PrincessD:
matmässigt lutar det åt att huvudrätten blir helstekt marinerad fläskfilé med skogssvamspsås (alt rödvinssås, pepparsås)
det låter som den godaste rätten, av de överkomliga. visst finns det mkt på menyn som låter gott, men för många av de rätterna går priset upp med runt 100 kr pp...
gratäng eller potatistårta till natar jag.
förrätten är svårare. laxtallrik, 3 sorters lax m tillhörande såser, känns som ett starkt alternativ. rökt ankbröst med körsbärssås låter lite kul, och (om jag gillar det, måste testa först) även hummersoppa med kuvertbröd. (fast om det går skulle jag jättegärna ha svampsoppa... mums)
efterrätt hoppar vi, och tar tårta istället (mycket marsipan & mycket choklad röstar jag för) iom att det "ska" vara tårta, och båda blir för mycket.
har fått förslag på vickning, men iom att vi ska vara tysta 1 och ute 2 känns det som att det kanske inte behövs. bara det finns dricka är mina släktingar nöjda...
vi har fått en lista med matförslag från stället vi ska vara på, och plockat därifrån. ska försöka boka en tid med husföreståndaren för att gå igenom lite noggrannare, så jag har mer koll på vilka stopptider som gäller och självklart även budgetmässigt.
sova nu...