• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

pinkhippo:

Grattis i efterskott.. Du.. jag h¨åller på att skriva min c-uppsats plus att jag har två tentor och ett annat PM att göra.. PM ska lämnas in denna kommande vecka och tentan är på pingstafton.. heheh.. men det fixar sig....
    Ja.. åk och titta på Blysnäsgården.. ring och beställ tid.. Ett till tips är att ni tar och skriver ut en karta dit.. det är ganska krångligt att hitta byggnaden..

• sommarbris

Hej på er
    Ny vecka igen då, hoppas ni haft en skön helg

Vi skulle åkt till Kreatima i söndags för att inhandla papper till inbjudningarna, men som tur var fick jag för mig att ko9lla öppet tider på deras hemsida först, och dom hade söndags stängt. Så det blev inga inbjudningspapper. Just nu är det liksom stiltje i bröllopsplanneringen. men jag inhandlade mitt första nummer av tidningen Bröllopsguiden igår

• Maya K

sommarbris:

Har krematima billiga papper eller? Jag tycker att panduro har dyra om man jämför vad ett pappersark kostar på tiimari.. Jag ska ha handgjort papper till mina inbjudningskort och försöker hitta det finaste och till ett pris som är ok.

• emmael

Inköpte också bröllopsguiden, fast i lördags. Småtrevlig läsning, men jag tycker nog att man hittar mer och bättre på internet. ;) Kanske tack vare alla trevliga hjälpsamma människor här. Gillade du den, Sommarbris?
    Surfade f.ö. in på sidan med bröllopsklänningar i linne som någon nämnde i en annan tråd, och blev såld. Jag har mailat en bild till min sömmerska och ska se vad hon säger om pris, men det känns egentligen MYCKET mer jag än den ändå fina klänning jag hade siktat in mig på annars. Jag som älskar linne. Att jag inte hade tänkt på det innan!
    Maya, har de fina papper på tiimari? Vi har en ny butik här i Lund som jag inte ens har varit inne i. Det är visserligen ett tag kvar, men värt att undersöka.
    Idag skiner solen och jag ska på sminkkurs på MUS!

• sommarbris

Hej igen

Maya K:
    Jag vet inte om Kreatima har billiga papper än, men jag har hört att de har ganska mycket att välja mellan, så jag tänkte ta mig en titt. Har dom mycket fina papper på Tiimari? Jag är eventuellt inne på att köpa papper i limegrönt, och i transparant.

Emmael:
    Linneklänning låter jättefint! Jag gillar också linne. Fast tror du inte att det är risk att klänningen blir väldigt skrynklig?
    Beror väl iofs på villken sorts linne det är. Låter iaf väldigt somrigt! Har du kvar länken till klänningarna?

Jag har inte hunnit bläddra i Bröllopsguiden än, tänkte göra det ikväll då min m2b ska kolla på hockey Annars håller jag med om att man får mkt bra info på internet och BT

• lokatt

pinkhippo:
    grattar också i efterhand!

idag är det bara 278 dagar kvar till vårt bröllop!

• Kaijsa

emmael!

Hittar inte länken till linne klänningarna, kan du skriva din och lägga in här!!!

1000 tack!

• Princessdiamond

348 dagar kvar *suck*

• emmael

www.morsiusgalleria.com/html/mgcol05a.html

jag har sedan klickat vidare lite på måfå. Det finns mycket skoj även om man inte fattar något av vad det står ;)
    Och jag har fallit pladask för Andromeda, den gröna till höger högst upp.

Sommarbris: jo, jag har funderat på skrynkelrisken. Kanske gör vi så att vi syr upp samma modell fast i siden. Min sömmerska tyckte det i alla fall.

• Maya K

emmael:

är du finsk eller?? tänkte då det var en finsk sida,, otroligt fin klänning den du tittat på..

sommarbris:
    Tiimari har inte så mkt men det de har är fint.. värt att titta efter iaf.. jag hittade mitt handgjorda papper hos dem men då jag hittade pappret i solna c så måste jag till kista eller ngt och se om de har. Solnas tiimari stängdes ju :(

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2