• Sunshine Girl

anna, en till sak.. jag gillar det där med att ha utrymme för "oväntade" gäster.. Det ska jag ha i åtanke :D

• lokatt

Sunshine:
    pluttisar kan ta hur mkt tid som helst - och ganska så lite. det beror på plutten i fråga. när våran var fem månader så hade jag helt klart haft tid att ta emot svar och sammanställa en lista, och att checka av med bruden i fråga varje vecka. så länge jag hade tid på mig och inte förväntades kunna lägga in 10 arbetstimmar en dag! så länge man kan ta sina uppgiter när det passar - dvs när barnet sover eller leker m pappan eller rullas av stolta kompisar - så funkar det bra. är min erfarenhet. däremot så hade vi en lugn plutt, som inte var sjuk eller så. bäst är nog att fråga henne hur hon själv känner. och självklart se till att det i festlokalen finns utrymme för henne att 1/ amma och 2/ pumpa ur mjölk om det skulle behövas. att checka av med personalen så att hon kan kylförvara/värma mjölk/ersättning är också en uppskattad grej.

• lokatt

Sunshine:
    kyrkvärdar eller kyrkomarskalker delar mkt riktigt ut program & visar gäster till rätta. man måste inte ha, men det kan underlätta, särskilt om man är ett antal...
    angående assistent till toastmastern så anser jag att det ska ni ta upp med toastmastern. det kan tas väl, eller som att "de tycker inte att jag gjorde tillräckligt väl ifrån mig sist"... och det vill ni ju INTE säga om jag förstått det hela rätt!

(sedan är jag bara halvpraktisk - det kommer & går)

• Sunshine Girl

anna - du är bara bäst :D

Faktiskt så har jag kollat upp möjligheterna för ammning och det finns ett litet avskilt rum som de kan vara i *stolt över mig själv*
    Dock så verkar det som att mitt lilla gudbarn får vara hemma den stora dagen då min väninna sa "jag hoppas kunna få barnvakt den kvällen och bara få vara mig själv och inte enbart mamma" :)
    Tack för tipset om uppvärming osv!!! Det hade jag inte en tanke på :)

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2