• lokatt

Någon som ska gifta sig 2006 - del 2

ok tjejer, vår gamla tråd är avstängd för svar - vilka skurkar! så, en ny en. vi kan ju inte bara sitta tysta, vi har ju flera månader kvar att planera, dividera och bara ha utbyte av varandra.

alltså *trumvirvel* : låt mig presentera den nya 2006-tråden!

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2
  • lokatt

jo, tjejer: har lagt till en sida på hemsidan, en a - ö.
    vid tillfälle, skulle ni kunna ta en titt & komma med fler bokstäver? (hjärnsläpp)
    web.comhem.se/~u23706461/abc.html
    tack på förhand...

• lokatt

och Maya:
    så trist! du som äntligen verkade ha bestämt dig... jaja. det kanske är meningen att du ska vara klänningsmaniac fram till typ tre månader innan bröllopet?

• Maya K

anna lokatt:

Ja det verkar inte bättre... hmmm.. kommer nog att köpa ngn tvådelad klänning då det verkar lättare att hitta det man gillar... och då får man lättare finare fall på hela "klänningen"

• emmael

Anna:
    N - nattamat
    V - glöm inte att dricka Vatten, annars får ni huvudvärk

sedan föreslår jag att ni byter runt lite:
    Z - zzzova kan man göra på följande ställen...
    Ö - önskelistan består av
    P - prästen heter...

Jag har gjort en hemsida (stolt - min första!), men ska vänta med att lägga upp den tills i sommar eftersom vi fortfarande är hemliga.

• lokatt

emmael:
    jättebra med tips, V är numera bokat!

• Sunshine Girl

Bridezillas är vi allihopa allihopa, ja meeee ååå duuu meeee :D

Anna,
    Njaaa.. den är lite fuskig vår hemsida.. vi är idagsläget 31 0ch 36 så nästa år är vi 32 och 37
    Jag hörde om din sjukskrivning.. hur funkar det med knät och simmningen och sånt?
    Ang menyn.. COOLA alternativ... dock så skulle jag själv inte servera häst av den enkla anledningen - jag tycker inte om hästkött
    Men sug på det här renkalvstek det låter ju hur exotiskt som helst!!
    Hmm ang fläsk.. en fråga din muslimska vän, är hon/han väldigt petig vad gäller halal osv? Vi kommer också att ha lite kinkigt vad gäller gästerna. Kolla in det här:
    1 Vegetarian
    1, "låtsas" vegetarian = äter fågel
    1, Hindu = äter inte nötkött
    3, muslimer - äter inte fläsk
    1, som inte äter fisk & skaldjur (min bror han blir kräckfärdig av det och var så även när vi var små... )

Så jag funderar på att vår varmrätt ska vara kyckling då är det ju enbart en person som inte kan äta och då blir det istället en veg rätt

Sen så gillade jag verkligen sidan med A, B, C osv... tyvärr kom jag inte på några alternativ.. men den var kul :D

Maya: *skrattar* f'låt jag förstår att du nog blev jättebesviken över klänningen men håll med om att lite små komiskt är det nog.. Du som verkligen pratat och velat fram och tillbaka ;)
    Fast vet du... jag är nästan bergsäker på att plötsligt PANG den ska jag HA och den kommer att sitta som en smeck på dig!

emmael: åååh men vi har ju också hemligt.... så vi har en icke officiell hemsida utan namn - det kan kanske vara nåt för er också? :D OK!! Jag är nyfiken

Nu har vi 422 dagar kvar :D :D :D
    Själv så är jag (har jag efter mycket om och men insett) grymt bortskämd vad gäller jobbet... Mitt förslag till min käre chef accepterades och från och med igår eftermiddag så är mitt nya kontor i mitt hem :D
    Helt underbart!!
    Sen så äntligen kommer min "prins" tillbaka hem nu efter 2 veckors tj.resa.. Vi hoppas att det är sista resan nu på ett bra tag!!
    En liten romantiskweekend ska vi unna oss också, åker till Venedig på torsdag nästa vecka.
    När vi kommer hem därifrån så ska vi på två visningar för festlokalerna - jaaaa jag har väl mer eller mindre bestämt mig för vad jag tycker.. men min prins måste ju också få tycka - eller?

• emmael

Sunshine - jo, jag hade kanske kunnat lägga ut den anonymt, men jag är inte riktigt klar än, och dessutom vet jag var den ska ligga än. Någon som har tips på ett bra webhotell? Jag vill inte ha en massa reklam på den.

Vår meny börjar falla på plats också. Vi ska ju laga själva, så det vill till att det inte är för besvärligt.

Snittar till champagnen.

Gräslökspannacotta med löjrom till förrätt.
    Varmrökt lax med färskpotatissallad och god kall sås till huvudrätt.
    Tårta (med mycket choklad i) till efterrätt.

Mycket sprit till. ;)

Sedan blir det nattamat, som min älskling ska bestämma så småningom. En fundering är goda mackor, som man om man vill kan grilla i smörgåsgrillar. Det blir svårt att göra lagad mat till så många under natten, köket är litet.
    Paj är en annan tanke, men då får det bli kalla pajer.

Idag har jag mailat sömmerskan om mina tankar och skickat med lite bilder. Spännande!

• Peppina

Hej alla 2006-brudar!!

Jag är en av dem som hoppas på att bli gift under 2006 (väntar bara på ett riktigt frieri ;)). Jag har precis som ni en massa olika klänningar, buketter, inbjudningskort, kyrkor, lokaler, osv i huvudet men kan inte bestämma mig för någonting. Hur lyckas ni med att bestämma så mycket grejer så lång tid innnan? Är ni inte rädda att ni när det är dags, hellre skulle velat ha te x en annan klänning än den ni köpte ett år tidigare? Eller är det bara jag som är sån? (OBS! Detta gäller ej m2b:en ;)).
    Bara en fundering...

• Sunshine Girl

emmael, njaaa, webhotell vi använder oss av chello - det ingår liksom, tyvärr kan jag inte hjälpa tilld är :(
    Gräslökspannacotta med löjrom till förrätt är supergott och så enkelt att göra!! Jag gjorde det som förrätt på påskafton Och resten av meny - MUMS! *tummen upp*
    Låter mysigt med smörgåsar som ska grillas fast frågan är ju om ni orkar med det.. Annars så är ju paj alltid gott som vickning :)
    Roligt med sömmerskan!!!

Peppina, oooh jo... det är väldigt många som just som du säger börjar snegla på en anna klänning osv..
    För min egen del så är det inte svårt alls.. Första gången jag såg klänningen blev jag förälskad och just den modellen passar mig utmärkt *sicken tur va* :D
    Vad gäller kyrkan så var det inte heller svårt - min favorit kyrka på Söder
    Dock lite små "problem" med festlokalen där har jag nästan bestämt mig men får se om m2b känner likadant
    Välkommen hit också :)

• emmael

Välkommen Peppina.
    Vad gäller klänning ska min sys upp, och tyget köpas i Kina i sommar. Därför är jag ganska tidigt ute. Vad gäller allt annat planeras det för fullt, men inget är ju skrivet i sten. Klart att man får ändra sig. ;)
    Eftersom vi ska göra mycket själva känns det dock bra att veta hur man vill ha det i stort, då blir det lättare att hitta tid till alla detaljer när det kommer till det.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig 2006 - del 2