• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    ser att du varit & ändrat igen... hm, får fortfarande scroll-listen. får jag bara fråga, du har gjort sidan så att den får frames, ramar, va? dvs en "ruta" för länkarna och en för texten. eller? i så fall, kolla hur du har angett proportionerna på dina frames. det bästa är om du kan ange dem i procent, dvs typ meny-frame: 15%, text-frame 85%. (naturligtvis med de proportioner du anser passar.
    anger du i pixlar eller annan längdrelaterad enhet så får du scrollning för vissa. procent-angiven storlek anpassar sig till den skärm som användaren har. gör jag mig begriplig?

• Sunshine Girl

Anna, Absolut!
    Fråga.. måste du scrolla åt sidan eller neråt?
    Nu är det ju i pixlar dessvärre..
    Kollar om jag kan ändra till % istället.. :)

• Sunshine Girl

Lyckades ändra...
    Snällaaaa kan du kolla igen? :)

• lokatt

Sunshine:
    båda! men, neråt är helt ok, det är vanligt och ger inga problem. det är i sidled som brukar trassla för folk (kan i extrema fall driva mig till fradga nästan)

ett (trist, men) alternativ till att ange i procent är att skriva in ett lägre pixelantal, dvs de med riktigt stora skärmar får smalare sidor än vanligt, men andra slipper scrolla. det är inte någon ultimat lösning, men den kan vara bättre än att scrolla...
    (är du inte glad nu att du är ute så långt i förväg?)

• Sunshine Girl

Yaaaaaaaaay!!
    Tack för tipsen!! :D :D :D

• lokatt

Sunshine:
    har tänkt & fråga ett tag, men glömt... har ni fixat gästboken gratis ngnstans? och i så fall, var?

sedan kan jag ju meddela att mitt "snälla tjat" har haft effekt på chefen... idag så skickade han ut brev till de som inte ansökt om semester än (två veckor efter sista datum) som de får i natt då, där han säger att den vars semesteransökan inte ligger på hans skrivbord på måndag morgon får semester när han tycker att det passar. så på måndag efter lunch skulle jag få ett sommarschema! *yay* skönt, då kan JAG planera lite också...

• Sunshine Girl

Härligt!!!!! Verkligen kanon!!
    Måste vara super skönt!!

Ang gästboken, om du går in på gästboken så har du längst ner en länk och där det bl a står "create FREE guestbook" och jajamensan den är graaaatis :D
    Här har du länken dit direkt: www.alxnet.com

• Maya K

Så... nu är lokalen prelbokad.. Men vi fick inte den helgen vi ville då den var bokad så vi fick boka den 2.9-06 istället.. Vi ska gå och titta på festlokalen på måndag :)

• Sunshine Girl

Härligt, vilken festlokal är det? :)

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2