• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

Sunshine:
    ok, nu ser jag... problemet är att sidan är för bred för min skärm, som ändå är rätt normal i storleken. för att se din "extra" meny så måste jag rulla åt sidan, sas, och det blir lite fel för mig. ologiskt.
    får man fråga varför du lagt det så? känns som en designgrej, men enligt allt jag fått lära mig om layout, redigering & hemsidor (och det har blivit en del genom åren) så är det inte någon ultimat lösning. ta inte illa upp nu, det är bara hur jag ser det, men jag tror du gör det onödigt invecklat för dina besökare... vilket är en av webbens huvudregler, att INTE göra. den genomsnittliga webbsurfaren har nämligen guldfiskhjärna, typ, eller kanske snarare fjärilshjärna. "nu, inte om fem sekunder", förstår du?

• Sunshine Girl

Japp, förstår precis och så ska det inte vara!! Tack, jag fixar!! :D

• Maya K

Sunshine Girl:

det stämmer..

• Sunshine Girl

Anna, Snälla kan du kolla första sidan igen och se om det fortfarande är så att du måste scrolla?

• lokatt

jepp, fortfarande för bred... sorry!

• Sunshine Girl

sk*t! ok.... tack... :)

• Sunshine Girl

Men jag förstår inte... en del behöver inte scrolla, de har lika liten skärm som mig.. En laptop...
    Vad gör jag för feeeeeel? :(

• lokatt

Sunshine:
    min rekommendation är att du följer vad som är lite "standard", och lägger alla länkarna tillsammans. lite som att du (troligen) lägger alla räkningar på samma ställe hemma - så man vet var man har dem...
    ytterligare ett sätt att ändra proportionerna är att minska storleken på länkarna lite, dvs gör den typ 2 punkter mindre än " den riktiga" texten. det gör dem också lättare att urskilja.

• lokatt

iom att jag aldrig jobbat m frontpage så vet jag inte riktigt vad som orsakar problemen, men jag kollade precis att ändra textstorleken, och samma grej då. skillnaden blir att med textstorlek "störst" ser jag kannten på den andra menyraden, inte annars. (har mellan vanligtvis)

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2