• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

anna *skrattar högt*
    Men först, jag förstår helt och hållet ert "problem" det är nästan så att jag känner att NEJ jag tänker inte ta upp kontakten eller NEJ inga nya vänner.. Dessvärre så kan man inte råda över sådant. Om ni har möjlighet att bjuda in de övriga som "tillkommit" så tycker jag absolut att ni ska göra det. Jag såg något tidigare inlägg som du skrev i och där du fick tillbaka kontakten via hans fru :D . Lite roligt samt läskigt vilken koll vi får på varandra här på BT :D
    Vad gäller släkten så har jag tack och lov inte samma "problem", på mina föräldrars sida så är det väldigt enkelt för min del.. En av mina mostrar kommer att bjudas in och hennes ena son. De övriga umgås vi inte alls med. Dock så kommer vi att bjuda in min "prins" släkt, mostrar, morbröder och farbröder samt fastrar men å andra sidan har han en sån liten familj (mamma, pappa, bror med sambo & 2 barn) så det jämnar ut det hela med tanke på att jag har 5 äldre syskon som in sin tur har både barn och barnbarn

Nu börjar jag att skratta igen... ang save the date korten
    Så komponerade vi både (faktiskt mest prinsen) texten som är som följer:

"Save The Date!
    June 24, 2006
    Something is happening in Stockholm and you must be there with us!
    More information will follow?
    //xx & xx"
    EFtersom det är väldigt neutralt.... (minst sagt) så fick även "prinsen" komponera ihop texten till den riktiga inbjudan som är..:

XXXX and XXX
    ...........................................................

The honour of your presence
    is requested at the marriage of

Ms. xxxxxxxxx xxxxxxxxx
    to
    Mr. xxxxxxxxx xxxxxxxxxx

Saturday, the twenty-forth of June
    2006 at three o'clock
    Katarina Kyrka
    Stockholm

Followed by a reception at Hasselbacken

RSVP: May 20 Dress code: Lounge Suit
    Ph. no. xxxxxxxxxxxxx
    E-mail: june24@chello.se

Vilket jag måste erkänna imponerade ordentligt på mig..
    Så ja... annars blir det väl något tragiskt..
    Dock, så frågade han mig bara för en stund sedan varför jag inte berättat det för en del av våra vänner... *duh* kanske för att du inte friat "officiellt" ännu.. Svaret jag fick var: men.. det är klart du kan berätta jag vill bara hitta rätt tillfälle"
    Så summa sumarum, jag sms:ade en av våra bästa vänner i asien och berättade det :D :D :D

• Sunshine Girl

Sorry tjejer för att inlägget ovan blev SÅ långt!!!!

• lokatt

Sunshine:
    efter att ha konsulterat min älskling (nej, inte fästmannen, norstedts stora engelsk-svenska ordbok) så har jag kopplat hela ditt ovanstående inlägg.
    sååå neutralt/diskret vet jag inte om jag tyckte det var - känns som rätt självklar misstanke m bröllop...

men just det här med nya vänner, gamla vänner, släktingar, nya (eller gamla som blivit allvarligare) respektive... blä! man känner sig som en sådan råtta. bankrån börjar mer & mer låta som en bra idé...

• Sunshine Girl

kopplat?
    :) när jag läste save the date texten som han hade skrivit så kändes det som en självklarhet att det blev "hintat" men ändå inte bekräftat :D

Håller med dig om bankrånet, vem var det som skulle fila på planen? :D :D

Har du och älsklingen bestämt er om släkten ännu?

• lokatt

Sunshine:
    bestämt oss? inbjudningarna ska ju inte ut förrän månadsskiftet nov/dec!!! maaaassor av tid kvar.
    nej, allvarligt, det lutar åt att iaf ovan nämnda morbror med fru får en - de har redan hört av sig efter helgen! resten av släktingarna där, ja du... ärligt talat känns det lite som att vi väntar & ser. tackar folk nej vet vi ju varifrån vi kan börja fylla på... kommer ev inte ens att vara såå övertydligt - osa 23 dec, så ev extrainbjudningar går ut innan nyår.

"kopplat", fattat... hakade upp mig på "lounge suit". inte direkt ett frekvent förekommande ord i mina favvoböcker (fråga mig däremot om ord angående jaktfågelhållning, vapen, mord, magi... DÅ talar vi) så jag började fundera på vad det var. varpå jag slog upp. älskar att slå upp...

bankrånet ja. jag tycker vi tar det andra helgen i augusti, möjligen första i september, nere i sthlm så kan vi kombinera det m en bt-träff. jag tar med mig strumpbyxor att ha över huvudena (har haft 10 par liggande nu i 2 år... *suck*) och kan även bidra med den hotfulla lappen vi lägger fram med våra krav. däremot bör jag INTE köra flyktbilen då jag 1/avskyr när det går fort, 2/´kör som en kratta & 3/ saknar körkort...

• lokatt

för övrigt har jag filat lite på utseendet på hemsidan, ta gärna en titt vid tillfälle & kommentera...
    web.comhem.se/~u23706461/11februari2006.html

• emmael

Jag har kollat och försöker just nu göra ett inlägg i gästboken - få se om det funkar! :D
    Gästlista - stööön! Utan att ha lagt in den käre fästmannens släkt än (som säkert går upp i 40 pers) så är vi uppe i 93 personer. Och då KAN vi ha glömt viktiga personer, och vi själva är inte inräknade, och vissa kan mycket väl skaffa respektive... Det får bli häcksax...

• lokatt

emmael:
    ärligt talat, den bildliga häcksaxen känns som en av de viktigaste sakerna till ett bröllop! jag känner/känner till en som inte pratat om den, alla andra drar upp detta med att listan på vilka man ska/bör bjuda blir aaaaalldeles för lång.
    det finns en "regel" som dyker upp lite då & då här på bt, nämligen att man bjuder de man verkligen vill ska vara delaktiga i ens framtida liv. personer man stått nära innan men kanske inte hört av på ett år - och inte räknar med att höra av på ytterligare ett utan bröllopet - går bort. oavsett om man var på deras bröllop eller inte. andra man kanske känt en tiondel så länge men faktiskt träffar regelbundet (och kommer att FORTSÄTTA träffa) får gå före.
    så kommer iaf vi att använda vår häcksax. men det är svårt.

hoppas körandet går bra. ska kolla inlägget också... får se om det funkat!

• lokatt

emmael:
    jo då, ditt inlägg hade kommit in. det visade sig att det blivit ngt fel - jag skulle få mail när ngn gjort ett inlägg, men icke då! fast nu ligger det ute. man tackar. och jo, det är scriptina jag använt till rubrikerna. vi har tänkt använda det till enstaka detaljer på pappersvarorna också, som dekoration nästan - det blir jobbigt att läsa i längden. verkar iaf vara ett mkt omtyckt typsnitt, snubblar över det titt som tätt här på bt...

• Sunshine Girl

annaaaaa!
    Var har du fått tag på scriptina?
    Det är SUPER-DUPER fint!!!!
    Gillade skarpt förändringen på er hemsida! *tummen upp*!

Kommer du hit i augusti- september? Åh så roligt!!!

emmael, åh detta eländiga besvär med gästlistan... Har ni en maxgräns?

Vår maxgräns är 100 inkl oss själva nu är vi nere på 95 :D :D :D

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2