Sunshine:
gästlistan ja... när vi började räkna i höstas så insåg vi ganska snart att jag har för mkt släkt! iaf ur bröllopsbudgetsvinkel. mina föräldrar har (som ovan nämnt) 8 syskon VAR, jag har runt 35 kusiner (där den yngste är 8 mån) varav rätt många har resektive och ett tiotal kusinbarn... sedan har vi ju vänner också. (fästmannens släkt räknar vi inte, typ, han har bara fem att bjuda)
alltså måååånga släktingar. vad vi gjorde var att vi gick över dem med häcksax. pappas sida träffar jag "jämt" så där bjuder vi alla vuxna. mammas sida är det lite annorlunda med, vi ses inte lika ofta och jag står inte alls dem lika nära. så där bjöds mormor m särbo, mammas favoritsyster (min favvomoster) m man och -moster samt min favorit kusin m sambo, samt hennes två syskon - har träffat dem mest. resten häcksaxades bort.
men. efter att ha tillbringat lördagen med den sidan kändes det... fel, på ett vis. min yngsta morbror (fyllde 30 igår! jo, det är sant) fick jag äntligen kontakt m igen efter många år, liksom fästmannen, och det kändes som att honom borde vi bjuda - för oss båda. funderade på det innan också, men då var det ju att vi inte setts på så länge...
plus att min fästman _verkligen_ känner att det finns ett par som komemr att ta illa vid sig över att inte bli bjudna. men jag vill inte bjuda av plikt. inte så.
sedan träffade vi en gammal vän, som jag fått kontakt m igen genom bt - hans fru håller till här - och då kände vi båda att jo, dem kanske...
så våra fem extraplatser, "i fall att", har precis blivit max en, och om vi går på pliktkänsla så blir det för många...
jobbigt, och jag vet inte hur vi gör.
vad gäller att trycka upp pappersvarorna så visst, skulle kännas skönt, och jagvet hur jag skulle kunna få det lite billigare, men då kan jag inte vara säker på att få det exakt som jag vill (bara i närheten) och då tror jag att jag avstår. har tillgång till ett par suveräna skrivare så jag tror vi håller oss t den planen. kan bli precis lika snyggt.
avslutningsvis, vad gäller din "prins"...
så vad ska du skriva på save the date-korten? "eftersom XY har FÖR AVSIKT att fria inbjudes ni härmed till vårt bröllop den 24 juni 2006. och om han nu INTE skulle fria inom en snar framtid är ni istället inbjudna till hans begravning"