• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    will do!

vill bara passa på och morra av mig lite. pratade med min chef nu på förmiddagen, om att jobba extra nu i sommar - som varje år. det är inget problem, jag kommer att få jobba, men jag vill veta när och hur mycket - kan ju påverka bröllopsbudgeten, bl a, plus att jag vill kunna planera in lite semester. men. nu har bara tre av åtta lämnat in sina semesteransökningar (sista inlämningsdatumet var för en vecka sedan) så jag kan inte få något besked. och det gör mig så arg! dels på de som inte lämnar in, när de vet! att det finns semestervikarier som väntar. och dels på min chef som inte kan säga att ja, men ta de här veckorna till att börja med, så tar vi mer när resten lämnat in... *morr*suck*

vill klösa, riva, fräsa... som en riktig kissemiss. hm. tar mig väl en fluortablett istälet...

• Sunshine Girl

såja.. lugn och fin... Ring upp igen och säg jag har funderat och tycker att jag ska ta dessa veckor.. Hur tycker du att det låter? Sen så kan du vässa klorna ordentligt och säga lite ljuvt "om du inte tror att veckorna passar så kanske du kan ringa till de berörda och höra vad de tycker"

• Maya K

Blääää vad jobbigt det är att plugga---- vill ju bara börja med min bröllopspärm ju :(

Låter skönt med en kanna the.. kanske jag ska dricka det med.. Så jag håller mig vaken... det är ju så trist väder ute så man somnar här inne.. kallt är det också

Nepp.. nu måste jag fortsätta

• lokatt

Sunshine:
    nja, vill ju inte att chefen ska ta illa upp. han lever fortfarande i illusionen att jag blivit lugnare med åldern...
    däremot, om jag får samma besked även nästa vecka så börjar det bli en annan femma. han får till onsdag på sig att ringa upp och dubbelkolla, sedan börjar jag flexa klorna...

babysimmet var som vanligt superkul, varmt & gosigt i vattnet och full fart på plutten. synd nog är det bara en gång kvar (fast å andra sidan, med ett pris på 900 kr per 8 ggr så kan det vara lite skönt också) men vi får testa om småbarnsbassängerna på badhuset duger.

• Maya K

God morgon tjejer.

Idag har det blivit en tidig uppgång för mig.. Har tvättstuga från kl 07-12 så jag har fullt upp med mitt.. Idag bestämmde jag mig för att plugga till det tråkiga ämnet först och det roligaste sist.. då blir det iaf att man pluggar..

Hur går det med era planer då??
    Jag tror att jag äntligen hittat min slutliga brudklänning som jag vill ha.. den kostar bara 2900:-... Helt ny!! Måste nu bara prova den och passar den vilket jag tror inte är några problem så tänker jag köpa den!! Enkel och klassisk men ändå ngt extra

• lokatt

idag är det bara 294 dagar kvar till vårt bröllop!

• emmael

Hej tjejer (och någon enstaka kille?).
    Jag blev ju välkomnad in i tråden så jag kanske skulle säga hej. För oss är det 22 juli 2006 som hägrar, och jag har redan huvudet fullt av planer. Min pojkvän och jag har inte fått ringarna än, så förlovningen är inte officiell förrän 22 maj hade vi tänkt oss. Jag måste erkänna att det är svårt att hålla tyst inför hela världen.
    Jag hoppas att få hänga mycket med er här det närmsta året.

• lokatt

hej för den delen Sunshine. hur går det med planerandet?

själv har jag de senaste dagarna fått ett antal trevliga överraskningar, mest ekonomiska. vi ligger just nu före budget, tillräckligt för att ta ett par bakslag längre fram. jag har ju dessutom, som jag skrev för någon dag sedan, hittat en tjej som fotograferar vigslar mm här i stan. och när jag såg hennes prislista blev jag mkt positivt överraskad. just nu försöker jag bestämma mig för om vi i så fall ska boka henne hela dagen (till en kostnad av 3900 kr) eller "bara" för vigsel, mingel och utomhusporträtt (2300 kr).

• lokatt

emmael:
    välkommen! här i bridezillornas paradis tar vi med glädje emot alla nya medlemmar - det blir så mycket enklare att ta över världen då!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2