Världshärravälde? Ja, varför inte ;)
Hur långt har vi kommit?
Vi har beställt förlovningsringar och vigselring till mig från Elindesign (såg att du också hade från henne, Anna) som kommer om en vecka ungefär. Vi har kommit överens om att vi ska ta på ringarna dagen 3 år efter vi blev tillsammans.
Vi har bestämt kyrka, Älgarås Kyrka utanför Töreboda. Inte bokat än dock.
Vi har pratat med mamma och mormor om möjligheten att ha festen på en gigantisk släktgård utanför Hova. Antagligen hyr vi tält som vi har middagen i, och sen är huset perfekt för mingelfest resten av natten + att det finns ca 30 sängplatser och massor av madrasser. Tanken är att många ska kunna komma redan på fredagen och hjälpa till med tältresandet, och sedan stanna till söndag efter brunch.
Vi har börjat titta på vilken mat vi vill ha. Vi kommer laga själva med hjälp av släkten. Spriten blir nog från Tyskland.
Vi har börjat på gästlista - drygt 100 inbjudna tror vi.
Jag har bett en vän som ska vara i Kina i sommar att köpa tyg, jag har hittat en bild på hur jag vill att klänningen ska se ut och jag har en bekant som antagligen kan sy den ganska billigt.
Jag tror jag vet ganska väl hur buketten ska se ut, och blivande svärmor kommer nog gärna hjälpa till att binda den.
Jag tror att jag har bestämt mig för vem jag ska be vara tärna. För min m2b var marskalksvalen självklart, för mig var det svårare med tre systrar och många nära tjejkompisar. Det blir nog inte någon av systrarna tror jag trots att vi är nära, det går inte att välja.
Vi vet vilka vi ska be vara sångförare(gillar inte ordet TM) och hålla i middagen, men vi har inte bett dem än.
Jag ska nog göra inbjudningskort mm själv, och har börjat fundera på hur de ska se ut.
Mycket att tänka på, och man får mycket inspiration här!