• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

emmael:
    här är vår, web.comhem.se/~u23706461/11februari2006.html
    (känns som den adressen landar var & varannan dag nu när den inte fastnar i filtret)

• Sunshine Girl

*pust* så känns det just nu.. Skönt!
    Önskar att jag skulle kunna ta mig i kragen också och lägga ner min energi på jobbet också.... Som tur är så är det väldigt lugnt för tillfället :D

emmael, vad mysigt det låter med tältet!!
    Anna, låter som om du har haft en supermysig helg!!

• emmael

Anna, "er" kyrka är jättelik "vår", Älgarås Kyrka. Tyvärr har jag ingen bild att visa.
    Tack för titten på era hemsidor, båda två.
    Ja, vi får väl se hur det blir med tält. Tyvärr finns ingen stor sal inne i huset, annars hade ju det varit allra bäst. I sommar ska vi rekognisera lite hos grannarna, om man hoppas riktigt mycket kanske det finns en tom loge någonstans där man kan duka upp middagen. Annars får det bli tält som sagt, och det kan säkert bli jättebra.

• Princessdiamond

hej tjejer..

nu börjar det närma sig med snigelsteg ;)
    363 dagar kvar *le*
    idag har jag äntligen tagit mig själv i kragen och klippt av lite av mitt slitna hår *ångest* tänk vilken skillnad 5 cm gör! passade på att prova ett par brudklänningar när jag ändå var inne i stan ;) fiiina
    men men, har ännu inte hittat helt rätt, eller åtminstonne inte bestämt mig för någon.. vi får väl se..

för övrigt har vi hittat vårt hotell nu :)
    vi hade eg bestämt oss för länge sen, men när vi tittade på rummet kändes det inte alls rätt, så vi kikade runt i lördags och har hittat ett jättefint!!

så mycket mer har vi inte kunnat göra..
    väntar fortfarande på ett förslag på kuvertpris på den restaurangen vi skall ha festen...

• lokatt

Sunshine:
    jo, helgen var mysig. tyvärr började veckan med att jag gjorde illa mig på jobbet, och nu blir jag sjukskriven iaf två dagar... *suck* det jäkliga är att jag inte kan göra något direkt hemma i stället, iom att det är knäet som spökar. kan inte stödja ordentligt på det...
    *morr*

PrincessD:
    visst gör en klippning skillnad? kom på för ca en månad sedan att jag nog inte klippt topparna sedan plutten föddes, elelr snarare sedan jag blev gravid. så då rök nästan två dec... fast nu är ju det som är kvar mkt fräschare, fast konstigt känns det.

idag är det bara 292 dagar kvar till vårt bröllop!
    och det firade vi med att betala bokningsavgiften på vår festlokal (och jo, vi höll oss till den läckra, utan att kolla runt. kändes bäst så) - nästa steg blir på fredag. då ska vi boka fotograf & betala den avgiften, iom att vi ändå ska till fotografen för att hämta bilder på plutten. det kryper på!

• Princessdiamond

anna:

har ni bestämt vad ni skall ha för mat?
    lust att dela med dig?
    jag kan inte bestämma mig...

• Princessdiamond

skojade bara förut..
    det är ju bara 362 dagar kvar!!!

;)

• lokatt

PrincessD:
    matmässigt lutar det åt att huvudrätten blir helstekt marinerad fläskfilé med skogssvamspsås (alt rödvinssås, pepparsås)
    det låter som den godaste rätten, av de överkomliga. visst finns det mkt på menyn som låter gott, men för många av de rätterna går priset upp med runt 100 kr pp... gratäng eller potatistårta till natar jag.
    förrätten är svårare. laxtallrik, 3 sorters lax m tillhörande såser, känns som ett starkt alternativ. rökt ankbröst med körsbärssås låter lite kul, och (om jag gillar det, måste testa först) även hummersoppa med kuvertbröd. (fast om det går skulle jag jättegärna ha svampsoppa... mums)
    efterrätt hoppar vi, och tar tårta istället (mycket marsipan & mycket choklad röstar jag för) iom att det "ska" vara tårta, och båda blir för mycket.
    har fått förslag på vickning, men iom att vi ska vara tysta 1 och ute 2 känns det som att det kanske inte behövs. bara det finns dricka är mina släktingar nöjda...

vi har fått en lista med matförslag från stället vi ska vara på, och plockat därifrån. ska försöka boka en tid med husföreståndaren för att gå igenom lite noggrannare, så jag har mer koll på vilka stopptider som gäller och självklart även budgetmässigt.

sova nu...

• Maya K

God morgon tjejer.

Idag är det bara eeeeeeeeeeeeeeevigheter kvar till mitt bröllop :) Heheh.. har inte hunnit tänka på det så mycket för nu är det verkligen så att skolan tar all min tid.. Ändå så försöker jag att inte plugga helatiden.. annars blir man ju knäpp..

Vi har inte planerat ngt med blivanden heller eftersom vi nu är mitt uppe i lgh köp osv. i har hittat en billig och bra lgh som börjas byggas nu under dessa kommande månader. Lgh:n ligger i en fyrafamiljs-villa. Det var helt otroligt vad billig den var-.. 1.575.000kr och mån.avgift 3360kr. Tro det eller ej men det är jätte billigt när man tänker att det är en nybyggnation i sthlm... Vi får bara hoppas att allting går sin väg nu då.

Kan ju förövrigt berätta att jag slopat min ide om att vika 70 askar... det får bli en godare pralin som jag ska knyta in i en "tyllpåse" :) Sen helt vanliga placeringskort.

En sak till.. Nu har jag äntligen fått jobb och behöver inte vara orolig för tiden efter att sklan tagit slut om EN månad!!!! HJJJJÄÄÄÄLLLPPPP BARA EN MÅNAD:: HUR SKA DETTA GÅ.. hmmmm... har fortfarande mkt att göra på den fronten...
    Jo.. jag kommer att till en början jobba som säljare på H&M sen så kommer jag att gradera mig högre upp..

Nepp... nu måste jag faktiskt ta ich börja plugga men vi hörs på mina pauser... :)

• lokatt

Maya:
    GRATTIS!!!!! till både jobb & lgh. då kan jag förstå att det inte planeras ngt bröllop just nu, men ni bygger ju ett jättebra grund för det. ju mindre man har att oroa sig för "i vanliga livet" desto bättre förutsättningar har ju "bröllops-livet" när man väl kommer dit.
    än en gång, grattis!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2