• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • micropop

Maya K:
    Vilken lokal har ni på gång nu?

• Maya K

micropop:
    Muhren i Vasastan.. Du vet.. i samma byggnad som vin muséet. De ska renovera stället nu och uppdatera deras menyer.. de har jätte bra priser med god mat.. och dricka (1 välkomst drink, 2 glas vin alt två öl, kaffe) ingår i priset. Sen får man köpa drinkbiljetter om man vill ge bort till gästerna eller köpa husets vin osv.. m2b har spelat där och säger att det är ok. ganska kul med muhren då det ligger inne i stan och vi får en massa gäster som kommer från småställen, så det blir som ett sotrstads bröllop.. om nu m2b kan bestämma sig som sagt

• micropop

Maya K
    Vi var faktiskt och tittade på Muhren. Den kan behöva en renovering... Vi tyckte den var för mörk och för sliten, men jag håller med om att den ligger bra till och har väldigt bra priser. Hoppas att din m2b som sagt kan bestämma sig någon gång. ;)

• lokatt

goood morgon tjejer!
    idag är det bara 226 dagar kvar till vårt bröllop!

vi ska ägna dagen åt att åka till ikea - bara en 8 mil eller så - och släpa hem en bredare säng. vilket innebär att när jag kommer från jobbet och plutten sussar hos pappa så kommer jag framöver att få plats jag också... inte helt fel.
    på bröllopsfronten har jag försökt få min älskling att ringa kyrkan nu sedan mitten på maj, för att kolla av att inget hänt med vår bokning. han har inte ringt - mkt pga att han ägnat lediga morgnar åt att leka med plutten istället - så jag börjar överväga att ringa själv nu.

hoppas ni alla får en bra dag.

• Maya K

micropop:
    Ja... det är skönt att höra att dem ska renovera stället... De ska byta bord och allt.. :) Kanske blir ljusare :) Fast det skulle ju ändå bli ljust då man har vita dukar mm. Har hört att dem är jätte bra.

• Piff&Puff

Hej!
    Får man vara med och diskutera. Ska också gifta mig nästa år. Det blir i augusti.
    Vi hade kommit igång med våran planering ganska så bra. Men så fick min minsting vattkoppor så nu väntar vi bara på att storebror ska få det också. Man blir ganska så isolerad.Vi skulle ha åkt och kollat på en kyrka till.Fast det får vi ta om någon vecka.
    NI FÅR HA DET SÅ BRA.SOLIGA HÄLSNINGAR

• Sandra_A

Ska gifta oss i december 2006. Långt kvar, men tiden går förfärligt fort!

• Maya K

Sandra_A:
    Ja tiden går verkligen fort... jag kommer ihåg när det var över ett och ett halvt år kvar tills vi skulle gifta oss och nu börjar det närma sig ett år :)

• lokatt

idag är det bara 223 dagar kvar till vårt bröllop!

har tillbringat helgen med gamla vänner & släkt från den sidan jag sällan träffar, och insett att vår gästlista nog är för kort! *suck* vad gör jag nu då?
    får fundera på saken ordentligt...

• Maya K

anna lokatt:
    Det är inte kul när man inser att gästlistan är för kort :( Vi ska börja titta på våran lista snart.. jag har redan skrivit upp de jag vet ska bjudas och ligger på över 80 personer.. Lite jobbigt känns det :(

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2