• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • micropop

Ja - träff i sthlm för oss som fortfarande har låååååångt kvar - då är jag med! :)

• Peos Lena

Hej alla blivande brudar,

Det är första gången jag skriver här, min blivande och jag har äntligen bestämt oss för att gifta sig och år 2006 tänkte vi kanske inte vore så dumt. Jag är överlycklig, för jag har vetat i flera år att det är honom jag vill gifta mig med, men han däremot har varit lite avigt inställd mot ett giftermål, men nu har han ändrat sig, känns underbart. Men samtidigt är det mycket att tänka på, därför känns det skönt att prata med andra i samma situation. Vi vet inte datum, vi vet inte ens hur vi vill ha vårt bröllop förutom att det inte ska vara stort, främst av ekonomiska skäl, men även för att ingen av oss är sådana personer som vill ha ett stort bröllop. Tankarna har till och med funnits att gifta sig utomlands. Hur ska ni andra göra, är allting redan bestämt, eller finns det fler liksom jag har hela huvudet fullt av tankar och funderingar just nu?

• Brummelisa79

Peos Lena:

Ja, jag och min blivande har massor av idéer men har svårt att bestämma oss. Vi ska också ha ett litet bröllop, det lutar åt att det blir i januari 06 och i en kyrka. Vi har också varit inne på utlandsvigsel, främst i Västindien, men kommit fram till att vi vill ha de närmaste (föräldrar och syskon) närvarande.

Jag hoppas att ni kommer fram till nån bra lösning...vi funderar hela tiden. Börjar kännas som att vi kanske borde bestämma oss och boka kyrka snart :)

• emmael

Hej Peos Lena och välkommen.
    Går du tillbaka lite i tråden kan du se att du har sprungit på några bridezillas - nästan i alla fall. Själv har jag vetat ganska länge hur jag vill ha det... Vigsel i samma kyrka som mina föräldrar gifte sig i, festen på en släktgård i närheten av kyrkan och många många gäster. Med lite modifieringar i detaljerna nappade min m2b på idén. Trots att det blir ett stort bröllop kommer det förhoppningsvis inte kosta så mycket då vi med hjälp av släkt och vänner kommer kunna fixa mat, sprit, tårta, kläder, frisyr, blommor, musikanläggning och bröllopsnatt för i princip självkostnadspris. Vi har tur som har bra kontakter...
    Lycka till med all planering, och välkommen att hänga här framöver!

• lokatt

välkommen peos lena! och god morgon på er allihopa.

idag är det bara 287 dagar kvar till vårt bröllop!

• annaglitter

Det vore jättekul med en träff. Och juli eller augusti passar mig utmärkt!
    Peos Lena... jag tror du sprungit på en tråd med oss som håller på och planerar för fullt. Det bästa med att vara ute i god tid är att....man kan ändra...och ändra ..och ändra och sen bestämma sig :)
    Jag och min sambo har bstämt att vi vill ha en stor fest med "alla" som vi vill ha där. Vi kommer gifta oss i Stockhom för det är här vi båda två hör hemma. Festen kommer vi ha på Kungliga borgen på Gärdet. Vigseln kommer förhoppningsvis att bli av i Ersta Kyrka på Södermalm

• annaglitter

oj glömde skriva
    27 maj 2006

• Sunshine Girl

Peos Lena & Brummelisa79 - Välkomna till vår "Bridezilla" tråd :D

God förmiddag till er andra Bridezillas :)

Åhhh, nu sitter jag nästan och snyftar... Jag pratade nyss med min mamma om vilka sånger & psalmer som vi ska ha i kyrkan..
    Den absoluta favoriten bland sånger är "Once upon a dream" - Törnrosa sången...
    Då mamse-gull inte kom ihåg melodin så satte jag genast igång Törnrosa
    Den sången är ju så VACKER som mamsen sa.. jag måste ha med mig 2 pack näsdukar!!
    Min systerdotter och min M2B's bror är de som vi ska fråga om de vill sjunga.. Vår toastis han sjunger i kör så jag tänkte höra om hans kör har lust att sjunga med i den refrängen (som en överraskning åt min m2b) Vad tror ni om det?
    Hur långt har ni kommit med psalmer och sånger?
    Eftersom vi har engelsktalande gäster också så kommer dikten att läsas på engelska och svenska, en psalm på svenska och en på engelska och nu då törnrosa även den på engelska :)

Psalmerna:
    *En vänlig grönskas rika dräkt (passar ju ypperligt till midsommar )
    * Morning has broken ( är ju så vacker)

Sånger:
    * Once upon a dream
    * Amazing Grace - beroende på om vi har säckpipor eller ej..

Dikten blir "Profeten" av Khalil Gibran

Vad tycker ni? (Fast våga inte klaga på Törnrosa sången )

• Sunshine Girl

Glömde ju tillägga: "Bara" 420 dagar kvar åååh tänk så härligt mycket planerande som finns kvar :D

• Sunshine Girl

419 dagar kvar :D :D :D
    God förmiddag tjejer!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2