• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    har precis kommit in efter en promenad m fästman & son. tidigare var jag inne eftersom jag helt enkelt inte orkade annat - plutten väckte oss sex i morse, efter att ha hållt oss vakna en timme mellan 1 & 2 också... *suck*
    och det är faktiskt bara tio grader här, plus vind, och inte så jättesoligt *till mitt försvar*

• Sunshine Girl

Anna.. du är så duktig sååå
    Jag kom nyss tillbaka in från balkongen :D
    När kommer våren till er då?

• lokatt

Sunshine:
    vår?! sån't har inte vi här uppe. utan isbjörnarna dansar polka på den bottenfrusna sjöarna året om...
    nej, allvarligt. visst är det väl vår på sätt & vis här, men jag skulle nog vänta en vecka eller två till innan jag _verkligen_ plockade fram vårkänslorna. för att illustrera: min gamla scoutkår fick ett år (på 90-talet) ställa in en hajk första helgen i maj, då det var för mkt snö i skogen där hajken skulle gå. det nådde till mitt på låren på en kille ca 1,90...

jag måste dock börja vara riktigt duktig snart, iom att jag gett mig den på att ha blivit av med alla extrakilo till bröllopet (15 kg från graviditeten och 5 som jag skyller på min sambos goda mat) och för att lyckas med det krävs en del. överväger tom att skriva in mig hos vv ett tag, som startspark i rumpan. gillar inte tanken, men det kanske har effekt och då kan jag inte direkt gnälla. ju. till min tröst ska min tärna göra samma sak, fastän hon bor ju tyvärr inte här. hm, undra om jag kan åka ner & vara med på mötena hos henne? det är ju bara runt 15 mil... (blir en dyr vv-vända det)

så, ingen choklad från och med i morgon... *ynk*

• ängsklocka

anna lokatt:

Såg att du ska försöka gå ner i vikt. Kan tipsa om Viktklubben, har själv gått med där . Har varit med i 3 veckor nu och gått ner 3,3 kg
    Jag tycker att det är kanon, slipper gå på möten men är ändå "övervakad".
    Trodde aldrig att jag skulle kunna klara av att sköta mig, men det har jag gjort!

• lokatt

ängsklocka:
    nja, ingen viktklubb för mig. kändes inte alls rätt när jag surfade runt där, då känns vv bättre. dvs OM jag ska ta till "hjälp utifrån". jag har precis börjat jobba igen efter barnledigheten, vilket innebär att jag går ner av all motion. plus att min älskling har fått stränga förhållningsorder vad gäller matlagningen. så vad jag är ute efter är sas två - tre månader som spark i rumpan.
    och i så fall är det mer effektivt att gå på möten tror jag, en dataskärm kan jag 1/ ljuga rätt upp i... ja, om jag känner för det och 2/ en dataskärm får mig inte att skämmas på samma vis om jag slarvat (kan behövas första veckorna).
    sedan är en del av det att då kan jag sas göra det ihop med min tärna, trots avståndet.
    fast tack för tipset.

• Princessdiamond

anna lokatt:
    jasså?! för oss e det osså 300 dagar kvar idag :)

• lokatt

PrincessD:
    jaså! en till februaritjej alltså? kul. agnelia har startat en februaritråd, har du sett den?

• Princessdiamond

anna:
    nä, ska gifta mig i april..
    sorry.. det e jag som räknat fel.. 370 dagar för mig juh! *ute å snurrar*
    för mkt sol för mig idag ;)

• lokatt

PrincessD:
    det är lugnt. du är inte den enda som är virrig... igår pratade jag lite med min pappa, ville att han skulle kolla igenom kontraktet på festlokalen, var lite tveksam över ett par saker.
    har reagerade på priset, och frågade sedan hur många vi skulle bli - 80 st - och vad det kostar per person - ca 400 kr. och säger (min pappa är då jätteduktig på matte, har tom undervisat i det) "det blir ju över 10.000!" jo. rätt mycket över också... (jag hade gärna låtit honom leva i den illusionen ett bra tag till, men mamma talade om för honom hur det verkligen låg till... efter att vi åkte berättade hon slutsumman, den beräknade, för honom, och då blev han rätt chockad)
    ja se karlar.

• Princessdiamond

ja, vad ska man göra med dem?
    e felskapta någonstans tror jag ibland ;)

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2