• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Sunshine Girl

Anna, har ni bestämt er än?
    PrincessD - välkommen till de virrigas klubb..
    Jag fick lite halvångest igår när jag insåg att det är lite mer än 2 månader kvar till dagen D...
    Efter en stund hyperventilerande så kom jag på.. aahh.. 2 månader och 1 år..

• lokatt

PrincessD:
    inte bara någonstans... hallå, har du närstuderat en? inte alls så där prydligt utformade som vi, utan en massa vitala saker hängande & slängande utanför... måste vara ett allvarligt designfel. kanske gud var full?

Sunshine:
    nej, inte vi inte. ska ringa några samtal under morgondagen, sedan så får vi väl ta och bestämma oss. fast det lutar iofs att vi håller oss kvar där vi bokat, bara av rena bekvämlighetsskäl + att det är så fantastiskt... men man vet aldrig *ångest*

• Sunshine Girl

ujujuj... svårt... Jag är ju "latheten" personifierad när det kommer till sånt här så jag skulle nog behålla bokningen :D

• Princessdiamond

anna lokatt:

*sitter och skrattar högt å kan inte sluta*
    du e ju för go!!

• lokatt

PrincessD:
    när det komemr till män känner jag det som min plikt att upplysa världen om sakers sanna tillstånd.
    jag menar, har du tänkt på genetiken? kvinnor har två X-kromosomer, män en X- och en Y-kromosom. om du närstuderar ett Y ser du ganska snart ngt intressant: ett Y är eg bara ett stympat X. och där har vi förklaringen till en hel del vad gäller män. stympade kromosomer. och vad för sorts människor får man med stympade kromosomer, hm? just det! stympade!

(men eg gillar jag ju de små liven... oftast då)

• lokatt

Sunshine:
    kan också vara rätt lat. men om det står mellan, tex, en ny säng där ingen av oss hamnar halvt utanför när plutten bara SKA sova mitt i och att göra lite extra jobb... ja, du ser nog hur jag tänker.
    samtidigt vill verkligen inte min mamma att vi ska byta, vilket vi också måste väga in. hon har nämligen förklarat MYCKET tydligt att hon inte vill behöva vare sig duka, städa, diska eller laga mat. inte till den här festen. i stället får vi en del av festen i present... vilket INTE betyder att vi gör som hon säger, men däremot att vi lyssnar, respekterar och vill undvika att göra henne ledsen och besviken. hm. som med det mesta annat också, mao.

• lokatt

Sunshine:
    fästmannen är också rätt tveksam till var vi ska dra gränsen för när det är värt att börja organisera om allt. 100.000 kr, tveksam. 20.000 kr, definitivt.
    så vi får se. jag tror jag tänker låta honom bestämma rätt mkt, han står ut med att 2/3 av festen är min släkt...

• Sunshine Girl

Jag förstår dilemmat..

Du gör helt rätt i att låta fästmannen bestämma :D
  • lokatt

Sunshine:
    ja, han ska väl känna sig delaktig han också! annars skulle jag ju kunna använda mig av varianten där jag planerar allt och på dagen D bara spettar ner honom i fracken, men jag övervägde det och nja... kändes inte helt bra. lite svårt att få honom att spara till något han inte vet ngt om och/eller inte får ha någon talan om. fast annars hade det ju varit praktiskt!

• lokatt

nej flickor. dags för kissemissen att krypa till korset, ehm, jag menar till sängs. annars lär jag väl döda väckarklockan när den ringer... om fem timmar... gah!
    ha det så bra.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2