Sunshine:
mhm. hade inte en tanke på sådant innan jag satt där & behövde det jag heller... bröllopet vi var på när plutten var 5 mån - det lämnade vi för att jag inte hade möjlighet att pumpa, och det gjorde såååå ont!
sedan gick jag en liten frisörrunda idag, bara för att kolla lite priser. det har inte känts riktigt 100 m det stället jag hade ställt in mig på, plus att det kändes lite dyrt, så nu när jag hittat en bild som ser ut som jag vill ha det tänkte jag fråga runt lite.
började så nära mitt alternativ till skönhetssalong (som jag hellre vill ha) som möjligt. första stället har lunchstängt, andra säger 2 timmar à 850 kr/h dvs 1700 kr. så frågar älsklingen om jag inte ska svänga in på sista stället på gatan också. jag hade tänkt hoppa det, men gjorde som han sa. där inne tittade de på bilden, kollade noga vad det var jag ville ha och konfererade. sedan säger den första damen "ja, runt 600". jaha, i timmen då undrar jag. nej nej, för läggningen. jag var tvungen att dubbelkolla, men jo då, visst f** skulle jag få exakt samma frisyr, och exakt samma allt för nästan en tredjedel av priset!!! huh? verkar som att de tar betalt för vad de GÖR och den tid det verkligen tar, inte för när jag sitter på egen hand & de kan göra annat...
å ena sidan blir jag nöjd, å andra störtförbannad på alla andra ställen. *morr*
på vägen hem gick vi in till den här andra skönhetssalongen, och det kändes på en gång rätt. helt rätt inställning, plus att det i brudsminkningen ingår lite underlag & så för brudgummen - så han också ska se så bra ut som möjligt på fotona.
(och sedan så sa de faktiskt också att frisören, den billiga, var bra)
summa summarum så sänker vi kostnaderna för allt i budgetposten "putsning" med runt 1000 kronor - och då har jag räknat upp priserna lite. bara att tacka och bo(c)ka, liksom...
och idag är det bara 243 dagar kvar till vårt bröllop!