• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • Princessdiamond

anna lokatt:

varmrätten låter ungefär som det vi funderar på.. men isf blir det troligen oxfilé.. (ingen favorit för min del.. men det är ju iaf ganska gott.. är mest tveksam eftersom jag e så löjlig å e rädd för galna kosjukan ;))
    men såserna var precis de jag står och väljer mellan. antingen potatisgratän, klyftor eller hasselbackspotatis..

troligtvis ngt med skaldjur till förrätt..
    lr så har jag hittat "snittar" av renkött med mjukost i :)

men det där med anka tycker jag du ska ta!!! gud vad gott!

vi skall också ha tårta som efterätt
    å sen kan man ju ställa fram chips å sånt om det skulle vara så..

• emmael

Grattis Maya! Jag kommer sitta med min magisteruppsats till hösten och antagligen vara klar lagom till de intensivaste intensivaste planeringsveckorna börjar inför bröllopet - arbetssökandet får ske parallellt helt enkelt.
    Och grattis till lgh - Lund är inte riktigt lika illa som Stockholm, men nästan. Vi är också på jakt, det ska bli skönt när det löser sig här.
    Jag är på superhumör idag, för jag klarade körkortsteorin igår! Tio år efter att jag började plugga på den, men första gången jag skriver... Nu ska jag bara lära mig att köra också, så jag kan köra upp i sommar ;)
    Er mat låter förresten suverän, tjejer. Vår meny är på gång, jag återkommer.

• patricia1977

Jag och Johan har 368 dagar kvar!
    Vi ska gifta oss i Örgryta Gamla kyrka.
    Inbjudningskort är köpta, klänning vald och festlokal i stort sett bestämd...
    Gästlistan är också bestämd (a-lista och en b-lista i de fall vi får en del återbud).
    Känns som man är ute i goood tid!
    Men jag längtar redan!!!

• emmael

Hej Patricia.
    Jag vet hur det känns. Här är det hela 487 dagar kvar. Jag måste hejda mig lite, min älskling har redan begränsat bröllopsplanerandet till max en diskussionsfråga om dagen. När det börjar närma sig kommer han engagera sig helhjärtat bedyrar han, men just nu är jag en bridezilla i hans ögon... Bara för att jag tycker det är kul att planera fest ;)

• Maya K

Nu har jag pluggat tillräckligt.. men jag har fortfarande två saker som jag måste plugga på!!! hmmmm.. undra hur detta kommer att sluta.. orkar bara inte mer snart.. skit jobbigt..

• lokatt

PrincessD:
    vi har bridezillavarning båda två... sitter och knåpar på menyn så pass långt i förväg - jisses, restaurangen som sköter maten kan ju konka långt innan! jaja, något ska man ju ha och roa sig med!
    oxfilé ÄR ju så gott, men själva rätten (helstekt med karl johan svampsås) LÅTER bara inte 100 kr godare. däremot hästfilé... *mums* fast det går bort iom att min bästa väninna skulle säga upp bekantskapen med mig om hon serverades häst, och _tre_ olika rätter (ev 4; en veg, en muslim, hon & så vi) blir bara för mycket. och ganska många har problem med tanken på att äta häst, så det går tyvärr bort.
    något på menyn som låter goot dock är renkalvstek med cognac- och lingonsås, men inte heller det funkar för samma väninna (och även det är minst 100 kr pp dyrare) så samma sak där. det av de dyrare rätterna som den tjejen av etiska skäl klarar av att äta är just oxfilén samt biff, så nej tack. fläsk duger - muslimen får trol veg-alternativet...

• lokatt

SUnshine:
    såg din "om oss"sida. verkar som att vi är rätt jämngamla, kul! har du fyllt i år eller förra året?
    håller på och jobbar med en sådan sida för oss också, men den är inte riktigt klar än. veckans projekt - jag är sjukskriven efter en liten olycka på jobbet...

• lokatt

och jo: idag är det bara 290 dagar kvar till vårt bröllop!

• Princessdiamond

anna lokatt:

*suckar tungt*
    ja, det e ta mig tusan inte lätt...

• Maya K

klänningen jag tillslut tänkt ha passade inte.. eller ja.. passade och passade.. det var bara ngt som saknades!!

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2