Sunshine:
ja, usch ja! tänk om vi skulle vara tvungna att köpa nya lakan igen om ett par år! kan ju aldrig gå gör sig. nej, då får det bli skilsmässa - det syns nog inte att det varit runda i en enkelsäng!
vi kommer att vara ca 80 personer - det är vad budgeten tål (som det ser ut nu då). i nuläget har vi 75 personer på gästlistan, med möjligen en tillkommande - farbrors (senaste) nya flickvän. plus occ två har vi då "utrymme" för två till, plus ev avhoppsplatser att fylla. men så många mer blir det inte ens om vi vinenr på lotto när emmael lämnar in kupongen (
) - lokalen rymmer inte så många fler.
vår toastmaster har tänkt ha en assistent, en god vän till oss alla. kan nog vara bra tror jag. de kommer (nog, har inte frågat än) att dubblera som kyrkomarskalkar, om vi inte får några snilleblixtar innan det är dags. och jag tror nog att bara de pratar igenom allt sinsemellan och är klara över gränser & arbetsområden så ska det säkert gå lika smidigt med två som med en - iaf att döma av vad jag har sett på olika sittningar.
svaren kommer - med högsta trolighet - att gå till min mamma. kan vara skönt för alla gäster att kunna ställa frågor utan att behöva känna sig generade inför oss. sedan funderar jag på att lägga upp en epostadress bara för detta, men det kan bli mer trassel än bra - i fall nu mamsen ska vara med i bilden. och visst, känns väl lite så där att man vill ha koll på allt. men jag träffar henne ganska ofta och pratas vid ett par g/v, så hon får avrapportera helt enkelt. jag tror nog det kan vara skönt att slippa lite.
sedan, Sunshine, måste bara få fråga: vad då lik din prins? manlig & frånvarande eller?
'kej då, erkänner väl... attsingen, avslöjad...