• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

anna lokatt..
    ja det är ju smart iof. hehe.. men mig och min filofax går inte att skiljas åt och i den skriver jag allt

• Maya K

anna lokatt:
    hur går det med dina planer då? Själv så ska jag ringa till ett nytt ställe idag och höra om mitt datum är ledigt.. Min m2b är ju världssämst på att bestämma sig vart han vill ha festen osv.

• lokatt

Maya:
    det går rätt bra. jag har bokat en vigselfotograf nu (hon gifte sig själv förra året, och har full förståelse för halvgalna blivande brudar) som både känns bra & inte dödar vår budget. (strax över 4000 kr för heldag, med bilder & cd)
    sedan så har jag hittat frisyren, och ett ställe som kan göra den till anständigt pris, samt en skönhetssalong.
    designen till pappersvarorna börjar så sakteliga överföras från mitt huvud till datafiler - och det skiljer sig inte allt för mkt åt...
    går bra alltså. ge din sambo en spark i rumpan från mig också - han måste ju bestämma sig någon gång, annars blir det inget bröllop det här årtiondet!

• Puh76

Ahh..ni verkar ha kommit så långt i planeringen allihopa..känns som det står still här..vet inte var jag ska börja...

• lokatt

Puh76:
    skulle helt klart börja med att hitta en man!
    nej, allvarligt, har ni bestämt datumet? bestämt kyrka & bokat den/kollat när man får boka? bestämt er för vilken sorts fest ni vill ha? var ni vill ha festen? hur många människor ungefär?
    där har vi ju grunden.

• Puh76

anna lokatt: Kyrkan är bokad o klar!!

Har lite problem att hitta lokal till festen bara. Vet ungefär hur många gäster.

Har precis börjat jobba så det känns som man inte hinner nånting!!

• lokatt

Puh:
    men utgå då från kyrkan, och se vad ni kan hitta för lokaler runt om där. fråga vänner, släktingar, människorna på kyrkoexpen... för en bra festlokal är viktig, och känns verkligen som nästa steg för er.

• emmael

Anna: det känns skönt att du håller koll på mig!
    Puh: åh, det finns hur mycket som helst att fundera på... Bordsdekorationer, design på trycksaker, musik... vi ska vara utomhus till viss del så vi behöver fundera på ljus och lyktor. Kläder, blommor, hår, smink, smycken...
    www.theknot.com finns en forumdel där man kan titta på folks "bio". Där kan man hitta hur mycket inspiration som helst. Det gäller bara att se till så man inte blir indragen i hela den amerikanska hysterin...

• emmael

Puh: nu kände jag att jag kanske bara förvärrade för dig... ;) vad jag menade är att blir du inspirerad är det så mycket lättare att planera!

• Maya K

anna lokatt:
    nu har jag prel. bokat våran tredje och sista lokal.. Nu får det banne mig bli den.. nu återstår bara att boka kyrka och det vet jag inte vilken det blir.. har ju mkt att välja mellan men vi får se.. Min frisyr och brudbukett vet jag ju redan hur jag ska ha.. Ska göra brudbuketten själv då den är enkel och fin.
    Fotograf är redan bestämd och tillfrågad för länge sedan (m2b.s en av bästa kompisar som jobbar som fotograf) tärna är tillfrågad och hon har tackat ja, fest häftet och program i kyrkan ska göras av min syster och tryckas upp av m2b.s (även där en av bästa) kompis transport ska en kompis stå för vars föräldrar äger en limpa :), musik ska min m2b polare fixa till festen (m2b är ju musiker). osv osv.. det enda som jag grubblar över är väll detta med klänningen :(

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2