• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • BimBulle

Sunshine Girl o Anna Lokatt

Oj, jag har inte tackat för det varma välkomnandet! Tacktack!

Vi ska gifta oss i Värmdö Kyrka! Men som sagt får vi inte boka datum förrän efter nyår...

• lokatt

idag är det bara 215 dagar - eller exakt 7 månader - kvar till vårt bröllop! *tick tack*

och BimBulle:
    du är så välkommen så! med kuvertavgift och allt...

Sunshine:
    ha det så underbart på semestern. du komemr att vara saknad...

• Puh76

367 dagar kvar här...hihi!!

• BimBulle

Augustibrudar:

Har ni fått boka kyrka redan så här långt i förväg? Är jag den enda som inte får boka förrän efter nyår....? (Värmdö kyrka)

• Sandra_A

Ja, vi har redan bokat kyrka, ska inte gifta oss förrän den 9/12 nästa år (V Klagstorps kyrka utanför Malmö).

• Sunshine Girl

heeeeeej!!!! Är på semester men vill bara berätta att jag precis handlat min brudväska :D
    Är sååå glad!!!!
    vi synes online igen på måndag!! hejdååå ;]

• lokatt

Sunshine:
    ha! visste att du inte kunde hålla dig borta... kan vi säga bt beroende? grattis till köpet f den delen, antar att det kommer bilder på din msn-sida sedan?

igår fick jag den där jobbiga frågan för första gången... ni vet, någon som vet att man ska gifta sig och frågar "får jag komma?" och vad säger man, som är sant och inte otrevligt? den här personen är inte en av de vi tänkt bjuda, och skulle inte vara det även om gästlistan utökades från 80 p till över 100, men det kan man ju inte säga. eller?
    jag fick smita undan med att förklara att vi redan kapat min släkt med häcksax, pga vad budgeten kommer upp i. och tillägga att hon självklart var välkommen till vigseln, men...
    kändes så kymigt, trots att det eg inte borde. varför ska jag känna mig som en elak person bara för att jag är (någorlunda) ärlig? blä.

saden så är det bara 212 dagar kvar till vårt bröllop idag!

• lokatt

BimBulle:
    en av mina kusiner gifte sig nu i maj, och hon skulle först inte få boka kyrka förrän efter nyår, "vi har ingen almenacka för 2005 än", när hon ringde i början på november. grejen var att då ringde hon till deras 3:e alternativ, eftersom de första var uppbokade redan - pingst...
    vi har samma kyrka som de, och vi fick faktiskt prelboka redan ett år innan, fastän de definitivt inte hade någon almenacka för 2006 då... de skrev in det på en lapp som fästes långt bak i bokningen.
    med andra ord: det beror så mkt på vilka rutiner som finns, och ännu mer på vem du pratar med. föreslår helt klart att du ringer och frågar en gång till, fast kanske inte mer än ett år i förväg, och ser efter vilka rutiner som finns. vet vet, det kanske gör nytta? kan inte skada iaf.

• coolcat

anna lokatt:

Samma hände mig igår, fast det var en tredje person som frågade, eller snarare nämnde det. Vi pratade bröllop, hon frågade om hon var bjuden och jag sade "ja förstås" (det är sant) sen pratade vi vidare om små festlokaler med begränsat antal platser osv och hon nämnde en person till lite så där i förbifarten. Och lite för att öva så lät jag inte det passera utan sa direkt att den personen inte var med på gästlistan. Och fast det inte var ansikte mot ansikte så känner man sig snål och kymig. Men men. Bara att öva

• Maya K

God morgon brudar...
    hur länge är det kvar till era bröllop idag?? jaa... 800

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2