• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

Anna, 3900 för hela dagen!??? Du menar allvar?? *muttrar* man ska flytta uppåt i landet :D
    Vad härligt med er budget!! Jag antar att det blir den bokade festlokalen då då?

Planerandet ligger väl på is just nu känns det som.. inte så mycket som jag kan planera just nu :(
    Min älskling är iväg på tj.resa och kommer inte hem föräns nästa helg och då ska vi iväg och kika på ringarna som jag visade er tidigare .
    Har lagt till en gästbok på hemsidan (det kanske jag redan har berättat?) sen nu så funderar jag över lite sånger att ha i kyrkan. Trodde jag hade bestämt mig hyfsat om vad JAG vill ha men där har jag ändrat mig efter alla inlägg här på BT
    Just nu lutar jag bl a åt "Törnrosa" sången "En gång i en dröm" svenska eller engelska.. förmodligen den engelska versionen :)
    Åhhh jag hittade en perfekt cake topper som min "prins" blev stormförtjust i också, så nu ska vi se om vi kan hitta ett par med våra hårfärger :D

emmael - välkommen till Bridezillas mecka
    Som Anna skrev det blir så mkt enklare att ta över världen då :D
    Hur har ni börjat att planera ännu?

• lokatt

Sunshine:
    reagerade ungefär på samma vis när jag såg hennes prislista. men jag antar att hon inte är proffs, firman verkar nystartad och hon har ett "dagjobb". smatidigt såg jag referensbilderna på hemsidan, och de var ju fina. plus att hon inte har några problem med att vi lägger ut bilder på vår hemsida... ibland är det positivt att bo här uppe, jo.

gästbok, ja. ska väl engagera mig i att skaffa en sådan jag också. typ, nästa vecka eller så... blir nog bra det med.
    fast nu ska jag & den nyhemkomna älsklingen åka & hämta plutten från sin mommo.

• Sunshine Girl

Ha det så mysigt resten av dagen :)

• Maya K

Hej tjejer....

Jag har inte planerat mer än vanligt Jag har haft fullt upp med annat så jag har inte hunnit.. sen så är det ju ett bra tag kvar för min del

• emmael

Världshärravälde? Ja, varför inte ;)

Hur långt har vi kommit?
    Vi har beställt förlovningsringar och vigselring till mig från Elindesign (såg att du också hade från henne, Anna) som kommer om en vecka ungefär. Vi har kommit överens om att vi ska ta på ringarna dagen 3 år efter vi blev tillsammans.

Vi har bestämt kyrka, Älgarås Kyrka utanför Töreboda. Inte bokat än dock.

Vi har pratat med mamma och mormor om möjligheten att ha festen på en gigantisk släktgård utanför Hova. Antagligen hyr vi tält som vi har middagen i, och sen är huset perfekt för mingelfest resten av natten + att det finns ca 30 sängplatser och massor av madrasser. Tanken är att många ska kunna komma redan på fredagen och hjälpa till med tältresandet, och sedan stanna till söndag efter brunch.

Vi har börjat titta på vilken mat vi vill ha. Vi kommer laga själva med hjälp av släkten. Spriten blir nog från Tyskland.

Vi har börjat på gästlista - drygt 100 inbjudna tror vi.

Jag har bett en vän som ska vara i Kina i sommar att köpa tyg, jag har hittat en bild på hur jag vill att klänningen ska se ut och jag har en bekant som antagligen kan sy den ganska billigt.

Jag tror jag vet ganska väl hur buketten ska se ut, och blivande svärmor kommer nog gärna hjälpa till att binda den.

Jag tror att jag har bestämt mig för vem jag ska be vara tärna. För min m2b var marskalksvalen självklart, för mig var det svårare med tre systrar och många nära tjejkompisar. Det blir nog inte någon av systrarna tror jag trots att vi är nära, det går inte att välja.

Vi vet vilka vi ska be vara sångförare(gillar inte ordet TM) och hålla i middagen, men vi har inte bett dem än.

Jag ska nog göra inbjudningskort mm själv, och har börjat fundera på hur de ska se ut.

Mycket att tänka på, och man får mycket inspiration här!

• lokatt

emmael:
    en till elindesignare? kul! jag blev helfrälst vid första besöket på sidan... hennes grejer känns lite mer egna, inte som att "jaha, du har också exakt den ringen"...
    har du för den delen hittat fd svart bruds sida än, www.svartbrud.se ? massor av bilder & bra tips, och en del recept också för den som vill laga själv (plus en lista över hur mkt som går åt av olika saker, från avec till sås)

har inte bröllopspysslat så mkt nu i helgen, utan mest gungat & åkt rutschkana m plutten, men jag har börjat skissa på ett par av de undersidor på sajten som ska till (abc och om oss)

• emmael

Jodå, jag har varit fd svart bruds sida också. Mycket bra!
    Idag är jag bakis, och då har det mest blivit bröllopssurfande hela dagen, trots att jag borde plugga.
    Jag ser verkligen fram emot att få ringarna. Jag har även funderingar på att låta Elin göra en enkel tiara i samma material och stuk, men vi får väl se vad ekonomin tillåter. Det är roligt att fundera på i alla fall.
    Har ni hemsidor redan om era bröllop? Jag hade gärna gått in och tittat om ni vill berätta var de ligger. :)

• Sunshine Girl

Ojdå.. här har det hänt grejjer :D
    Ny status för min(vår) del - festprogrammet är klart :D :D :D

emmael, här kan du kika på vår hemsida: members.chello.se/june24

• Sunshine Girl

Glömde ju att tacka Whitebride för att mitt festprogram är klart.. Jag har "norpat" det mesta därifrån :D

• Sunshine Girl

Och just ja *hehe* bordsplacering är så klar som den kan bli med tanke på att inbjudan inte har gått ut ännu

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2