emmael:
nej, tyvärr inte. de bor i gbg, dvs 50 mil härifrån. dit de flyttade i höstas - för HANS skull... nu tycker han att hon ska återvända till sin hemstad (där lägenheten är uthyrd & hon har sagt upp sig från jobbet, igen: för HANS skull) istället för att stanna i gbg så att han kan fortsätta träffa sin dotter regelbundet.
blir så arg, och så ledsen. enda fördelen är att om hon flyttar hem så får vi så pass nära att det går att åka dit över en dag bara.
jag har inte pratat med min vän om det här - min fästman vill inte att jag säger något till henne. skulle det vara så att hon har något med saken att göra så lär det krypa fram rätt snart ändå. och jag vill inte tro det om henne - det poppade bara upp iom att de två kommer så bra överens och nyligen åkte iväg tillsammans. (vilket hon inte berättade för oss - trots att hon var här två dagar innan hon åkte)
och jag har ingen aning om hur jag kan hjälpa till just nu, förutom att inte komma med något som ens kan tolkas i riktningen "vad var det jag sa" - kommer att bli en del sådant tyvärr.
ibland hatar jag karlar.