• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Maya K

Hej tjejer...

Väntar på att det blir måndag kl. 20.00 då vi ska gå och titta på en lokal och ska då bestämma oss för om vi ska ha bröllopet där eller inte..

Annars sitter jag och velar med klänningar.. det är ju jätte svårt ju :(

• Maya K

Välkommen till tråden Peos Lena :)

• Sunshine Girl

Vigselprogram - klart :D

• Sunshine Girl

Maya, vad spännande med visningen!
    Visst finns nästan för många klänningar

• Maya K

SunshineGril:
    Alldeles för många klänningar,...
    Sen så är jag liiiite irri för att en butik nära sthlm har rea ½ priet under kristihimmel... och till på lördag. Hon ska bli mamma ledig och säljer allt i butiken för halva priset... Grrr.. jag har ju inga pengar som jag kan slösa då jag slutar plugga och får så lite från csn nu :( Annars skulle jag köpt en klänning från henne.

• Peos Lena

Vad är det för klänningar ni har tänkt er? Det är ju nästan det mest spännande att välja ut den. Maya K, jag såg också att hon hade rea. Mailade till henne för jag har en specifik klänning i tankarna, tänkte jag skulle ha tur, men det hade jag inte. Men annars vore det ju perfekt att kunna köpa en till halva priset, speciellt som hon har Maggie Sottero klänningar, tyvärr har jag fastnat för dem.

Brummelisa79
    Vilken tur ni har som bara har varsitt syskon, jag har fem stycken, alla utom en med egna familjer. Min blivande har tre, som i sin tur har egna familjer, vissa till och med med barnbarn. Så våra tankar är bara syskon, inga barn osv. Men är det elakt? Vi har inte heller råd med något stort, och som du säger en resa är mycket roligare att lägga pengarna på. Vi har inte bestämt datum ännu, men jag har alltid drömt om ett vår/försommars bröllop, så förhoppningsvis i juni nästa år, jag återkommer när jag vet mer.

• Sunshine Girl

Maya och peos lena, Åh vilken otur för er!
    Jag förstår verkligen hur frustrerande de måste vara!!
    Jag har ju redan hittat min klänning - ska sy upp min hos Lavendar. Kan inte det vara något för er?

• Peos Lena

Hjälp mig tjejer, hindra mig nu.

Jag var just inne på Bridesave, dom ar 10% på Maggie Sottero klänningar, och dom har just den som jag tycker är så vacker.

Sunshine Girl
    Tankarna har funnits, men efter att ha följt trådarna här ett tag måste jag säga att jag är tveksam, i alla fall om det inte blir mer positiva tongångar. Har du beställt din klänning? Är det en från hennes hemsida eller har du skickat egna bilder? Vad kostar det? Jag skulle kunna fråga hur mycket som helst. På senaste tid verkar det som om de fått så mycket att göra så dom inte hinner med, man måste nog var ute i väldigt god tid, men priserna är ju suveräna, och man verkar ju slippa momsen också. Berätta mer Sunshine Girl.

• Maya K

Jag vet inte om jag vågar förlita mig på Lavendar.. har hört så mkt bra men även dåliga saker.. Jag har även fastnat för Kik klänningarna.. de är så enkla och vackra

• Sunshine Girl

Åhhh... Lavendar!
    Jag har enbart gott att säga om henne!
    Först om ni tänker på bakgrunden på hur hon mailbombades av alla framför allt här inne på BT lägg sen till då alla andra "hysteriska" blivande brudar.. Det var ju inte direkt ett mail om dagen utan i vissa extrema fall 3-4 mail om dagen och om då alla gör likadant tacka tusan för att hennes mailserver kraschade...

Första gången som jag hade kontakt med Lavendar var för att jag ville ha tygprover men under "resans gång" så ändrade jag valet av tärnklänningar. Så nu väntar jag på andra tygprover.
    Min klänning är ifrån hennes sortiment men tänrklänningarna är ifrån en bild som jag har. Hon har alltid varit tillmötesgående och aldrig några problem.
    Sen så har hon även en "mother of the bride" utstyrsel som jag ska beställa åt min mamma dock så ska den göras om från klänning till topp och byxa - inte heller några problem :)
    Än så länge så vet jag att min klänning kommer att gå på ca 1400kr - underbart pris :D
    Har inte fått något pris på tärnklänningarn - min brudnäbb kommer att ha en likadan klänning som tärnorna fast en annan skärning inte halterneck (tycker inte det passar en 9:åring..)
    Jag har nu bara för att ni ska få se även lagt upp det som min mamma ska ha :)
    groups.msn.com/Sunshinespage/klnningar.msnw
    Fråga på :D

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2