• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

ååååh, läckra klänningar... synd bara att man inte fattar vad det står. men, *idé* skulle inte MAYA K kunna berätta för oss iaf vad de olika materialnamnen betyder? du kunde väl finska, eller är jag helt ute & seglar?

• Maya K

japp jag kan finska.. fråga bara...

• emmael

Maya: nej, jag kan inte finska. Jag hittade en länk, och sen har jag bara surfat runt och tittat på bilderna.

pellavaa betyder linne antar jag?

• Maya K

tack för länken.. visste inte ens att denna sida fanns.. jag ska nog beställa min klänning därifrån... har kompisar som bor i finland som kan hämta klänningen om jag beställer en.. eller så får mamma åka och hämta den :) men men .. nu är det ju trots allt över ett år kvar så vi får se

• emmael

De skickar inte grejer då, Maya? Det fanns en massa snygga prylar som jag inte har sett någon annanstans. Jag föll lite för ett av tårtparen också.

• Maya K

emmael..

jo det är klart att de skickar.. de har ju en "internetaffär". Men det blir billigare om ngn av mina kompisar hämtar klänningen.. håller just nu på att surfa på deras sida... jätte mkt snyggt. och inte så galna priser heller :)

• pinkhippo

Tackar... Maya k och anna lokatt

Maya: vad duktig du är som klarar av så mycket plugg på en gång,,själv har jag bara c-uppsatsen men har knappt börjat skriva än,,,lat, ren lathet, usch!

fast de e skönt att höra att jag inte är sist med allt...har nämligen inte bestämt klänning än...men jag vet ungefär hur den ska se ut ska nog kolla in lite brud affärer någon dag..jag gillade också den finska länken, mycket smått å gott speciellt de de söta brudparen,,synd bara att man är mörkhårig fanns ingen sån..

• sommarbris

Emmael:
    Jättefina klänningar i linne! Tror säkert det kan bli lika snyggt om ni syr upp en likadan i siden.

Bröllops plannerings status just nu:
    Igår var vi till Panduro och Tiimari. Hittade fina papper i en grön färg, nåt mellanting mellan limegrönt och mossgrönt, och ett benvitt papper. Köpte några transparanta ark också att ha i inbjudningskorten. På framsidan ska vi ha tryck med embosseringspulver. Tror det kan bli riktigt snyggt!

• Maya K

emmael:

Sorry har inte sett din fråga men du har helt rätt att Pellava är Linne :)

pinkhippo:

Hmm.. ja det är ett under att jag klarar av så mkt plugg samtidigt som jag skrivit mitt x-jobb.. är ju i stort sett klar med den nu :)

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2