• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

jo: idag är det bara 298 dagar kvar till vårt bröllop!
    (glömde nästan )

• Maya K

anna lokatt:
    Jo då, detär väll samma sak som att vara bridezilla eller kontrollfreak..

Fick precis mail från min handlerade i x-jobbet.. Nu ska jag börja ändra en massa på x-jobbet.. har en månad kvar att skriva klart den och allt bara börjar stressa mig :( nåja.. det går nog...

• lokatt

Maya:
    hm. nja, jag vill nog inte gå med på kontrollfreak. bridezilla, möjligen, men inte mer!
    jag tror det är jättesmart att satsa på x-jobbet ett tag nu - annars sitter du som jag (min c-uppsats har legat i en låda nu i drygt 5 år... mindre smart)

tänkte för den delen, om du ska upp till blg ngt, för x-jobbet eller så, vad skulle du tycka om en fika? det är ju inte så långt, och det skulle kunna bli kul tror jag. om du har tid alltså...

• Sunshine Girl

Jag tror nog att vi som planerar i så här god tid nog definieras som bridezillas.... Anna.. hur gick det med tröjorna :D

• lokatt

Sunshine:
    nja, än så länge har jag inte gjort dem. fast det är ju ett tänkbart projekt till sommaren...

jag tror för den delen att jag har hittat en bra "extra-fotograf", dvs till vigseln. läste ngt i en tråd, klickade på länken, mailade ett par frågor och har nu insett att ja du, den här tjejen har både snygga bilder på sin sida (som arbetsprover) och ruskigt anständiga priser. kan med andra ord vara värt att lägga lite pengar på.

• lokatt

gooood morrrrrgon!
    *speedad anna*
    ännu en underbar bröllopsplanerardag har grytt! vad blir det för planer idag, månne?

idag är det bara 297 dagar till vårt bröllop!

(och till er som påstår att det är vår: det snöade när jag åkte till jobbet i natt. bara lite, och inte länge, men ändå. inte riktigt vår än här mao)

och med detta kryper jag i säng igen - ses om några timmar...

• Snuttepuff

Hej allihop!
    Jag har en liten fråga till er! Jag gifter mig i augusti 2006 (alltså om meeeeer än ett år) och jag har nu planerat allt som går att planera. Kyrka, festlokal, håruppsättning, klänning, tiara, slöja, skor, bukett, tärnor, ringar, festprogram, inbjudningskort mm mm...Har visserligen inte köpt allt än, men jag har sett ut allt och har gjort allt som man kan fixa ihop själv. Jag har fått svar på alla mina frågor...så vad gör man nu? Sitter här och anstränger min lilla hjärna så mycket jag bara kan för att komma på något. Jag har t.o.m sytt 80 st linneservetter och broderat våra bokstäver på! Jag har gjort 80 st små rispåsar! Jag har sytt min egen brudväska! Alla inbjudningskort är färdiga! Och igår avslutade jag min ringbärarkudde. Snälla hjälp mig! Vad GÖR man nu? Hur långt har ni kommit?

• Maya K

God Morgon..

Vad du måste ha varit pigg anna lokatt eftersom du var så tidigt uppe...

Ja... idag blir det en häääärlig pluggdag för mig.. får vara ensam hemma hela dagen då jag borde åstadkomma ngt iallafall.. Skrev mycket på x-jobbet igår så..

Snuttepuff:

Ja du.. jag vet inte vad mer du kan göra.. Har du titta på BT:s planeringslista.. Där kan du ju se om det är ngt som fattas eller nått..
    Jag har själ allting i huvudet men lite beslutsångest om vissa saker.. Men eftersom jag gifter mig i september 2006 så är det lugnt för mig med... hinner planera hur mkt som helst..

Vi hade ju planerat att köpa en villa här i sthlm men vet inte längre om jag vill bo i den.. Man måste total renovera den osv.. Visst kan man ju bo där som det är nu men det är inget snyggt. Känns som att jag hellre vill ha en trea eller fyra här i sundbyberg med stooor balkong.. Aja.. tiden visar vad det blir

• lokatt

Maya:
    nej, jag är inte direkt morgonpigg. hittar du mig här före 10 (numera) beror det på att jag måste varva ner för att kunna somna... jag går upp halv tre på morgonen, och försöker sova igen mellan sju och tio ungefär.
    men jag gillar eg inte! morgnar alls...

kul att du fick mkt gjort på ex-jobbet, måste kännas lugnande att se att det händer ngt. hoppas du fick plugga ordentligt idag också!

• Sunshine Girl

arrrrrgggghhhhh
    så frustrerande!! Vill kunna fortsätta och planera och fixa och fejja... men det går ju inte pga att man måste vänta på att "få" beställa, vänta på andra osv osv osv nåja... Bridezillan i mig får väl avvakta lite då
    God morgon förresten :D

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2