• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

emmael:
    nej, tyvärr inte. de bor i gbg, dvs 50 mil härifrån. dit de flyttade i höstas - för HANS skull... nu tycker han att hon ska återvända till sin hemstad (där lägenheten är uthyrd & hon har sagt upp sig från jobbet, igen: för HANS skull) istället för att stanna i gbg så att han kan fortsätta träffa sin dotter regelbundet.
    blir så arg, och så ledsen. enda fördelen är att om hon flyttar hem så får vi så pass nära att det går att åka dit över en dag bara.
    jag har inte pratat med min vän om det här - min fästman vill inte att jag säger något till henne. skulle det vara så att hon har något med saken att göra så lär det krypa fram rätt snart ändå. och jag vill inte tro det om henne - det poppade bara upp iom att de två kommer så bra överens och nyligen åkte iväg tillsammans. (vilket hon inte berättade för oss - trots att hon var här två dagar innan hon åkte)

och jag har ingen aning om hur jag kan hjälpa till just nu, förutom att inte komma med något som ens kan tolkas i riktningen "vad var det jag sa" - kommer att bli en del sådant tyvärr.

ibland hatar jag karlar.

• Maya K

anna lokatt:

vad trist...
    nu har jag inte orkat läsa allt men det är bra att ni är aktiva medans jag inte hinner skriva på BT :)

• emmael

Anna: fy fan. Och det låter nästan som om du hade känt på dig att den här killen inte var bra, vilket inte gör det lättare att hantera heller... Har hon någon i Gbg nu då? Stackars stackars tjej.

För min del är jag lycklig. Ringarna kom idag, och de är LJUVLIGA! Bättre än jag kunde föreställa mig. Bilder kommer också på hemsidan så småningom.

• lokatt

emmael:
    nja, inte att han inte var bra, men jag undrade om han faktiskt var vuxen nog för ansvaret - han är 21... (hon är 32) han har kunnat vara lite så där självupptagen, femåringsstuket du vet. jag jag jag.
    men det här? inte en chans.
    det är tydligen rätt snurrigt där nu, och vi får vänta på slutgiltiga besked tills hon hunnit lugna ner sig.
    men av & till vill jag skaffa fram någon som "tar hand om" honom... ibland är det nästan synd att man har ett samvete.

• lokatt

jo: något positivt...
    när jag vaknade i dag stod frukosten färdig på bordet, tillsammans med en blomma (orkidéer & grönt dekorerat med ett hjärta) och ett litet paket innehållande ett par smaragdörhängen som _perfekt_ matchar min förlovningsring.
    har jag inte en gullig fästman?

idag fyller jag år, och det är bara 281 dagar kvar till vårt bröllop!

• Gable

Grattis Anna på födelsedagen!!

• lokatt

Gable:
    man tackar! (det blev en mkt lyckad födelsedag)

idag är det bara 280 dagar kvar till vårt bröllop!

• Maya K

Anna lokatt:

Grattis i efterskott.. Jag fick frukost i sängen igår.. Det var jätte gulligt av min m2b. Han hade gjort en frukost som jag bara äääälskar :)

På min sida har det inte hänt så mkt.. pluggar och försöker koncentrera mig på mina sista skoluppgifter.. ojojoj.. bara tre veckor kvar!!! ooooooo.... få se om jag klarar av det..

• pinkhippo

Tack Maya k, för tipset om blynäsgården tidigare har inte hunnit åka dit och titta än men det låter mycket lockande :)

Jag har inte hunnit planera något ännu håller också på med plugget,,,jäkla c-uppsaten tar all min tid :( jag vill ju bara börja planera mitt BRÖLLOP NU!....

.... jag fyllde också år häromdagen min stackars kille visste inte vad han skulle göra det e bara några timmar mellan oss...så frågan är vem som ska göra frukost till vem...

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2