• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    laddade ner från dafont - gratis, enkelt & lagligt! sedan var det bara att zippa upp & lägga på rätt ställe, tog ca 5 min totalt. fanns dessutom massor med annat att välja på, bland annat ett antal typsnitt som beskrevs som "romantiska" e dyl.

jo, jag känner ett behov av att åka ner t sthlm, och det är då jag skulle ha tid (och lite extrapengar). och vi pratade ju om att ev ha en liten bt-träff för 2006:or, vilket jag skulle tycka var kul.

• lokatt

Sunshine:
    ser efter en (snabb)titt att du lagt in era förnamn (men inte bytt ut alla NN... se brudtärnesidan). menyn är också inlagd, låter jättesmarrigt! blir som tidigare nämnt hungrig av den (och det är det enda som trängt igenom min förkylning de senaste två dygnen) och tycker att era gäster ska skatta sig lyckliga.
    ser inga ändringar av typsnitt, antar att du inte gjort några sådana? (om du ska göra rubriker et c i annat, mer udda typsnitt rekommenderar jag för övrigt att du gör dem som skyltar i ex photoshop. då kommer du undan att alla inte har just ert typsnitt inlagt i datorn)
    annars får jag upp texten som väldigt stor - vad har du för punktstorlek? och slutligen, en ev lite känslig kommentar men men..., ta en extra titt på stavning och särskrivningar... (språkfascisten slår till igen)

• Sunshine Girl

Men attans då...
    Jag har bytt typsnitt på första sidan och info sidan :(
    Tackar för tipset om särskrivningar, jag har blivit helt hopplös vad gäller det!
    Kan du även peka ut var någonstans? :)

• lokatt

Sunshine:
    ser inget nytt typsnitt, bara lite större punktstorlek, som sagt. vad för typsnitt valde du? (tänkte se om jag har det)
    särskrivningarna kan jag ta en koll på och sedan maila, vad sägs om det?

• Sunshine Girl

anna, det låter strålande!!
    maila till june24@chello.se
    jag valde Saffron Too som typsnitt.

Är det fortfarande för stor text? Jag har ny font stl 18..

• lokatt

Sunshine:
    ok. jag har inte saffron too på min dator, vilket då gör att jag ser det första tillgängliga av dina alternativ - eller det som är "default"...
    jag skulle ta ner punktstorleken på infosidan om jag var du, men på startsidan ser det bra ut. håll gärna samma linje, du har tex på flera sidor "mallen" rubrik, sedan brödtext. detta funkar jättebra, men du ska helst köra på samma sätt genom hela sida, möjligen med undantag för din startsida som får sticka av. tänk lite som en tidning, då får du en enkel modell som de flesta av dina besökare kan följa utan problem. välj därför en punktstorlek för rubriker, som du håller över hela sidan, en för menyn, en för brödtext et c... ev kan du också ha olika typsnitt för de olika stilarna också. en sak att tänka på är att effekter och stiliga typsnitt funkar bäst om de används sparsamt. tänk inte så mycket "vad KAN jag göra" som "vad BÖR jag göra"...

• Sunshine Girl

Hmm du har så rätt så rätt
    Vad sägs om att kolla igen? :)
    Jag har nu lagt in det typsnittet på samtliga sidor (tror jag i alla fall) :)

• lokatt

Sunshine:
    kollar! under tiden: du har e-post... och försök att se det som att jag är på din sida *duckar*

• lokatt

hmm... fortfarande lite småstort på infosidan, plus att jag ser två olika typsnitt (är jag nästan säker på)
    dels det som är på startsidan m fl, sedan ett annat (det gamla) på brudfölje, kyrka och transport. på sidan om er har du det nya, lite fetare typsnittet - men det är kursivt. med flit?
    något saffron too får jag fortfarande inte upp dock.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2