• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

ahh.. vi kommer nog att ha vitt beige och guld.. :) enkelt och elegant

• emmael

Det låter snyggt.
    Jag skulle tro att det blir champagne och grönt för vår del.

• pinkhippo

Hallå tjejer!
    Har varit borta från bt ett tag för att plugga, tanken var att jag skulle hinna färdigt min uppsats till min deadline och därför inte unnat mig att göra något annat innan, inte prata i telefon med någon inte ens varit inne på bt och så nu några timmar innan dedline så bestämde jag mig för att skita i att lämna in den,,,,,herregud känner mig så värdelös jag gör aldrig någonting rätt,,,,men men så blir det ibland...

Ser att ni ligger i tjejer med era bröllopsplaneringar tycker ni är jätteduktiga. Allt jag har gjort hittils är att klottra på gästlistan min budget ligger också på ca 50 000 vet inte hur jag ska ha råd med allt hoppas verkligen att det räcker...

En sak e bra däremot för jag har hittat en jättefin rosa somrig klänning från MQ som jag tänkte ha på ett bröllop jag ska till på lördag:) Tyvärr fick jag inte ledigt hela den dagen från jobbet så jag får verkligen speeda till det efter jobbet för att hinna det får bli sminkning i bilen ...

Åh, hej hej Limegirl välkommen!

• lokatt

limegirl:
    säger som jag brukar
    du hälsas varmt välkommen till bridezillas international, lokalavdelning SWE2006

• lokatt

emmael:
    hur ska du bara kunna vänta till på söndag? erkänn, nu när ringarna ligger där skulle du väl helst vilja att ni förlovade er NU, eller?
    en liten positiv grej: du minns den dumpade systern jag pratade om? det beror INTE på min väninna *puh* istället hade den tjejen pushat för familjeterapi och morrar hon också just nu. sååå skönt att höra! goda vänner är svåra att hitta, så de man har vill man gärna behålla.

idag är det bara 270 dagar kvar till vårt bröllop!

• Bröllopstokiig

Anna, ringarna är helt underbara (finns bild nu på hemsidan) och GISSA hur mycket jag har trånat efter dem... Särskilt när det har känts som om det var en evighet kvar. Men nu börjar det närma sig med stormsteg, så nu är det faktistk lättare att vänta.
    Vad skönt det där med kompisen. Hur är det med den övergivna nu då? Mår hon ok? Är hon kvar i göteborg?

• emmael

Pinkhippo: ibland behöver uppsatser vila lite. Den kommer säkert bli bättre av att du drar ut lite på tiden. Och tänk vad mycket du fick gjort på den för att du ändå har varit så disciplinerad fram till nu, det kommer bli en piece of cake att få den klart till nästa omgång.
    Upp med hakan och nya tag! (nu är jag så käck att jag nästan mår illa av mig själv) :D

• lokatt

emmael:
    den övergivna är kvar där nere, och mår så där. inte bra, långt ifrån, men han har skärpt till sig lite verkar det som, och hon försöker hålla sams för lillans skull. får se hur det blir framöver, just nu försöker hon bara reda ut hur de ska göra med vårdnaden (ensam vårdnad=alla föräldradagar själv, och han lär inte vara ledig) och ta ett steg i taget.

och vilka läckra ringar! det är nästan så jag börjar önska mig en ny förlovningsring fast å andra sidan så skulle jag inte byta ut min för något i hela världen!

• emmael

Visst är de underbara! Och de är ändå mycket finare i verkligheten. Jag har provat ringarna så ofta tillsammans nu att det nästan kommer kännas tomt att gå omkring med bara förlovningsringen, och även om jag älskar den så AVGUDAR jag vigselringen (usch vad jag hädar), den är så mycket bättre än jag kunde föreställa mig när vi beställde.
    Nåja, den som väntar på något gott...
    Är lillen frisk nu?

• lokatt

emmael:
    jo då, plutten är mkt bättre. fortfarande lite snorig, men ingen feber och hostan är nästan borta. kommer tom våga ta ut honom idag! (lär gå och handla) han var ju med till kyrkan i lördags, och jag var lite orolig att han skulle bli dålig igen efteråt. men inte. han var jättetrött och däckade redan sex på kvällen - igår fick jag inte i säng honom förrän nio, det säger väl en del. så barnvakten fick en lugn kväll.
    men du skulle ha sett honom! fina beiga byxor, vit skjorta, slips, jeansjacka... sååå charmig. och turligt nog var han tyst hela tiden. vi hade satt oss så att vi kunde smita ut vid behov, men icke. han satt i mommos knä och bläddrade i en psalmbok... hm.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2