• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Maya K:
    jo, vi har också satt gränsen vid 80 personer (dvs 78 gäster & så vi) och det har gått upp & ner. först kändes det otroligt tajt tilltaget, sedan lagom, för att gå till "med utrymme för förändringar" och är nu tillbaka på tajt...
    jag skrev upp 4 p till idag, och nu har vi en tom plats kvar - vi hade 5 innan, för sådant som att folk faktiskt kan hitta en sambo el likvärdigt innan det är dags. grejen är att min fästman då eg känner att det nog är några till från min mammas sida vi borde bjuda. men samtidigt så har vi ju gått igenom dem förut, och kortat släktlistan med häcksax - helt enkelt pga att flera av dem träffar vi aldrig om det inte är något jättestort. (som nu i helgen då vi firade att mormor fyller 80, favoritmoster fyllt 50 och yngsta morbror fyller 30... du förstår säkert)
    knepigt. vi kommer väl på något, men just nu känns det knepigt.
    man vill liksom inte börja stryka vänner bara för att mina mor- & farföräldrar ynglat av sig (9 syskon på vardera sidan) samtidigt som vi inte kan öka gästlistan alltför mkt.
    och det känns helt klart fel att tänka sig alternativet att någon av de vi skrivit upp nu ska tacka nej så att vi kan bjuda folk vi redan prioriterat bort en gång...

blä.

• Maya K

anna lokatt:
    hmm låter som samma problem som jag har.. jag har en stor släkt och m2b en stor bekantskapskrets.... vi kommer nog bjuda in alla till kyrkan och sen så får det bli eftersläpp för vissa till festen.. det är en massa kompisar osv som vi inte umgås med men som ändå ska bjudas till kyrkan... åhhh. .lite jobbigt men man fixar nog allt ;)

• lokatt

Maya K:
    mmm. om man bara kunde göra så... problemet är att de släktingar vi kanske borde bjuda extra måste åka som kortast från uppsala, och som längst nästan 80 mil. och då kan man ju inte direkt säga att "jo, vi har lite tajt om plats (och en budget att hålla) så ni är bjudna till vigseln, sedan får ni käka ngt, typ på korvmojjen, så är ni välkomna till festen framåt 21 - 22"... då blir man mindre lynchad av att inte bjuda alls.
    fast vi löser det väl på något vis, till slut...

idag är det - jämt & fint - 222 dagar kvar till vårt bröllop!

• Maya K

anna lokatt:
    ja då var det lite värre med dig :( ja det är inte roligt när man inte vet hur man ska gå tillväga...
    Kul att ni har jämt 222 dagar kvar till bröllopet.. ;)

• emmael

Hej tjejer!
    Är hos mamma och pappa och vilar upp mig lite, och passar på att övningsköra så mycket det bara går. Nu är det snart bara ett år kvar till det är min tur. Oj vad tiden går fort. Det är bara att hoppas på sådant här väder då...
    Jag har också börjat få lite nojor kring gästlistan. Träffade släktingar i helgen som så "å vad kul att gå på bröllop". Det är min mammas kusiner. Visserligen träffar jag dem oftare än en del andra släktingar och jag tycker mycket om dem, men hur ska man kunna dra gränsen om man bjuder dem? Då måste jag genast bjuda deras mor, min morfars syster, och den kärringen är faktiskt den ende i hela släkten som jag inte gillar. Suck och stön...

• Sunshine Girl

354 dagar kvar iiiiiiiiiiiiiiii :D
    Halloj brudar är hemma en liten snabbis efter en helt fantastisk vecka i skärgården!
    Har precis bekräftat kyrkan och beställt inbjudningskorten samt placeringskort :D

Hur går det för er alla?

• lokatt

Sunshine!
    började nästan bli lite orolig... du var ju borta så länge!
    här är det bra, bortsett från att plutten är lite förkyld - igen. kanske inte skule ha låtit hans första utomhusbad (igår) vara i en halvtimme... men han njöt ju så, "red mamma-rygg" genom vattnet, simmade & plaskade & så... jaja. brukar gå över rätt snart, men det är ju synd om honom.
    bröllopsfixandet ligger lite nere, bortsett från funderingar på att plocka in några extra på gästlistan. sedan har min sambo fått idéer om festprogrammen - vi fick se de som en bekant & hans fru gjort, och de var läckra. lite lätt vansinnesframkallande, men läckra. vi får se. sedan har jag gjort två utkast på inbjudningarna, ska fixa ett tredje också, så får vi se vad vi bestämmer oss för.

hur går det f den delen m deadlinen?

idag är det bara 221 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

Anna :D :D :D
    som min käre "prins" sa häromdagen... "vi har ju inte varit ensamma något... men du kan väl bekräfta allt som ska bekräftas så får jag finslipa min plan" Kunde ju inte gärna säga "näe, det går inte"

Låter spännande med era festprogram!!
    Vad hände med gästlistan? Jag hängde inte riktigt med där i min snabb genomgång i tråden..
    Jag kommer att vara SÅ lat *heeheehee* att jag även kommer att beställa vigselprogrammet färdigt, vet dock inte hur jag ska göra med festprogrammet.. Har redan vårt mer eller mindre klart fast det är ju roligt och snyggt om både inbjudan, vigsel & festprogram ser likadana ut speciellt eftersom placeringskorten är i samma stil också..

• brud0606

Idag är det 333dagar kvar till den stora dagen.. Sitter och velar mellan 3 brudfrisyrer och 3 tiaror.. Tärnan har köpt tyget till sin klänning och jag har bestämt klänning för dottern som ska vara näbb. Gjort en liten planeringslista vad som händer nästa år.. Vill att tiden ska gå fortare..

• lokatt

Sunshine:
    gästlistan ja... när vi började räkna i höstas så insåg vi ganska snart att jag har för mkt släkt! iaf ur bröllopsbudgetsvinkel. mina föräldrar har (som ovan nämnt) 8 syskon VAR, jag har runt 35 kusiner (där den yngste är 8 mån) varav rätt många har resektive och ett tiotal kusinbarn... sedan har vi ju vänner också. (fästmannens släkt räknar vi inte, typ, han har bara fem att bjuda)
    alltså måååånga släktingar. vad vi gjorde var att vi gick över dem med häcksax. pappas sida träffar jag "jämt" så där bjuder vi alla vuxna. mammas sida är det lite annorlunda med, vi ses inte lika ofta och jag står inte alls dem lika nära. så där bjöds mormor m särbo, mammas favoritsyster (min favvomoster) m man och -moster samt min favorit kusin m sambo, samt hennes två syskon - har träffat dem mest. resten häcksaxades bort.
    men. efter att ha tillbringat lördagen med den sidan kändes det... fel, på ett vis. min yngsta morbror (fyllde 30 igår! jo, det är sant) fick jag äntligen kontakt m igen efter många år, liksom fästmannen, och det kändes som att honom borde vi bjuda - för oss båda. funderade på det innan också, men då var det ju att vi inte setts på så länge...
    plus att min fästman _verkligen_ känner att det finns ett par som komemr att ta illa vid sig över att inte bli bjudna. men jag vill inte bjuda av plikt. inte så.
    sedan träffade vi en gammal vän, som jag fått kontakt m igen genom bt - hans fru håller till här - och då kände vi båda att jo, dem kanske...
    så våra fem extraplatser, "i fall att", har precis blivit max en, och om vi går på pliktkänsla så blir det för många...

jobbigt, och jag vet inte hur vi gör.

vad gäller att trycka upp pappersvarorna så visst, skulle kännas skönt, och jagvet hur jag skulle kunna få det lite billigare, men då kan jag inte vara säker på att få det exakt som jag vill (bara i närheten) och då tror jag att jag avstår. har tillgång till ett par suveräna skrivare så jag tror vi håller oss t den planen. kan bli precis lika snyggt.

avslutningsvis, vad gäller din "prins"... så vad ska du skriva på save the date-korten? "eftersom XY har FÖR AVSIKT att fria inbjudes ni härmed till vårt bröllop den 24 juni 2006. och om han nu INTE skulle fria inom en snar framtid är ni istället inbjudna till hans begravning"

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2