• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

hihihi näe.. vill ju inte att han ska tro att vi inte var nöjda.. kan ju faktiskt fråga om han vill ha hjälp :)

OK!! Det verkar som om vi helt klart kommer att behöva kyrkovärdar/marsalkar... vi lär ju bli ca 100 st så då kan det vara bra att slippa springet med tanke på alla "utländska" gäster som inte riktigt vet dey där med vilken sida man ska sitta på osv.. Sen kan det vara lite knasigt om alla gästerna sitter på "min" sida :D :D :D

• lokatt

Sunshine:
    mhm. hade inte en tanke på sådant innan jag satt där & behövde det jag heller... bröllopet vi var på när plutten var 5 mån - det lämnade vi för att jag inte hade möjlighet att pumpa, och det gjorde såååå ont!

sedan gick jag en liten frisörrunda idag, bara för att kolla lite priser. det har inte känts riktigt 100 m det stället jag hade ställt in mig på, plus att det kändes lite dyrt, så nu när jag hittat en bild som ser ut som jag vill ha det tänkte jag fråga runt lite.
    började så nära mitt alternativ till skönhetssalong (som jag hellre vill ha) som möjligt. första stället har lunchstängt, andra säger 2 timmar à 850 kr/h dvs 1700 kr. så frågar älsklingen om jag inte ska svänga in på sista stället på gatan också. jag hade tänkt hoppa det, men gjorde som han sa. där inne tittade de på bilden, kollade noga vad det var jag ville ha och konfererade. sedan säger den första damen "ja, runt 600". jaha, i timmen då undrar jag. nej nej, för läggningen. jag var tvungen att dubbelkolla, men jo då, visst f** skulle jag få exakt samma frisyr, och exakt samma allt för nästan en tredjedel av priset!!! huh? verkar som att de tar betalt för vad de GÖR och den tid det verkligen tar, inte för när jag sitter på egen hand & de kan göra annat...
    å ena sidan blir jag nöjd, å andra störtförbannad på alla andra ställen. *morr*
    på vägen hem gick vi in till den här andra skönhetssalongen, och det kändes på en gång rätt. helt rätt inställning, plus att det i brudsminkningen ingår lite underlag & så för brudgummen - så han också ska se så bra ut som möjligt på fotona.
    (och sedan så sa de faktiskt också att frisören, den billiga, var bra)
    summa summarum så sänker vi kostnaderna för allt i budgetposten "putsning" med runt 1000 kronor - och då har jag räknat upp priserna lite. bara att tacka och bo(c)ka, liksom...

och idag är det bara 243 dagar kvar till vårt bröllop!

• Sunshine Girl

Helt suveränt!! Vilket kanonfynd!!
    Kan du inte visa bilden? :D

• lokatt

Sunshine: tyvärr inte, den är i en bröllopstidning! men, den ser ut så här: håret är lockat, rätt mkt, men ändå halvstora lockar. sedan så är håret fram och på sidorna (typ till öronen) löst ihopdraget och fäst baktill. till det ett litet diskret diadem/tiara (har hittat en jag kan leva med för 100 kr... ska inhandlas snart). inte så bra beskrivning, men jag scannar bilden när jag kan och lägger upp. lovar.
    men jo, känns verkligen som en hit med det här bytet.

• lokatt

och du, ta en sådan kommentar som"ja, läppstiftet brukar man ju behöva fylla på, men det brukar vi skicka med ett"... man tackar.

• Sunshine Girl

En mycket levande beskrivning måste jag säga :)
    Men scanna ändå gärna in bilden :D

Jag har ju också redan bestämt mig för vilken frisyr om du vill se så finns den här: groups.msn.com/Sunshinespage/hair.msnw&PhotoID=49
    DOCK så ska jag inte ha sån hårdekoration utan bara själva frisyren :)

• lokatt

mm, hade också sneglat på något i den stilen... men sedan testade jag att vara modell för håruppsättning, och sen ändrade jag mig. dels för att det var lite väl smärtsamt, dels för att mitt hår inte alls ville samarbeta (glöm toupering, jag säger bara det. grabbstackarn använde mer än dubbel mängd spray och det tog inte iaf)
    sedan insåg jag även visheten i att ha en frisyr jag har en chans att reparera om något händer... min älskling är inte direkt lämpad som akut-frissa...

(samma älskling som för den delen anser att jag borde skriva en bok om bröllop - "så får du någon nytta av alla timmarna på bt" - förstår inte vad han meeeenar )

• Sunshine Girl

*skrattar högt*
    Jag VET precis vad du menar!!! Framför allt det där med toupering!! Jag har tack och lov haft liknande uppsättningar förut så jag vet att det funkar med då är det (ialla fall sist) 87st hårnålar som gällde :D
    Men frisyren känns rätt till resten av kläderna och den maffiga tiaran :D

oj.. säger bara don't get me started med alla kommentarer som jag får här hemma om BT......

• lokatt

87 hårnålar!?!?!?!?!?!?!?! hjälp. min hårbotten gör ont bara av att läsa det. och då kan jag tänka mig att de slänger i ett extra dussin eller så - iom att det ju är en bruduppsättning, och på något vis lär de ju motivera att den kostar 3 ggr så mkt...

och det där med kommentarer om hur mkt tid man tillbringar på bt... det är en av de få sakerna jag inte är helt ärlig mot min älskling om. det, och i fall jag får någon riktig godisattack när han inte är hemma. med tanke på vad man får höra idag så vet jag inte riktigt hur det skulle låta om han faktiskt visste hur mkt tid jag tillbringar här, på allvar. det lustiga är att om jag skulle gå iväg och träffa ett par tjejer irl, varje dag, då skulle han hurra - han tycker jag behöver träffa fler människor. grejen är ju bara att det finns inte så många jag har lust att träffa hela tiden här hemma, medan det alltid finns någon kul på bt - för att inte tala om ngt att skratta åt (har du f den delen läst tråden om killen m veckopengen? *hjälp*) eller ta till sig.

tilbaka till frisyren så har jag inte tänkt så megamkt på att passa till klänningen eler så, utan jag tänker mest på att det ska passa till mig - och sen då som sagt att det ska gå att rädda. priset är också en faktor, jag vägrar betala 2000 kr för att få håret uppsatt. inte en chans. inte när min vigselring kommer att gå på 2150 kr... lär ha lite perspektiv liksom.

• lokatt

kapade, det började bli lite massivt.

vi pratade inbjudningar idag, utseende då, och har nu 3 alternativ.
    1/ ett "skuret" kort, som även fungerar som sitt eget kuvert. snyggt, men det kan bli väldigt trixigt - och blir det inte perfekt blir det _inte_ snyggt. sedan kräver det en försegling, och jag vet inte vad vi skulle använda - lack lär ju vara en mkt dålig idé. slutligen går det ett a4 per inbjudan, men vi får skrivyta som a6, dvs lite yta för mkt papper sas.
    2/ vi använder ett a4 per inbjudning här också, men nu nyttjar vi hela pappersytan, och låter det fungera som kuvert genom en "tre-vikning". problemet är även här förseglingen, plus att jag vet inte om det kommer att kännas för stort & klumpigt.
    3/ vi delar a4-arken och gör vikta kort (a6-format) som sedan läggs i kuvert. (i så fall röstar jag nog för genomskinliga... kan bli sååå läckert) grejen är att då är vi tillbaka i "kuvert-landet", som jag ville undvika. det känns också mest vanligt. *är jag begriplig?* men kanske ska vi gå på enkelheten och strunta i om det är vanligt eller inte?

känner mig såååå kluven, och den stackars blivande är inte till mkt hjälp förutom att han vill stryka alt 1.

annars händer inte så mkt mer. och efter dessa lååånga inlägg är det nog läggdags för mig - satsar på att imorgon faktiskt fatta att klockan ringer för att jag ska upp... *konstig sak*

ha det bra!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2