• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • coolcat

Tjoho!

Har provat brudklänningar för första gången. Jag som absolut inte skulle ha axelbandslöst är nu kär i en sådan klänning... Dock hade jag rätt i att jag inte gillar släp och inte är så förtjust i slöja. Men kul var det! Min mamma var med och vi knäppte en del bilder som blivande maken får se sen. En annan bonus var att den jag gillar mest kostar 4500 kr alltså helt överkomligt (mitt tak var 5000 kr...)

Anna Lokatt: Otroligt frustrerande, hoppas att det löser sig för dig och er och lägenheten!!

• lokatt

coolcat:
    låter trevligt med klänningskollandet.
    och jo, vi hoppas att det löser sig. grejen är att vår vicevärd vill lägga sig i allt - även sådant han inte har med att göra. men vi får prata ordentligt med styrelsemedlemmarna, och se vad som händer. hur det än blir så tänker jag inte låta det här gå obemärkt förbi. mig retar man inte ostraffat, typ

• lokatt

gooood morning bridezillaland!

idag är det bara 237 dagar kvar till vårt bröllop!

slogs av en halvskrämmande tanke igår kväll, nämligen att som det ser ut nu kommer jag inte att ha något kvar att göra/planera efter sommaren (bortsett då från sådant jag inte får boka förrän i november... det stora somgt är kvar är eg pappersvarorna; inbjudningar & program alltså, att göra dem och skriva programtexter. det kan iofs ta lite tid eftersom vi vill ha små presentationer av våra gäster där det tex på min mosters man kommer att stå "swing it, magistern" då han jobbar som lärare & spelar golf. 75 + presentationer som alla ska vara lustiga, informativa & konversationsstartande _utan_ att trampa någon på tårna... ja. kan som sagt ta lite tid. som tur är så har jag iaf en uppsjö av sånger att ta till (äger ett par studentsångböcker bla, ligger nog på rätt nivå) så slipper jag bli gråhårig på det då.

men, är det någon mer som känner så? att det kommer att ta slut på planeringssaker snart, och att man då kommer att bli sittande och känna sig rastlös, med risk för att man ändrar allt - till det sämre självklart...

• Sunshine Girl

Goooooood morgon!

OJ! Var borta ett par dagar och vips hur många inlägg som helst :D
    Anna - hoppas verkligen det ordnar sig med vice värden.. Precis att han inte ska retas ostraffat *tummen upp*

Coolcat KUL med klänningarna!

Planerings biten skrämmer slag på mig.. Men jag hoppas verkligen att jag kommer att avhålla mig från att ändra något.. Som sagt det mesta är ju redan färdigplanerat
    Vad gäller en rolig presentation av gästerna så hade vi det på vår "65års" fest förra året så det skippar vi faktiskt - jisses vilket jobb det var!!! :D :D = Anna HAVE FUN

Ingen bröllopsplanering för mig de senaste dagarna då vi haft besök från asien och haft modell större middagar hemma...
    370 dagar kvar!!!
    Oj, många smileysar blev det..

• lokatt

Sunshine:
    men då kan ni ju köra recycling-modellen...
    visst vet jag att det kan bli jobbigt ( dvs KOMMER att bli) men samtidigt så tycker jag att det är en bra idé. och det ger mig ngt att pilla med.
    vad gäller vår vv: det är fler än jag som ogillar honom... har en bekant här som hävdar att karl'n (som vid det tillfället satt i styrelsen) försökte lura honom att skriva på papper inför en förändring i föreningen.. grejen är ju också att ska de jobba mot sådana "sammanslagningar" som vi vill göra, då kommer det här att bli en pensionärsförening. det är liksom inte så många barnfamiljer som vill trängas i tvåor, och det krävs nästan arsenikkakor för att få en trea här - och för ngt större krävs två lgh. men, ska ta tag i det i em - nu ska plutten & jag åka upp till mamsen & umgås. han får rasa av sig på gräsmattan, och jag kan umgås med moster som är hemma på tillfälligt besök från saudi... *yay*

• emmael

Tjoho!
    Jag sitter i röran i min och fästmannens nya hyresrätt och stortrivs! Vi kommer ha det bra här det känner jag redan! (och det trots att en spegel gick sönder i flytten :D - ja, vi trotsar ödet!)
    Något av det bästa är att när vi kom med flyttlasset låg det en lapp innanför dörren om att de undersöker intresset för att bilda bostadsrätter här. Mmm, det hade varit perfekt! Visserligen är en tvåa för liten om 2-3 år, men ändå!
    Bröllopsplanerandet - ja, jag har köpt ett par DAM-troll klädda som brudpar att sätta på tårtbordet. 90 kr inkl frakt på ebay. Här är en länk om någon vill se ;)

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=5588500810

Och vad gäller att planerandet kommer ta slut - det kommer alltid finnas fler detaljer, oroa er inte. Ni kan ju alltid brodera små påsar för gästerna att ha ris i :D

• lokatt

emmael:
    "Ni kan ju alltid brodera små påsar för gästerna att ha ris i" ehm, ok jag är tokig, inte komplett vansinnig! kommer fortfarande ihåg när jag korkat nog broderade 18 små tygmärken inför en övernattning m mina miniorer... mina fingrar har fortfarande inte glömt den förolämpningen.
    nä, då nöjer jag mig hellre m att bara sitta här & skvallra om era bröllop!

• lokatt

och: idag är det bara 236 dagar kvar till vårt bröllop!

• lokatt

söta troll... sååå passande på bröllopstorget också!
    själv hittade jag ett par ursöta drakar, brupar, i tenn, men det kändes lite väl. framför allt prismässigt, om jag inte minns fel. funderar på marsipanstuket själva...

• Puh76

Jag hittade min ring igår. De har ett erbjudande nu och kostar bara 899kr. Ska jag slå till eller är det för tidigt????

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2