• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

sommarbris:
    en bra sömmerska kan omvandla det i ditt huvud till en klänning som finns... bara ett tips. kostar iofs, men inte så farligt om man har tur & kanske värt det?

dags att logga av - för möhippa + at det åskar här... ha en trevlig kväll, antar att de flesta är lediga i morgon.

tjing!

• Maya K

anna lokatt:

hahahahaha Bridezillas international, lokalavdelning SWE2006..

hehehe... vilken bra bskrivning

• emmael

Hej tjejer.
    Skönt med helgdag, eller hur?
    Vad tror ni om detta i matväg:

Champagne och snittar till minglet när gästerna kommer. Antagligen hyfsat matiga snittar (och många) för vi tror att de är hungriga.

Löjromspannacotta till förrätt. Till det även hjärtformat "mördegsbröd" gratinerat med parmessan. Till veggarna byter vi bara ut rommen mot tångrom.
    Dricka till förrätten har vi inte bestämt än. Öl och snaps eller vin, hmmm?

Buffe med ungsbakad lax (vi köper stora hela fiskar som vi grillar själva innan och serverar kallt), god hemmagjort färskpotatissallad, sås (exvis tsatsiki), bröd, och något vegetariskt alternativ istället för laxen.
    Vin till huvudrätten

Ingen efterrätt utan direkt på tiramisu-bröllopstårtan (tack Anna för länken, hittade på din sida).
    Kaffe och konjak eller något annat gott.

Groggbuffe och chips står framme när dansen börjar, och framåt midnatt nattamat.

Hoppas Venedig är trevligt, Sunshine och att möhippan var skojig, Anna!

• Peos Lena

emmael

Det låter som en god middag. Jag skulle föreslå öl till förrätten, fast det är ju en smaksak. Men öl eller vitt vin för den som föredrar tror jag är bäst. Tårten är jag nyfiken på, var hittade du receptet? Tiramisu är min absoluta favorit, så snälla tipsa mig. Vad innebär groggbuffe? Måste insupa så mycket som möjligt så jag får lite idéer.

• emmael

www.epicurious.com/

Sök på wedding cake under recept så borde du hitta den. Den verkar inte jättesvår, men titta även på tipsen från de som har bakat den. Tydligen kan det vara svårt att få en bra yta.

Jo, det lutar väl åt öl vid förrätten. Groggbuffe - ja, då menar jag i princip öppen bar där man får blanda själv. Flaskor, glas och is framme helt enkelt. Vi ska åka till Tyskland och hamstra innan festen, så det blir inte så dyrt som det låter.

• Peos Lena

Tack för sidan. Nä helt omöjligt ska det inte vara, och det är ju så gott.
    Det är nästan ett måste att åka till Tyskland. Jag funderar på om man kunde åka till Tallin eller liknande, vet inte hur mycket billigare det är där eller hur sortimentet ser ut.

• lokatt

vår gästlista har precis minskat med en - och kanske två...
    fästmannens syster har precis blivit lämnad av sin kille - och de har en liten flicka på två månader. det blir dessutom ännu värre - det finns risk för att han lämnat henne för en av mina vänner...

känns inte bra på någon front det här...

• emmael

Anna: nej, vad jobbigt!
    Finns systern i närheten så ni kan stötta? Jag kan tänka mig att hon behöver hjälp, med liten bäbis och allt.
    Har du pratat med din vän och fått höra vad hon har att säga?

• jess.

Hejsan tjejer
    Jag har en liten fundering bara,kanske jag är löjlig men man blir väl lite känslig antar jag.
    Det är nämligen så att jag och mitt livs kärlek har bestämmt oss för bröllop nästa sommar,äntligen.
    Kruxet är att ett annat par som är nära bekanta till oss har anat detta (vi har inte sagt nåt) och nu har dom bestämmt sig för bröllop nu!i sommar. När vi sen grattulerade efter att vi fått inbjudan till deras bröllop så sa dom bara,: Nu hann vi allt före er va,ha,ha. Jag vet inte hur man ska tolka detta men vi sa att vi inte alls har dessa planer för vi vill att det ska komma som en överaskning sen.Det verkar som att det är en ständig tävling som vi inte vill delta i.Vi ska väl inte bry oss men det känns som att dom förstör lite för oss.Suck

• emmael

Snälla Jess, starta en egen tråd. Jag har redan svarat på exakt samma inlägg på ett annat ställe. Det känns lite som spam när man får samma meddelande överallt.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2